Pregled bibliografske jedinice broj: 1260280
VAŽNOST KVALITETNE KOMUNIKACIJE I PRIMJENE INFORMACIJSKE I KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE U OSNOVNOŠKOLSKOJ NASTAVI
VAŽNOST KVALITETNE KOMUNIKACIJE I PRIMJENE INFORMACIJSKE I KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE U OSNOVNOŠKOLSKOJ NASTAVI // Novi izazovi u edukaciji II, znanstvena monografija / Rajović, Ranko (ur.).
Bijeljina: Smart production, Novi Sad, 2022. str. 69-87
CROSBI ID: 1260280 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
VAŽNOST KVALITETNE KOMUNIKACIJE I PRIMJENE INFORMACIJSKE I KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE U OSNOVNOŠKOLSKOJ NASTAVI
(THE IMPORTANCE OF EFFECTIVE COMMUNICATION AND APPLICATION OF ICT IN PRIMARY SCHOOL EDUCATION)
Autori
Kadum, Sandra ; Ružić-Baf, Maja ; Krković, Marta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Novi izazovi u edukaciji II, znanstvena monografija
Urednik/ci
Rajović, Ranko
Izdavač
Smart production, Novi Sad
Grad
Bijeljina
Godina
2022
Raspon stranica
69-87
ISBN
978-99938-55-73-6
Ključne riječi
komunikacija, interakcija, informacijska i komunikacijska tehnologija, učenik, učitelj, škola
(communication and interaction strategies, teacher, student, teaching, elementary school, ICT)
Sažetak
Sve su aktualnija znanstvena istraživanja koje se interdisciplinarno pa i multidisciplinarno bave komunikacijom u gotovo svim aspektima društva. U ovom je radu naglasak upravo na kvalitetnoj komunikaciji i važnosti intereakcije između učitelja i učenika. U teorijskom dijelu rada dan je komapartivni prikaz definicija koje se odnose na komunikaciju i interakciju, navode se strategije namijenjene učiteljima za što učinkovitiju komunikaciju s učenicima, prikazuju se ISTE standardi za učitelje, istraživanja o online nastavi tijekom pandemije SARS COVID-19, strategije kvalitetne i svrsishodne komunikakacije u razredu, važnost slušanja i govorenja, sukobi u razredu te koraci rješavanja sukoba. U drugom dijelu rada prikazuju se rezultati provedenog istraživanja na uzorku 570 ispitanika (učitelja) osnovnih škola u Hrvatskoj tijekom 2019/2020 godine. Mjerni instrument sastojao se od 3 nezavisne i 14 zavisnih varijabli. Dobiveni rezultati istraživanja pokazali su sljedeće: izuzetno nizak srednji prosjek pokazali su rezultati za česticu „Spol učitelja utječe na kominikaciju i interakciju s učenicima“ i česticu „Internet pozitivno utječe na komunikaciju i interakciju između učenika i učitelja“, dok su visoku prosječnu vrijednost pokazali rezultati za česticu „Trudim se razumijeti poruke koje stoje iza stvarnih riječi i rečenica koje mi učenici upućuju“ i česticu „Učenicima postavljam dodatna pitanja kako bi se riječi i rečenice učenika detaljnije objasnile“.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli