Pregled bibliografske jedinice broj: 1260747
Bolonjska reforma obrazovanja predmetnih nastavnika u novonastalim državama na području bivše Jugoslavije
Bolonjska reforma obrazovanja predmetnih nastavnika u novonastalim državama na području bivše Jugoslavije // Razvoj i aktualne tendencije pedagogije i školstva na području nekadašnje Jugoslavije / Protner, Edvard (ur.).
Maribor: Univerzitetna založba Univerze v Mariboru, 2020. str. 33-58
CROSBI ID: 1260747 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Bolonjska reforma obrazovanja predmetnih
nastavnika u novonastalim državama na području
bivše Jugoslavije
(THE BOLOGNA REFORM OF SUBJECT TEACHER
EDUCATION IN THE NEWLY FOUNDED STATES
IN THE TERRITORY OF THE FORMER YUGOSLAVIA)
Autori
Protner, E., Medveš, Z., Batinić, Š., Miovska- Spaseva, S., Spasenović, V., Šušnjara, S., Radeka, I., Zorić, V. & Vujisić Živković, N.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Razvoj i aktualne tendencije pedagogije i školstva na području nekadašnje Jugoslavije
Urednik/ci
Protner, Edvard
Izdavač
Univerzitetna založba Univerze v Mariboru
Grad
Maribor
Godina
2020
Raspon stranica
33-58
ISBN
978-961-286-320-3
Ključne riječi
obrazovanje nastavnika, predmetni nastavnici, Bolonjski proces, bivša Jugoslavija, komparativna analiza
(teacher education, subject teachers, Bologna process, former Yugoslavia, comparative analysis)
Sažetak
Članak prikazuje ostvarivanje načela bolonjske reforme u obrazovanju nastavnika predmetne nastave u novonastalim državama na području nekadašnje Jugoslavije. Analiza reformskih procesa između 2004. i 2019. temelji se prije svega na službenim dokumentima, posebice zakonima i podzakonskim aktima, studijskim programima i dokumentima sastavnica pojedinih sveučilišta. Unutar relativno homogena prostora koji je postignut u obrazovanju odgojitelja i nastavnika neposredno pred raspad nekadašnje zajedničke države uspoređeni su i prikazani rezultati reformskih procesa. Ustanovljeni su pozitivni učinci. Naša analiza pokazuje da su primjenom Bolonjskoga procesa razlike u obrazovanju nastavnika predmetne nastave među državama i sveučilištima, čak i unutar pojedinih sveučilišta, bitno povećane u odnosu na prijašnje stanje. Prepoznaje se to ne samo na temelju istovremene primjene različitih modela, tj. duljine trajanja studiranja (3 + 2, 4 + 1, 5 + 0), nego i zbog istovremene primjene simultanoga i sukcesivnoga oblika stjecanja nastavničkih kompetencija, različitih akademskih naziva i, što je najveći problem, različitih stupnjeva obrazovanja na kojima se stječu nastavničke kompetencije za isti profil nastavnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija