Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1258963

Motivacijsko-afektivni ishodi obogaćenog programa za darovite učenike


Bažon, Martina; Pahljina-Reinić, Rosanda
Motivacijsko-afektivni ishodi obogaćenog programa za darovite učenike // Horizonti snage, 1. konferencija školskih psihologa - Knjiga sažetaka / Lauri Korajlija, A. ; Pavlin-Bernardić, N. (ur.).
Zagreb, 2023. str. 66-66 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1258963 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Motivacijsko-afektivni ishodi obogaćenog programa za darovite učenike
(Motivational-affective outcomes of the enrichement program for gifted students)

Autori
Bažon, Martina ; Pahljina-Reinić, Rosanda

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Horizonti snage, 1. konferencija školskih psihologa - Knjiga sažetaka / Lauri Korajlija, A. ; Pavlin-Bernardić, N. - Zagreb, 2023, 66-66

Skup
Horizonti snage - 1. konferencija školskih psihologa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 03.03.2023. - 04.03.2023

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Darovitost ; Školski model obogaćivanja (SEM) ; Motivacija ; Emocije postignuća ; Socijalna dobrobit
(giftedness ; School Enrichment Model (SEM) ; motivation ; emotions of achievement ; social welfare)

Sažetak
Obogaćeni programi poticanja darovitosti povoljno utječu na akademsko postignuće, ali i na socio-emocionalni razvoj darovitih učenika (Kim, 2016). Ovo je istraživanje usmjereno na ispitivanje motivacije, emocija i socijalne dobrobiti darovitih učenika uključenih u obogaćene programe u različitim područjima darovitosti. Cilj istraživanja bio je ispitati razlike između procjena spomenutih ishoda u kontekstu redovne nastave i tijekom radionica programa. Ispitivanje je provedeno u okviru šireg evaluacijskog istraživanja učinaka pilot projekta Igram se, istražujem, spoznajem – program za poticanje darovitosti osnovnoškolaca Grada Rijeke (nositelj Dom mladih). Projekt je realiziran kroz 11 radionica osmišljenih na temelju Školskog modela obogaćivanja Renzulli i Reis, 2014) za potencijalno darovite učenike petih razreda iz 13 osnovnih škola. Podaci o ishodima prikupljeni su na početku (redovna nastava), sredinom (prvi dio radionica) i pred kraj programa (drugi dio radionica). Na poduzorku učenika koji su sudjelovali u sva tri mjerenja (N=48) upitničkim su mjerama ispitani sljedeći ishodi: ciljne orijentacije, percepcija vrijednosti, kompetentnosti i zalaganja, emocije postignuća, ponesenost i odnosi s vršnjacima. Rezultati su pokazali da su učenici, u usporedbi s redovnom nastavom, tijekom radionica bili manje orijentirani na izvedbu približavanjem i izbjegavanjem, kao i na izbjegavanje rada te su sadržaje i aktivnosti percipirali vrjednijima. Tijekom radionica češće su doživljavali stanje ponesenosti, a iskazali su i veće uživanje te niže razine dosade i ljutnje. Podršku vršnjaka tijekom radionica procijenili su boljom u odnosu na podršku vršnjaka u okviru redovne nastave. Dobiveni rezultati potvrđuju važnost osmišljavanja i primjene obogaćenih programa kao izvanškolskih aktivnosti. Također, rezultate je moguće razmatrati i u kontekstu implikacija za uvođenje obogaćenih programa kao izvannastavnih aktivnosti te pružanje podrške darovitim učenicima u okviru redovne nastave.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Sveučilište u Rijeci

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.hpk-ksp.org

Citiraj ovu publikaciju:

Bažon, Martina; Pahljina-Reinić, Rosanda
Motivacijsko-afektivni ishodi obogaćenog programa za darovite učenike // Horizonti snage, 1. konferencija školskih psihologa - Knjiga sažetaka / Lauri Korajlija, A. ; Pavlin-Bernardić, N. (ur.).
Zagreb, 2023. str. 66-66 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Bažon, M. & Pahljina-Reinić, R. (2023) Motivacijsko-afektivni ishodi obogaćenog programa za darovite učenike. U: Lauri Korajlija, A. & Pavlin-Bernardić, N. (ur.)Horizonti snage, 1. konferencija školskih psihologa - Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Ba\v{z}on, Martina and Pahljina-Reini\'{c}, Rosanda}, year = {2023}, pages = {66-66}, keywords = {Darovitost, \v{S}kolski model oboga\'{c}ivanja (SEM), Motivacija, Emocije postignu\'{c}a, Socijalna dobrobit}, title = {Motivacijsko-afektivni ishodi oboga\'{c}enog programa za darovite u\v{c}enike}, keyword = {Darovitost, \v{S}kolski model oboga\'{c}ivanja (SEM), Motivacija, Emocije postignu\'{c}a, Socijalna dobrobit}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ba\v{z}on, Martina and Pahljina-Reini\'{c}, Rosanda}, year = {2023}, pages = {66-66}, keywords = {giftedness, School Enrichment Model (SEM), motivation, emotions of achievement, social welfare}, title = {Motivational-affective outcomes of the enrichement program for gifted students}, keyword = {giftedness, School Enrichment Model (SEM), motivation, emotions of achievement, social welfare}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font