Pregled bibliografske jedinice broj: 1256441
Uloga popularne kulture u kreiranju standarda ljepote
Uloga popularne kulture u kreiranju standarda ljepote, 2021., diplomski rad, diplomski, Sveučilište Sjever / Odjel za odnose s javnostima, Varaždin
CROSBI ID: 1256441 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga popularne kulture u kreiranju standarda
ljepote
(The role of popular culture in influencing beauty
standards)
Autori
Glavičić, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Sveučilište Sjever / Odjel za odnose s javnostima
Mjesto
Varaždin
Datum
26.02
Godina
2021
Stranica
64
Mentor
Jeličić, Anita
Ključne riječi
popularna kultura ; standardi ljepote ; društvene mreže ; samopredodžba ; utjecaj medija
(pop culture ; beauty standards ; social media ; self-image ; media influence)
Sažetak
Ovaj rad se bavi utjecajem popularne kulture na stavove i navike ispitanika u vezi standarda ljepote. Primjenjene su kvalitativne i kvantitativne metode. Provedena je analiza postojeće literature i anketa s prigodnim uzororkom od 249 ispitanika kako bi se odgovorilo na četiri istraživačka pitanja. Rezultati ankete obrađeni su s osnovnim statističkim tehnikama poput aritmetičke sredine i t-testa. Rad je pokazao da su ispitanici svjesni utjecaja koji popularna kultura ima na njihovo poimanje ljepote. Također se zaključilo da ispitanici nisu skloni kupovanju proizvoda ili držanju dijeta kako bi odgovarali tim standardima ljepote. Pronađene su razlike u stavovima na osnovu spola ispitanika iz čega se može iščitati da su žene podložnije negativnom utjecaju popularne kulture od muškaraca, ali ne u svim segmentima kako često nalaže postojeća literatura. Analiza ankete je također utvrdila da se negativan utjecaj popularne kulture i standarda ljepote koji se kroz nju nameću negativnije utječe na ispitanike što više vremena provode na društvenim mrežama. Uz vrijeme provedeno na društvenim mrežama, kao slično negativan faktor se pokazao odabir društvenih mreža kao osnovnog izvora informiranja o aktualnim događajima. Rad zaključuje da bi se daljnja istraživanja mogla fokusirati na utjecaj popularne kulture na većem uzorku u različitim državama jer je većina analiziranih izvora fokusirana na istraživanje unutar jedne države.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti