Pregled bibliografske jedinice broj: 1259909
Kulturna participacija, kulturna socijalizacija i prijenos kulture među hrvatskim adolescentima
Kulturna participacija, kulturna socijalizacija i prijenos kulture među hrvatskim adolescentima // Sociologija i prostor, 60 (2022), 3; 441-463 doi:10.5673/sip.60.3.1 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1259909 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kulturna participacija, kulturna socijalizacija i
prijenos kulture među hrvatskim adolescentima
(Cultural Participation, Cultural Socialisation and Cultural Transmission among Adolescents)
Autori
Mustapić, Marko ; Milas, Goran ; Dergić, Vanja
Izvornik
Sociologija i prostor (1846-5226) 60
(2022), 3;
441-463
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kulturna participacija, prijenos kulture, mladi, učenici, Hrvatska
(cultural participation, transfer of culture, youth, pupils, Croatia)
Sažetak
U studiji koja objedinjuje kvantitativni i kvalitativni istraživački pristup proučavana je zastupljenost pojedinih oblika kulturne participacije među mladima i različiti obrasci kulturne transmisije. Kvantitativni dio istraživanja temelji se na anketnom istraživanju 2148 učenika drugih i trećih razreda iz 28 hrvatskih srednjih škola (u dobi od 15 do 17), a kvalitativni na 60 polustrukturiranih intervjua s učenicima te devet s njihovim nastavnicima. Pored toga su u devet obitelji provedena 23 dubinska intervjua s mladima (u dobi od 18 do 26) i njihovim precima (očevi/majke, djedovi/bake). Istraživanje je pokazalo da se kulturne aktivnosti iz perspektive mladih mogu klasificirati u domene visoke kulture, popularne online i popularne glazbene kulture. Adolescenti obuhvaćeni istraživanjem pokazali su ograničeno zanimanje za visoku i tradicionalnu kulturu nadomještajući ih popularnom kulturom, primjerice online sadržajima ili slušanjem glazbe. Socijalni status tek u maloj mjeri objašnjava kulturnu participaciju bilo koje vrste, što uvelike problematizira teorijsku pretpostavku o kulturnoj reprodukciji visoke kulture. Iako je roditeljska kulturna participacija u promatranoj dobi još uvijek važna za participaciju djece, njezina snaga i utjecaj slabe i prepuštaju mjesto vršnjacima koji u srednjoj školi u tom segmentu adolescentima postaju glavni socijalizacijski agens. Stoga možemo zaključiti kako u kulturnoj participaciji adolescenata dominira popularna kultura koju konzumiraju poglavito s vršnjacima i pod njihovim utjecajem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
EK-H2020-770464 - Cultural Heritage and Identities of Europe's Future (CHIEF) (EK - H2020-SC6-CULT-COOP-2017-two-stage) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus