Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1262492

Prinos likovnih umjetnica enformelnoj apstrakciji


Gaj Ristić, Barbara
Prinos likovnih umjetnica enformelnoj apstrakciji // Ars Adriatica, 1 (2022), 12; 113-130 doi:10.15291/aa.4066 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1262492 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prinos likovnih umjetnica enformelnoj apstrakciji
(Contribution of Female Artists to Informalist Abstraction)

Autori
Gaj Ristić, Barbara

Izvornik
Ars Adriatica (1848-1590) 1 (2022), 12; 113-130

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
enformel, likovne umjetnice, feminizam, 1960-e, Biserka Baretić, Mila Kumbatović, Đurđena Zaluški Haramija, Vera Fischer
(Art Informel, female artists, feminism, 1960s, Biserka Baretić, Mila Kumbatović, Đurđena Zaluški Haramija, Vera Fischer)

Sažetak
Ovaj rad propituje pojavu enformela u hrvatskoj umjetnosti kroz rakurse rodnih teorija i problematizira razloge zbog kojih je prisutnost umjetnica vrlo mala ili gotovo zanemariva unutar enformelne apstrakcije. Umjetnost visokog modernizma je općenito u svijetu i u Hrvatskoj pretežito viđena kao „muška” ili maskulina umjetnost. Vrlo mali broj žena se na našim prostorima bavio apstraktnom umjetnošću u vrijeme pojave enformela, a još manji broj priklanjao radikalnijim materičkim istraživanjima i destrukciji forme, stoga postoji i relativno oskudan korpus radova hrvatskih likovnih umjetnica unutar enformelne poetike. Istraživanje nastoji (re)valorizirati doprinos likovnih umjetnica hrvatskom enformelu krajem 50-ih i početkom 60-ih godina 20. stoljeća. Pored djela Biserke Baretić, koja je jedna od rijetkih poznatih i priznatih hrvatskih slikarica enformelne orijentacije, među nekolicinom autorica ističe se Mila Kumbatović sa svojim strukturalnim slikama, a u radu se obrađuju i dva gotovo nepoznata enformelna djela vinkovačke slikarice Đurđene Zaluški Haramije iz 1961. godine, kao i eksperimentalni radovi kiparice Vere Fischer nastali u razdoblju od 1958. do 1960. godine.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti, Likovne umjetnosti, Rodni studiji



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Umjetnička akademija, Split

Profili:

Avatar Url Barbara Gaj Ristić (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Gaj Ristić, Barbara
Prinos likovnih umjetnica enformelnoj apstrakciji // Ars Adriatica, 1 (2022), 12; 113-130 doi:10.15291/aa.4066 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Gaj Ristić, B. (2022) Prinos likovnih umjetnica enformelnoj apstrakciji. Ars Adriatica, 1 (12), 113-130 doi:10.15291/aa.4066.
@article{article, author = {Gaj Risti\'{c}, Barbara}, year = {2022}, pages = {113-130}, DOI = {10.15291/aa.4066}, keywords = {enformel, likovne umjetnice, feminizam, 1960-e, Biserka Bareti\'{c}, Mila Kumbatovi\'{c}, \DJur\djena Zalu\v{s}ki Haramija, Vera Fischer}, journal = {Ars Adriatica}, doi = {10.15291/aa.4066}, volume = {1}, number = {12}, issn = {1848-1590}, title = {Prinos likovnih umjetnica enformelnoj apstrakciji}, keyword = {enformel, likovne umjetnice, feminizam, 1960-e, Biserka Bareti\'{c}, Mila Kumbatovi\'{c}, \DJur\djena Zalu\v{s}ki Haramija, Vera Fischer} }
@article{article, author = {Gaj Risti\'{c}, Barbara}, year = {2022}, pages = {113-130}, DOI = {10.15291/aa.4066}, keywords = {Art Informel, female artists, feminism, 1960s, Biserka Bareti\'{c}, Mila Kumbatovi\'{c}, \DJur\djena Zalu\v{s}ki Haramija, Vera Fischer}, journal = {Ars Adriatica}, doi = {10.15291/aa.4066}, volume = {1}, number = {12}, issn = {1848-1590}, title = {Contribution of Female Artists to Informalist Abstraction}, keyword = {Art Informel, female artists, feminism, 1960s, Biserka Bareti\'{c}, Mila Kumbatovi\'{c}, \DJur\djena Zalu\v{s}ki Haramija, Vera Fischer} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font