Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1256447

Upravljanje promjenjivim ograničenjem brzine primjenom ojačanog učenja za prometne tokove s umreženim autonomnim vozilima


Strikinac, Filip
Upravljanje promjenjivim ograničenjem brzine primjenom ojačanog učenja za prometne tokove s umreženim autonomnim vozilima, 2022., diplomski rad, diplomski, Fakultet prometnih znanosti / Zavod za inteligentne transportne sustave, Zagreb


CROSBI ID: 1256447 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Upravljanje promjenjivim ograničenjem brzine primjenom ojačanog učenja za prometne tokove s umreženim autonomnim vozilima
(Reinforced Learning based Variable Speed Limit Control for Traffic Flows with Connected Autonomous Vehicles)

Autori
Strikinac, Filip

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Fakultet prometnih znanosti / Zavod za inteligentne transportne sustave

Mjesto
Zagreb

Datum
22.09

Godina
2022

Stranica
46

Mentor
Ivanjko, Edouard

Neposredni voditelj
Vrbanić, Filip

Ključne riječi
upravljanje promjenjivim ograničenjem brzine, ojačano učenje, autonomna vozila, povezana autonomna vozila, inteligentni transportni sustavi
(reinforcement learning, variable speed limit control, autonomous vehicle, connected autonomous vehicles, intelligent transport systems)

Sažetak
Današnje autoceste dizajnirane su za pružanje većeg maksimalnog prometnog kapaciteta, ali se javlja sve veći problem premalog kapaciteta istih. Međutim, gradske autoceste se najčešće ne mogu širiti, stoga je potrebno tražiti druga rješenja kako bolje iskoristiti njihov raspoloživ kapacitet. Jedan od sustava iz domene inteligentnih transportnih sustava, koji se može iskoristiti u tu svrhu, je sustav za upravljanje promjenjivim ograničenjem brzine (eng. Variable Speed Limit Control - VSLC). Autonomna vozila (eng. Autonomous vehicle - AV) i umrežena autonomna vozila (eng. Connected Autonomous Vehicles – CAV) uvelike se testiraju i brzo razvijaju u posljednjih nekoliko godina. Da bi se ispitali potencijalni učinci mješoviti tokovi prometa moraju se simulirati u različitim prometnim scenarijima. U ovom diplomskom radu napravljen je QL-DVSL (eng. Q-Learning – Dual Variable Speed Limit – QL-DVSL) sustav koji postavlja ograničenja brzine na svaku prometnu traku zasebno u simulacijskom okruženju u cestovnom mikroskopskom simulacijskom programu SUMO (eng. Simulation of Urban MObility) i programskom okruženju Python. Dobiveni rezultati dokazuju da povećanje udjela autonomnih vozila u prometnom toku djeluje pozitivno, odnosno vožnja se odvija sinkroniziranije, promet se odvija jednolikom brzinom, vrijeme putovanja se smanjuje, postignuta je veća brzina u prometnom toku i smanjena je gustoća vozila čime se smanjuju repovi čekanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Elektrotehnika, Računarstvo, Tehnologija prometa i transport



POVEZANOST RADA


Projekti:
--KK.01.1.1.01.009 - Napredne metode i tehnologije u znanosti o podatcima i kooperativnim sustavima (DATACROSS) (Šmuc, Tomislav; Lončarić, Sven; Petrović, Ivan; Jokić, Andrej; Palunko, Ivana) ( CroRIS)
HRZZ-IP-2020-02-5042 - Razvoj sustava zasnovanih na učećim agentima za unaprijeđenje upravljanja prometom u gradovima (DLASIUT) (Ivanjko, Edouard, HRZZ - 2020-02) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Filip Vrbanić (mentor)

Avatar Url Edouard Ivanjko (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

urn.nsk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Strikinac, Filip
Upravljanje promjenjivim ograničenjem brzine primjenom ojačanog učenja za prometne tokove s umreženim autonomnim vozilima, 2022., diplomski rad, diplomski, Fakultet prometnih znanosti / Zavod za inteligentne transportne sustave, Zagreb
Strikinac, F. (2022) 'Upravljanje promjenjivim ograničenjem brzine primjenom ojačanog učenja za prometne tokove s umreženim autonomnim vozilima', diplomski rad, diplomski, Fakultet prometnih znanosti / Zavod za inteligentne transportne sustave, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Strikinac, Filip}, year = {2022}, pages = {46}, keywords = {upravljanje promjenjivim ograni\v{c}enjem brzine, oja\v{c}ano u\v{c}enje, autonomna vozila, povezana autonomna vozila, inteligentni transportni sustavi}, title = {Upravljanje promjenjivim ograni\v{c}enjem brzine primjenom oja\v{c}anog u\v{c}enja za prometne tokove s umre\v{z}enim autonomnim vozilima}, keyword = {upravljanje promjenjivim ograni\v{c}enjem brzine, oja\v{c}ano u\v{c}enje, autonomna vozila, povezana autonomna vozila, inteligentni transportni sustavi}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Strikinac, Filip}, year = {2022}, pages = {46}, keywords = {reinforcement learning, variable speed limit control, autonomous vehicle, connected autonomous vehicles, intelligent transport systems}, title = {Reinforced Learning based Variable Speed Limit Control for Traffic Flows with Connected Autonomous Vehicles}, keyword = {reinforcement learning, variable speed limit control, autonomous vehicle, connected autonomous vehicles, intelligent transport systems}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font