Pregled bibliografske jedinice broj: 1261955
Mozak i svijest
Mozak i svijest // Predavanje za pedagoge grada Zagreba, Zdravstveno Veleučilište, Mlinarska 38
Zagreb, Hrvatska, 2023. str. 1-1 (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1261955 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mozak i svijest
(Brain and consciousness)
Autori
Šimić, Goran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Predavanje za pedagoge grada Zagreba, Zdravstveno Veleučilište, Mlinarska 38
/ - , 2023, 1-1
Skup
Prezentacije za pedagoge grada Zagreba u okviru 22. Tjedna mozga
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 17.03.2023
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
apsansna epilepsija ; budnost ; kortikotalamokortikalne petlje ; svjesnost ; poremećaji svijesti ; mentalno putovanje kroz vrijeme ; razvoj svijesti ; talamokortikalne oscilacije ; teorija uma
(absence epilepsy ; wakefulness ; corticotalamocortical circuits ; awareness ; consciousness development ; disorders of consciousness ; mental time travel ; thalamocortical oscilations ; theory of mind)
Sažetak
U predavanju je najprije dan kratki povijesni pregled glavnih spoznaja o otkrićima povezanim s razumijevanjem svijesti (René Descartes, Hans Berger, Frédéric Bremer, Giuseppe Moruzzi i Horace Magoun, Alf Brodal, Mircea Steriade, Rodolfo Llinas, Edward Jones, Marcus Raichle, Michael Greicius, Randy Buckner). Zatim su opisane dvije glavne dimenzije svijesti (budnost i svjesnost), njihov predmnijevani biološki aparat (retikulska formacija i pridružene jezgre te ascendentni retikulski aktivacijski sustav, opće i specifične talamičke jezgre, talamokortikalne oscilacije, kortikokortikalne mreže i čvorišta) i glavni poremećaji. Na kraju su još opisani neki miljokazi u razvitku svijesti čovjeka, dan detaljniji opis temeljna mreža (default network), sposobnost mentalnog putovanja kroz vrijeme (mental time travel) i teorija uma (theory of mind). Navedene teme je predavač nastojao staviti u kontekst i objasniti važnost njihovog razumijevanja u svakodnevnom radu pedagoga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Temeljne medicinske znanosti, Kliničke medicinske znanosti, Psihologija, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti)