Pregled bibliografske jedinice broj: 1260087
Percepcija medicinskih sestara/tehničara o preduvjetima za edukaciiju pacijenata u jedinicama intenzivnog liječenja
Percepcija medicinskih sestara/tehničara o preduvjetima za edukaciiju pacijenata u jedinicama intenzivnog liječenja, 2021., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1260087 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija medicinskih sestara/tehničara o preduvjetima za edukaciiju pacijenata u jedinicama intenzivnog
liječenja
(Nurses perception of perequisite conditions for patient education in intensive care units)
Autori
Civka, Kristian
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Medicinski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
22.09
Godina
2021
Stranica
50
Mentor
Majer, Marjeta
Ključne riječi
medicinska sestra ; medicinski tehničar ; edukacija ; pacijent ; kvaliteta zdravstvene skrbi
(nurse ; medical technician ; education ; patient ; quality of health care)
Sažetak
Uvod: Edukacija pacijenta i obitelji danas je jedna od glavnih intervencija medicinskih sestara/tehničara. Kvalitetna i pravovremena edukacija pacijenta u jedinici intenzivnog liječenja pridonosi oporavku, rehabilitaciji i poboljšanju kvalitete života pacijenta. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati percepciju medicinskih sestara/tehničara o preduvjetima za edukaciju pacijenata u jedinicama intenzivnog liječenja. Materijali i metode: U istraživanju je sudjelovalo 110 (54, 2%) medicinskih sestara /tehničara Klinike za anesteziologiju, reanimatologiju i intenzivno liječenje Kliničkog bolničkog centra Zagreb. Instrument istraživanja bio je validirani upitnik za procjenu znanja i stavova o edukaciji pacijenata Nurse Patient Education Questionnaire. Podatci dobiveni istraživanjem analizirani su metodama deskriptivne statistike (tablice frekvencije, hi-kvadrat test) i prikazani na razini značajnosti od P<0, 05. Rezultati: Od ukupnog broja ispitanika najveći udio njih (54, 1%) ponekad ima vremena tijekom dnevnog rada educirati pacijente, a 52, 3% ponekad može educirati pacijente bez uznemiravanja. Najveći udio ispitanika (63, 6%) na svom radnom mjestu nema pisane smjernice i upute za edukaciju pacijenata, niti na njihovom radnom mjestu postoji medicinska sestra/tehničar odgovaran za razvoj te aktivnosti. U sestrinsku dokumentaciju svega 10, 2% ispitanika upisuje uvijek aktivnosti edukacije pacijenta. Podršku nadređenog u edukaciji pacijenata ima 63, 2% ispitanika, a 60, 8% njih navodi da nemaju mogućnost profesionalnog razvoja u tom segmentu. Najveći udio ispitanika (65, 7%) na svom radnom mjestu ima pristup nastavnim materijalima, a 71, 7% te materijale ne koristi u edukaciji pacijenata. Najveći udio ispitanika (57, 8%) smatra edukaciju pacijenta važnom sestrinskom odgovornošću, a 54, 6% njih se niti slaže niti ne slaže da su kvalificirani/kompetentni u edukaciji pacijenata. Značajno više ispitanika sa završenom visokom stručnom spremom smatra se kompetentnim u informiranju pacijenata u donosu na ispitanike sa srednjom i višom stručnom spremom (P=0, 019). Zaključak: Medicinske sestre/tehničari u jedinicama intenzivnog liječenja smatraju edukaciju pacijenata važnom sestrinskom odgovornošću i iako imaju podršku nadređenih, nemaju sve preduvjete za provođenje kvalitetne edukacije pacijenta. Buduće intervencije u segmentu sestrinske edukacije pacijenata potrebno je usmjeriti prema izvorima iz znanstveno utemeljenih spoznaja te osnaživanju intervencija dokumentacije sestrinske edukacije pacijenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita