Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1258778

Sindrom sagorijevanja u odgojiteljskog profesiji


Halavuk, Antonija
Sindrom sagorijevanja u odgojiteljskog profesiji, 2016., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1258778 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Sindrom sagorijevanja u odgojiteljskog profesiji
(Burn-out in ECEC teachers' profession)

Autori
Halavuk, Antonija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
30.08

Godina
2016

Stranica
57

Mentor
Petrović-Sočo, Biserka ; Višnjić-Jevtić Adrijana

Ključne riječi
odgojitelj ; sindrom sagorijevanja ; emocionalna iscrpljenost ; depersonalizacija ; osjećaj osobnog postignuća
(burnout syndrome ; depersonalization ; educator ; emotional exhaustion ; personal achievement)

Sažetak
Zbog sve veće potrebe za institucionaliziranim oblikom ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, kvaliteta ustanova postaje imperativ. Odgoj i obrazovanje, unutar ustanova ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja ne može dostići određenu kvalitetu bez socio-pedagoške dimenzije ustanove. Socio-pedagošku dimenziju ustanove kreira cjelokupno ozračje ustanove za čije je tijek odgovoran odgojitelj. Kvaliteta ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja ovisi o profesionalnom razvoju, kompetencijama i stilu ponašanja(pozitivnih i negativnih) odgojitelja. Kako bi odgojitelj mogao nastaviti tijek profesionalnog razvoja te pritom održati kvalitetu unutar ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja on mora negativna ponašanja na vrijeme prepoznati te ih shvatiti ozbiljno. Negativna ponašanja i stres mogu dovesti do sindroma kojeg valja shvatiti krajnje ozbiljno. Sindrom sagorijevanja u odgojiteljskoj profesiji očituje se kroz tri dimenzije u kojima se odgojitelj osjeća emocionalno iscrpljeno, depersonalizirano te ima smanjen osjećaj osobnog postignuća. Navedeno vodi ponašanjima u kojima odgojitelj postaje štetan i za sebe i za djecu u ustanovi ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Kako bi se spriječili uzroci i posljedice sindroma sagorijevanja odgojitelja važna je rana intervencija i prevencija. U svrhu navedenog provedeno je online istraživanje u kojem je sudjelovalo 456 odgojitelja ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja iz cijele Hrvatske. Istraživanjem se željelo utvrditi kako dob, staž i razina obrazovanja utječu na pojavu/jačinu sindroma sagorijevanja kod odgojitelja te postoje li indikatori stupnja sagorijevanja odgojitelja u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju u Republici Hrvatskoj. U istraživanju je korištena Skala profesionalnog sagorijevanja (MBI-NLES, Schaufeli, Daamen i Van Mierlo, 1994., razvijena prema MBI – ES, Maslach i Jackson, 1986.). Analizirani rezultati pokazuju da su osobne karakteristike pojedinca (biografske značajke) i njihova procjena povezane sa sva tri aspekta profesionalnog sagorijevanja: emocionalna iscrpljenost, depersonalizacija i osobno postignuće

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

dabar.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Halavuk, Antonija
Sindrom sagorijevanja u odgojiteljskog profesiji, 2016., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
Halavuk, A. (2016) 'Sindrom sagorijevanja u odgojiteljskog profesiji', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Halavuk, Antonija}, year = {2016}, pages = {57}, keywords = {odgojitelj, sindrom sagorijevanja, emocionalna iscrpljenost, depersonalizacija, osje\'{c}aj osobnog postignu\'{c}a}, title = {Sindrom sagorijevanja u odgojiteljskog profesiji}, keyword = {odgojitelj, sindrom sagorijevanja, emocionalna iscrpljenost, depersonalizacija, osje\'{c}aj osobnog postignu\'{c}a}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Halavuk, Antonija}, year = {2016}, pages = {57}, keywords = {burnout syndrome, depersonalization, educator, emotional exhaustion, personal achievement}, title = {Burn-out in ECEC teachers' profession}, keyword = {burnout syndrome, depersonalization, educator, emotional exhaustion, personal achievement}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font