Pregled bibliografske jedinice broj: 1260983
Komunikacijski obrasci brendova vrhunskih sportaša na digitalnim kanalima: komparacija najplaćenijih svjetskih i hrvatskih sportaša i sportašica
Komunikacijski obrasci brendova vrhunskih sportaša na digitalnim kanalima: komparacija najplaćenijih svjetskih i hrvatskih sportaša i sportašica // South Eastern European journal of communication, 4 (2022), 2; 17-27 doi:10.47960/2712-0457.2022.2.4.17 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1260983 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komunikacijski obrasci brendova vrhunskih sportaša na digitalnim kanalima: komparacija najplaćenijih svjetskih i hrvatskih sportaša i sportašica
(Communication patterns of star athletes’ brands on digital channels: a comparison of the global and Croatian highest-paid sportsmen and women)
Autori
Maleš, Dražen ; Trbušić, Davor ; Rimac, Stipan
Izvornik
South Eastern European journal of communication (2712-0430) 4
(2022), 2;
17-27
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
sportski brend, osobni brand, brend imidž, društvene mreže, digitalna komunikacija, vrhunski sportaši
(sports brand, personal brand, brand image, social media, digital communication, top athletes)
Sažetak
Osobni brandovi sportaša grade se na istim principima kao i drugi brendovi – kombinacijom jedinstvenih i prepoznatljivih setova asocijacija i kvaliteta pomoću kojih se stvara određeni brend imidž. Emocionalna povezanost s publikom osobito se učinkovito gradi kroz komunikaciju na društvenim mrežama koje su neodvojiv i jedan od ključnih mehanizama u izgradnji snažnog osobnoga brenda. Prema Modelu imidža sportaševog brenda (MABI) izdvajaju se tri najznačajnije dimenzije imidža: sportska izvedba, atraktivan izgled i utrživ način života. Rad se usredotočuje upravo na navedene dimenzije koje su obrađene metodom analize sadržaja pri čemu su obuhvaćene tri kategorije sportaša: najplaćeniji sportaši i sportašice na globalnoj razini te najplaćeniji hrvatskih sportaši. Cilj rada je utvrditi zajedničke elemente, karakteristike i obrasce u digitalnoj komunikaciji brendova sportaša na društvenoj mreži Instagram te ustanoviti razlike u dominantno zastupljenoj dimenziji imidža kod različitih skupina sportaša. Kao vrsta sadržaja najzastupljenijom se pokazala fotografija, a kao izvor vlastiti sadržaj sportaša. U ukupnom su uzorku ravnomjerno raspoređeni sportska izvedba i utrživ način života kao najistaknutije dimenzije brend imidža, a pojedinačno su najzastupljenije sportske teme na koje otpada četvrtina sadržaja. U približno jednakom postotku zastupljene su i objave iz privatnog i obiteljskog života. Obiteljski život i promoviranje timskog duha najizraženije je kod hrvatskih sportaša, a sportašice su značajno snažnije usmjerene na privlačan izgled kao dimenziju brend imidža. Čak petina objava kod sportašica je oglašivački sadržaj, po čemu su značajno iznad analiziranih sportaša.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti