Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1256748

Kultura kao sadržaj u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika – dvije perspektive


Udier, Sanda Lucija
Kultura kao sadržaj u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika – dvije perspektive // Jezici i svjetovi : zbornik radova Drugog znanstveno-stručnog skupa Hrvatskog društva sveučilišnih lektora / Banković-Mandić, Ivančica ; Majerović, Marko ; Zubak Pivarski, Marina (ur.).
Zagreb: Hrvatska sveučilišna naklada, 2023. str. 200-214 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1256748 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kultura kao sadržaj u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika – dvije perspektive
(Culture as content in the instruction of Croatian as a second language – two perspectives)

Autori
Udier, Sanda Lucija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Jezici i svjetovi : zbornik radova Drugog znanstveno-stručnog skupa Hrvatskog društva sveučilišnih lektora / Banković-Mandić, Ivančica ; Majerović, Marko ; Zubak Pivarski, Marina - Zagreb : Hrvatska sveučilišna naklada, 2023, 200-214

ISBN
978-953-169-529-9

Skup
Drugi znanstveno-stručni skup Hrvatskog društva sveučilišnih lektora : Jezici i svjetovi

Mjesto i datum
Online, 25.02.2021. - 26.02.2021

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
poučavanje hrvatske kulture ; hrvatski kao ini jezik (HIJ) ; stavovi učenika ; stavovi poučavatelja
(teaching Croatian culture ; Croatian as a second language (CL2) ; students' attitudes ; teachers' attitudes)

Sažetak
Poučavatelji hrvatskoga kao inoga jezika (HIJ-a), kao i njihovi učenici, vjerojatno bi se u velikom broju složili s tvrdnjom kako je u nastavu HIJ-a važno integrirati sadržaje hrvatske kulture, međutim može se pretpostaviti da bi se njihova mišljenja razilazila kad bi trebalo definirati koje kulturne sadržaje treba poučavati u jezičnoj nastavi i na kakav način. Te je razlike potrebno istražiti kako bi poučavatelji imali podatke o afinitetima, interesima i potrebama svojih učenika kako bi tim potrebama mogli prilagoditi nastavne sadržaje i način poučavanja. U izlaganju će biti izneseni rezultati anketnoga istraživanja o poželjnosti različitih sadržaja hrvatske kulture koji se mogu poučavati u nastavi HIJ-a. Istraživanje je provedeno na uzorku od 153 polaznika semestralne nastave hrvatskoga jezika na Croaticumu – Centru za hrvatski kao drugi i strani jezik u akademskoj godini 2019./2020. (riječ je o ispitanicima na razinama poznavanja HIJ-a od A2 do C1 različitih prvih jezika i iz različitih zemalja), kao i na uzorku od 30 lektora HIJ-a koji rade na lektoratima u Hrvatskoj i inozemstvu. Rezultati su obrađeni kvantitativnom metodom, a njihova usporedba pokazat će stavove učenika i poučavatelja o različitim sadržajima hrvatske kulture u jezičnoj nastavi. Pokazat će se koje sadržaje hrvatske kulture smatraju važnima te žele učiti učenici HIJ-a, kao i koje sadržaje hrvatske kulture smatraju važnima i žele poučavati lektori HIJ-a. Rezultati istraživanjima omogućit će lektorima HIJ-a: 1) steći uvid u stavove svojih učenika i kolega te će ih usporediti sa svojim stavovima i 2) prilagoditi nastavne sadržaje hrvatske kulture potrebama i interesima svojih učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Sanda Lucija Udier (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Udier, Sanda Lucija
Kultura kao sadržaj u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika – dvije perspektive // Jezici i svjetovi : zbornik radova Drugog znanstveno-stručnog skupa Hrvatskog društva sveučilišnih lektora / Banković-Mandić, Ivančica ; Majerović, Marko ; Zubak Pivarski, Marina (ur.).
Zagreb: Hrvatska sveučilišna naklada, 2023. str. 200-214 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Udier, S. (2023) Kultura kao sadržaj u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika – dvije perspektive. U: Banković-Mandić, I., Majerović, M. & Zubak Pivarski, M. (ur.)Jezici i svjetovi : zbornik radova Drugog znanstveno-stručnog skupa Hrvatskog društva sveučilišnih lektora.
@article{article, author = {Udier, Sanda Lucija}, year = {2023}, pages = {200-214}, keywords = {pou\v{c}avanje hrvatske kulture, hrvatski kao ini jezik (HIJ), stavovi u\v{c}enika, stavovi pou\v{c}avatelja}, isbn = {978-953-169-529-9}, title = {Kultura kao sadr\v{z}aj u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika – dvije perspektive}, keyword = {pou\v{c}avanje hrvatske kulture, hrvatski kao ini jezik (HIJ), stavovi u\v{c}enika, stavovi pou\v{c}avatelja}, publisher = {Hrvatska sveu\v{c}ili\v{s}na naklada}, publisherplace = {online} }
@article{article, author = {Udier, Sanda Lucija}, year = {2023}, pages = {200-214}, keywords = {teaching Croatian culture, Croatian as a second language (CL2), students' attitudes, teachers' attitudes}, isbn = {978-953-169-529-9}, title = {Culture as content in the instruction of Croatian as a second language – two perspectives}, keyword = {teaching Croatian culture, Croatian as a second language (CL2), students' attitudes, teachers' attitudes}, publisher = {Hrvatska sveu\v{c}ili\v{s}na naklada}, publisherplace = {online} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font