Pregled bibliografske jedinice broj: 1261939
Inovativni modeli komunikacije u urbanom kontekstu
Inovativni modeli komunikacije u urbanom kontekstu, 2022. (ostalo).
CROSBI ID: 1261939 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inovativni modeli komunikacije u urbanom kontekstu
(Innovative models of communication in an urban
context)
Autori
Vlainić, Tomislav ; Kajp, Romana ; Juza, Marija ; Mišetić, Anka ; Flatz, Emil ; Mudnić, Andrija ; Poljanec, Ana Marija ; Kasap, Vedran ; Perić, Luka
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostalo
Godina
2022
Ključne riječi
dizajn vizualnih komunikacija, informacijski dizajn, dizajn interakcija
(visual communication design, informational design, dizajn interakcija)
Sažetak
Inovativni modeli komunikacije u svakodnevnom životu građana prije svega su zastupljeni putem aplikacija i platformi za društveno umrežavanje koji su ponajprije motivirani poslovnim i marketinškim ciljevima velikih korporacija, dok su potencijali za razvijanje komunikacijskih strategija i platformi kojima se unapređuje socijalni i ekološki aspekti održivog razvoja grada još uvijek nedovoljno iskorišteni. Razvojem platformi i tehnologija koje ih prate koje su mahom otvorenog tipa (open source) otvara se velik potecijal transformacije interakcije građana s tijelima upravljanja lokalne i gradske uprave i otvara prostor inovativnim modelima upravljanja. Oslanjanjem isključivo na tehnološka rješenja u pravilu ne rezultira poboljšanjem iskustva niti građana niti zaposlenika tijela upravljanja. Razlog se ponajviše nalazi u propuštenim prilikama istraživanja iskustva i ishodima iz perspektive dizajna vizualnih komunikacija, dizajna interakcija i dizajna usluga. Opći ili glavni cilj istraživanja je primjeniti suvremene umjetničko-istraživačke metode dizajna u kontekstu unaprjeđenja komunikacije građana s gradom, u gradu ili o gradu. Istraživanje se provodilo na modelu dva grada i putem različitih umjetničko-istraživačkih pristupa. Istraživanje modela komunikacije grada Zagreba provedeno je interdisciplinarno i bavilo se detekcijom problema i potreba, unaprjeđenjem komunikacije i ideacijom dizajnerskih rješenja za različite kategorije korisnika. Kroz istraživački proces razvijene su se tri glavne teme - gospodarenje otpadom, javni gradski prijevoz te energetska učinkovitost grada. Prema specifičnim ciljevima pojedinačnih tema razvijeni su korisnički scenariji i prijedlozi rješenja koji potencijalno mogu unaprijediti svakodnevni život i komunikaciju u gradu putem novih aplikacija i platformi, specifičnih modela interakcije stanovnika ili pak 'makers culture' edukativnih rješenja. Istraživanje se provodilo pod različitim nazivima kroz nekoliko predmeta Preddiplomskog i Diplomskog studija. Istraživanje modela komunikacije grada Zagreba provodilo se integrirano u sklopu nastave diplomskog studija kroz predmete Dizajn vizualnih komunikacija 1, Dizajn interakcija 1, Interaktivni mediji 1 i Znanstveno-istraživačke metode. Istraživanje modela komunikacije grada Zadra provodilo se kroz prikupljanje i dokumentiranje materijala, analize vizualnih identiteta i studija vizualnih komunikacija gradova segmentirano kroz nekoliko preddiplomskih i diplomskih projektantskih kolegija na Studiju dizajna. Ostvarena je suradnja s različitim stručnjacima i gradskim tijelima grada zadra te je obavljeno terensko istraživanje, predavanja kao i niz radionica na kojima su nastala idejna i izvedbena rješenja dizajna vizualnih komunikacija grada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Dizajn
Napomena
Projekt je dio institucijskog projekta
Arhitektonskog fakulteta 2022.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Arhitektonski fakultet, Zagreb
Profili:
Romana Kajp
(autor)
Vedran Kasap
(autor)
Tomislav Vlainić
(autor)
Marija Juza
(autor)
Luka Perić
(autor)
Anka Mišetić
(autor)
Andrija Mudnić
(autor)
Ana-Marija Poljanec
(autor)