Pregled bibliografske jedinice broj: 1256748
Kultura kao sadržaj u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika – dvije perspektive
Kultura kao sadržaj u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika – dvije perspektive // Jezici i svjetovi : zbornik radova Drugog znanstveno-stručnog skupa Hrvatskog društva sveučilišnih lektora / Banković-Mandić, Ivančica ; Majerović, Marko ; Zubak Pivarski, Marina (ur.).
Zagreb: Hrvatska sveučilišna naklada, 2023. str. 200-214 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1256748 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kultura kao sadržaj u nastavi hrvatskoga kao inoga
jezika – dvije perspektive
(Culture as content in the instruction of Croatian
as a second language – two perspectives)
Autori
Udier, Sanda Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Jezici i svjetovi : zbornik radova Drugog znanstveno-stručnog skupa Hrvatskog društva sveučilišnih lektora
/ Banković-Mandić, Ivančica ; Majerović, Marko ; Zubak Pivarski, Marina - Zagreb : Hrvatska sveučilišna naklada, 2023, 200-214
ISBN
978-953-169-529-9
Skup
Drugi znanstveno-stručni skup Hrvatskog društva sveučilišnih lektora : Jezici i svjetovi
Mjesto i datum
Online, 25.02.2021. - 26.02.2021
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
poučavanje hrvatske kulture ; hrvatski kao ini jezik (HIJ) ; stavovi učenika ; stavovi poučavatelja
(teaching Croatian culture ; Croatian as a second language (CL2) ; students' attitudes ; teachers' attitudes)
Sažetak
Poučavatelji hrvatskoga kao inoga jezika (HIJ-a), kao i njihovi učenici, vjerojatno bi se u velikom broju složili s tvrdnjom kako je u nastavu HIJ-a važno integrirati sadržaje hrvatske kulture, međutim može se pretpostaviti da bi se njihova mišljenja razilazila kad bi trebalo definirati koje kulturne sadržaje treba poučavati u jezičnoj nastavi i na kakav način. Te je razlike potrebno istražiti kako bi poučavatelji imali podatke o afinitetima, interesima i potrebama svojih učenika kako bi tim potrebama mogli prilagoditi nastavne sadržaje i način poučavanja. U izlaganju će biti izneseni rezultati anketnoga istraživanja o poželjnosti različitih sadržaja hrvatske kulture koji se mogu poučavati u nastavi HIJ-a. Istraživanje je provedeno na uzorku od 153 polaznika semestralne nastave hrvatskoga jezika na Croaticumu – Centru za hrvatski kao drugi i strani jezik u akademskoj godini 2019./2020. (riječ je o ispitanicima na razinama poznavanja HIJ-a od A2 do C1 različitih prvih jezika i iz različitih zemalja), kao i na uzorku od 30 lektora HIJ-a koji rade na lektoratima u Hrvatskoj i inozemstvu. Rezultati su obrađeni kvantitativnom metodom, a njihova usporedba pokazat će stavove učenika i poučavatelja o različitim sadržajima hrvatske kulture u jezičnoj nastavi. Pokazat će se koje sadržaje hrvatske kulture smatraju važnima te žele učiti učenici HIJ-a, kao i koje sadržaje hrvatske kulture smatraju važnima i žele poučavati lektori HIJ-a. Rezultati istraživanjima omogućit će lektorima HIJ-a: 1) steći uvid u stavove svojih učenika i kolega te će ih usporediti sa svojim stavovima i 2) prilagoditi nastavne sadržaje hrvatske kulture potrebama i interesima svojih učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija