Pregled bibliografske jedinice broj: 1258278
Sinteza i solvatomorfija ternarnih koordinacijskih spojeva bakra(II) s 2,2'-bipiridinom i L- homoserinom Titrimetrija i gimnazijski program nastave kemije
Sinteza i solvatomorfija ternarnih koordinacijskih spojeva bakra(II) s 2,2'-bipiridinom i L- homoserinom Titrimetrija i gimnazijski program nastave kemije, 2022., diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno-matematički fakultete, Zagreb
CROSBI ID: 1258278 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sinteza i solvatomorfija ternarnih koordinacijskih
spojeva bakra(II) s 2,2'-bipiridinom i L-
homoserinom
Titrimetrija i gimnazijski program nastave kemije
(Synthesis and solvatomorphism of ternary
coordination compounds of copper(II) with 2,2'-
bipyridine and L-homoserine
Titrimetry and gymnasium chemistry syllabus)
Autori
Tančak, Elena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultete
Mjesto
Zagreb
Datum
19.12
Godina
2022
Stranica
72
Mentor
Prugovečki, Biserka ; Judaš, Nenad ; Vušak, Darko
Ključne riječi
difrakcija rendgenskog zračenja na polikristalnom uzorku, mehanokemija, ternarni koordinacijski spojevi, titracija, gimnazijska nastava kemije, učenje otkrivanjem
(mechanochemistry, powder X-ray diffraction, ternary coordination compounds, titration, gymnasium chemical teaching, guided inquiry-learning)
Sažetak
Ovaj diplomski rad sastoji se od dva dijela, istraživačkog i metodičkog. U istraživačkom dijelu mehanokemijski su sintetizirana tri ternarna koordinacijska spoja bakra(II) s 2, 2'-bipiridinom (bipy) i ʟ-homoserinom (L-HHser): [Cu(µ-L-Hser) (H2O)(bipy)]2SO4∙2H2O (1∙2H2O), [Cu(µ-L-Hser)(H2O) (bipy)]2SO4∙3H2O (1∙3H2O) i [Cu(µ-L-Hser)(H2O) (bipy)]2SO4∙4H2O (1∙4H2O). Prilikom sinteza, ispitan je utjecaj korištenih reaktanata (CuSO4∙xH2O, x = 0, 1 i 5) i tekućine (vode, metanola ili smjese vode i metanola) na nastajanje određenog hidrata. Svi produkti mehanokemijskih sinteza su analizirani metodom difrakcije rendgenskog zračenja na polikristalnom uzorku. Spoj 1∙2H2O dodatno je analiziran infracrvenom sprektroskopijom i termogravimetrijskom analizom. Ispitana je stabilnost spoja 1∙2H2O pri različitim relativnim vlažnostima zraka i 20 °C. Metodički dio rada usmjeren je na mogućnost uključivanja titracije u nastavu kemije. Na temelju analize osnovnoškolskog i srednjoškolskog programa kemije te starih i novih kemijskih udžbenika, može se reći da u praksi gimnazijske nastave kemije nema izvođenja titracija. Ipak, uvođenje ove eksperimentalne aktivnosti moglo bi nastavu kemije značajno unaprijediti, jer u sebe integrira niz ciljanih obrazovnih ishoda. Titracija kao metoda kvantitativne kemijske analize učenicima pruža širok spektar znanja, vještina i sposobnosti. Stoga je predložen 90- minutni nastavni sat koji se temelji na strategiji učenja otkrivanjem, a u kojem će učenici ovladati temeljnom idejom volumetrijske analze.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb