Pregled bibliografske jedinice broj: 1261988
Sinergijski utjecaj nitriranja površine i podmazivanja na smanjenje kinetičkog trenja igličastog ležaja
Sinergijski utjecaj nitriranja površine i podmazivanja na smanjenje kinetičkog trenja igličastog ležaja, 2022., diplomski rad, diplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
CROSBI ID: 1261988 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sinergijski utjecaj nitriranja površine i
podmazivanja na smanjenje kinetičkog trenja
igličastog ležaja
(Synergistic effect of surface nitriding and
lubrication on reducing kinetic friction of the
needle bearing)
Autori
Cerovečki, Josip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb
Datum
18.07
Godina
2022
Stranica
104
Mentor
Landek, Darko
Ključne riječi
unutarnji prsten igličastog ležaja ; 100Cr6 ; postupak TENIFER ; nitriranje u plazmi ; podmazivanje ; trenje ; trošenje ; buka
(needle bearing inner ring ; 100Cr6 ; TENIFER nitriding ; plasma nitriding ; lubrication ; friction ; wear ; noise)
Sažetak
U teorijskom dijelu rada opisane su konstrukcijske karakteristike igličastih ležaja, hidrodinamičke pojave u njihovom podmazivanju te metode ispitivanja maziva, vibracija, buke i zagrijavanja. U eksperimentalnom dijelu provedeno je nitriranje unutarnjeg ležaja igličastog ležaja izrađenog od čelika EN DIN 100Cr6 postupcima TENIFER i plazma nitriranje. Različitim postupcima nitriranja dobivene su površine sa i bez sloja željeznih nitrida. Nakon nitriranja provedena su ispitivanja hrapavosti površine, tvrdoće površine, te ispitivanje metodom klizanja prizme po prstenu. Metodom klizanja prizme po prstenu ispitani su utjecaji nitriranja površine, brzina vrtnje i dodavanja maziva na pojavu traga trošenja, promjenu kinetičkog trenja i zagrijavanja, te pojavu buke i vibracija. Za provedbu ispitivanja korišteno je suncokretno ulje i sintetičko motorno ulje SAE 5W-30. Iz provedenih ispitivanja utvrđeno je da je do pojave najmanje prosječne širine traga trošenja došlo u uvjetima podmazivanja uljem SAE 5W-30 kod tribopara „PN480 – ležajna bronca“. Do pojave najmanje prosječne vrijednosti faktora trenja došlo je u uvjetima podmazivanja suncokretovim uljem. Pri manjim brzinama kod tribopara „PN480 – ležajna bronca“, a pri većim brzinama kod tribopara „EN DIN 100Cr6 – ležajna bronca“. Analiziranje buke tijekom ispitivanja utvrđeno je da korištenjem podmazivanja dolazi do smanjenja buke i ujednačenijeg rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb