Pregled bibliografske jedinice broj: 1258075
Otvorenost za drugog i spremnosti na služenje kao pretpostavka odgoja za dobrotu
Otvorenost za drugog i spremnosti na služenje kao pretpostavka odgoja za dobrotu, 2020. (audio/video zapis).
CROSBI ID: 1258075 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Otvorenost za drugog i spremnosti na služenje kao
pretpostavka odgoja za dobrotu
(Openness to others and willingness to serve as an
assumption of education for goodness)
Autori
Mališa, Snježana
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, audio/video zapis
Godina
2020
Ključne riječi
dobrota ; odgoj ; odgoj za vrjednote ; cjelovita osoba
(goodness ; education ; education for values ; a whole person)
Sažetak
Promišljajući o dobroti i odgoju za vrjednote, možemo uočiti da složenost definiranja pojmova utječe i na procese njihova življenja i vrjednovanja u suvremenom društvu. Promatranje dobrote kao čina pojedine osobe ili emotivnog doživljaja potiskuje njezinu temeljnu karakteristiku i preduvjet, a to je suodnos s drugom osobom. Zbog kulture blagostanja postajemo neosjetljivi na siromaštvo i patnju i ne uočavamo potrebu da se angažiramo, a bez dobrote nema ni kršćanstva. Suvremenom čovjeku izmiče istina da je potreban obraćenja na dobrotu, koja bi mu otkrila različite i jednako vrijedne načine ostvarivanja osobnog i društvenog dobra u dijalogu, ljubavi i poštivanju dostojanstva svake osobe. Čovjek odgojem postaje čovjekom, tj. očovječuje se, i nije slučajno da je odgoj prostor različitih interesa, ali i razvoja vrjednota. Nema neutralnog odgoja, a odgojno djelovanje ostvaruje se u punini samo onda kada je usmjereno na cjelovit rast osobe, tj. na kognitivnu, afektivnu i tjelesnu razinu. Cjelovit rast osobe uvjetovan je slobodnim i odgovornim biranjem puta nesebičnosti i dobrohotnosti prema drugima i svijetu. Odgoj za dobrotu nije ostvariv bez otvorenosti za drugoga i spremnosti na služenje koje iziskuje poniznost. Tada iskustvo dobrote i služenja postaje metoda i svjedočanstvo djelatne ljubavi u svijetu
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Teologija