Pregled bibliografske jedinice broj: 1258963
Motivacijsko-afektivni ishodi obogaćenog programa za darovite učenike
Motivacijsko-afektivni ishodi obogaćenog programa za darovite učenike // Horizonti snage, 1. konferencija školskih psihologa - Knjiga sažetaka / Lauri Korajlija, A. ; Pavlin-Bernardić, N. (ur.).
Zagreb, 2023. str. 66-66 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1258963 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Motivacijsko-afektivni ishodi obogaćenog programa
za darovite učenike
(Motivational-affective outcomes of the enrichement
program for gifted students)
Autori
Bažon, Martina ; Pahljina-Reinić, Rosanda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Horizonti snage, 1. konferencija školskih psihologa - Knjiga sažetaka
/ Lauri Korajlija, A. ; Pavlin-Bernardić, N. - Zagreb, 2023, 66-66
Skup
Horizonti snage - 1. konferencija školskih psihologa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 03.03.2023. - 04.03.2023
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Darovitost ; Školski model obogaćivanja (SEM) ; Motivacija ; Emocije postignuća ; Socijalna dobrobit
(giftedness ; School Enrichment Model (SEM) ; motivation ; emotions of achievement ; social welfare)
Sažetak
Obogaćeni programi poticanja darovitosti povoljno utječu na akademsko postignuće, ali i na socio-emocionalni razvoj darovitih učenika (Kim, 2016). Ovo je istraživanje usmjereno na ispitivanje motivacije, emocija i socijalne dobrobiti darovitih učenika uključenih u obogaćene programe u različitim područjima darovitosti. Cilj istraživanja bio je ispitati razlike između procjena spomenutih ishoda u kontekstu redovne nastave i tijekom radionica programa. Ispitivanje je provedeno u okviru šireg evaluacijskog istraživanja učinaka pilot projekta Igram se, istražujem, spoznajem – program za poticanje darovitosti osnovnoškolaca Grada Rijeke (nositelj Dom mladih). Projekt je realiziran kroz 11 radionica osmišljenih na temelju Školskog modela obogaćivanja Renzulli i Reis, 2014) za potencijalno darovite učenike petih razreda iz 13 osnovnih škola. Podaci o ishodima prikupljeni su na početku (redovna nastava), sredinom (prvi dio radionica) i pred kraj programa (drugi dio radionica). Na poduzorku učenika koji su sudjelovali u sva tri mjerenja (N=48) upitničkim su mjerama ispitani sljedeći ishodi: ciljne orijentacije, percepcija vrijednosti, kompetentnosti i zalaganja, emocije postignuća, ponesenost i odnosi s vršnjacima. Rezultati su pokazali da su učenici, u usporedbi s redovnom nastavom, tijekom radionica bili manje orijentirani na izvedbu približavanjem i izbjegavanjem, kao i na izbjegavanje rada te su sadržaje i aktivnosti percipirali vrjednijima. Tijekom radionica češće su doživljavali stanje ponesenosti, a iskazali su i veće uživanje te niže razine dosade i ljutnje. Podršku vršnjaka tijekom radionica procijenili su boljom u odnosu na podršku vršnjaka u okviru redovne nastave. Dobiveni rezultati potvrđuju važnost osmišljavanja i primjene obogaćenih programa kao izvanškolskih aktivnosti. Također, rezultate je moguće razmatrati i u kontekstu implikacija za uvođenje obogaćenih programa kao izvannastavnih aktivnosti te pružanje podrške darovitim učenicima u okviru redovne nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Sveučilište u Rijeci