Pregled bibliografske jedinice broj: 126189
Pedagoško - ekološka teorija:stanje, problemi i perspektive
Pedagoško - ekološka teorija:stanje, problemi i perspektive // Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društva / Vrgoč, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2003. str. 240-246 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 126189 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoško - ekološka teorija:stanje, problemi i perspektive
(The Pedagogical and Ecological Theory: Situation, Problems and Perspectives)
Autori
Uzelac, Vinka ; Krstović, Jasna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društva
/ Vrgoč, Hrvoje - Zagreb : Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2003, 240-246
Skup
Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društva
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 08.05.2003. - 10.05.2003
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Ekologija; Pedagogija; Humana ekologija; Ekološki odgoj i obrazovanje; Pedagoško-ekološka teorija
(Ecology; Pedagogy; Human ecology; Environmental education; Pedagogical-ecological theory)
Sažetak
Ekologija/Humana ekologija zahtijeva drukčiju, složeniju i odgovorniju ulogu, kako mladih tako i odraslih. No, za razliku od drugih struka i znanosti, u kojima razvoj humane ekologije utječe na mijenjanje načina rada i ponašanja, u pedagogiji to još nije na zadovoljavajućoj razini. Današnja pedagogija, nažalost, još nema odgovarajuće ekološko-humane značajke, a praksa odgoja i obrazovanja za okoliš velikim je dijelom u tome još uvijek deklarativna. Promjene koje su nužne i hitne odnose se, uz ostalo, na ostvarivanje na cijeloj školskoj vertikali, od predškolskoga odgoja do visokoga obrazovanja, humanog i interdisciplinarnog pristupa okolišu. Može se očekivati da će iz toga proizići veća ili manja ravnoteža rada u nastavnim predmetima, odnosno, veća ili manja učinkovitost ekološko-odgojno-obrazovnog rada. Sve to pretpostavlja znanstvenoistraživački pristup pri postavljanju i praćenju učinaka odgoja i obrazovanja u području okoliša.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija