Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1260087

Percepcija medicinskih sestara/tehničara o preduvjetima za edukaciiju pacijenata u jedinicama intenzivnog liječenja


Civka, Kristian
Percepcija medicinskih sestara/tehničara o preduvjetima za edukaciiju pacijenata u jedinicama intenzivnog liječenja, 2021., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1260087 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Percepcija medicinskih sestara/tehničara o preduvjetima za edukaciiju pacijenata u jedinicama intenzivnog liječenja
(Nurses perception of perequisite conditions for patient education in intensive care units)

Autori
Civka, Kristian

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Medicinski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
22.09

Godina
2021

Stranica
50

Mentor
Majer, Marjeta

Ključne riječi
medicinska sestra ; medicinski tehničar ; edukacija ; pacijent ; kvaliteta zdravstvene skrbi
(nurse ; medical technician ; education ; patient ; quality of health care)

Sažetak
Uvod: Edukacija pacijenta i obitelji danas je jedna od glavnih intervencija medicinskih sestara/tehničara. Kvalitetna i pravovremena edukacija pacijenta u jedinici intenzivnog liječenja pridonosi oporavku, rehabilitaciji i poboljšanju kvalitete života pacijenta. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati percepciju medicinskih sestara/tehničara o preduvjetima za edukaciju pacijenata u jedinicama intenzivnog liječenja. Materijali i metode: U istraživanju je sudjelovalo 110 (54, 2%) medicinskih sestara /tehničara Klinike za anesteziologiju, reanimatologiju i intenzivno liječenje Kliničkog bolničkog centra Zagreb. Instrument istraživanja bio je validirani upitnik za procjenu znanja i stavova o edukaciji pacijenata Nurse Patient Education Questionnaire. Podatci dobiveni istraživanjem analizirani su metodama deskriptivne statistike (tablice frekvencije, hi-kvadrat test) i prikazani na razini značajnosti od P<0, 05. Rezultati: Od ukupnog broja ispitanika najveći udio njih (54, 1%) ponekad ima vremena tijekom dnevnog rada educirati pacijente, a 52, 3% ponekad može educirati pacijente bez uznemiravanja. Najveći udio ispitanika (63, 6%) na svom radnom mjestu nema pisane smjernice i upute za edukaciju pacijenata, niti na njihovom radnom mjestu postoji medicinska sestra/tehničar odgovaran za razvoj te aktivnosti. U sestrinsku dokumentaciju svega 10, 2% ispitanika upisuje uvijek aktivnosti edukacije pacijenta. Podršku nadređenog u edukaciji pacijenata ima 63, 2% ispitanika, a 60, 8% njih navodi da nemaju mogućnost profesionalnog razvoja u tom segmentu. Najveći udio ispitanika (65, 7%) na svom radnom mjestu ima pristup nastavnim materijalima, a 71, 7% te materijale ne koristi u edukaciji pacijenata. Najveći udio ispitanika (57, 8%) smatra edukaciju pacijenta važnom sestrinskom odgovornošću, a 54, 6% njih se niti slaže niti ne slaže da su kvalificirani/kompetentni u edukaciji pacijenata. Značajno više ispitanika sa završenom visokom stručnom spremom smatra se kompetentnim u informiranju pacijenata u donosu na ispitanike sa srednjom i višom stručnom spremom (P=0, 019). Zaključak: Medicinske sestre/tehničari u jedinicama intenzivnog liječenja smatraju edukaciju pacijenata važnom sestrinskom odgovornošću i iako imaju podršku nadređenih, nemaju sve preduvjete za provođenje kvalitetne edukacije pacijenta. Buduće intervencije u segmentu sestrinske edukacije pacijenata potrebno je usmjeriti prema izvorima iz znanstveno utemeljenih spoznaja te osnaživanju intervencija dokumentacije sestrinske edukacije pacijenata.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Medicinski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marjeta Majer (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

urn.nsk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Civka, Kristian
Percepcija medicinskih sestara/tehničara o preduvjetima za edukaciiju pacijenata u jedinicama intenzivnog liječenja, 2021., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet, Zagreb
Civka, K. (2021) 'Percepcija medicinskih sestara/tehničara o preduvjetima za edukaciiju pacijenata u jedinicama intenzivnog liječenja', diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Civka, Kristian}, year = {2021}, pages = {50}, keywords = {medicinska sestra, medicinski tehni\v{c}ar, edukacija, pacijent, kvaliteta zdravstvene skrbi}, title = {Percepcija medicinskih sestara/tehni\v{c}ara o preduvjetima za edukaciiju pacijenata u jedinicama intenzivnog lije\v{c}enja}, keyword = {medicinska sestra, medicinski tehni\v{c}ar, edukacija, pacijent, kvaliteta zdravstvene skrbi}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Civka, Kristian}, year = {2021}, pages = {50}, keywords = {nurse, medical technician, education, patient, quality of health care}, title = {Nurses perception of perequisite conditions for patient education in intensive care units}, keyword = {nurse, medical technician, education, patient, quality of health care}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font