Pregled bibliografske jedinice broj: 1255199
Utjecaj emocionalne inteligencije na profesionalnu komunikaciju u izvanbolničkoj hitnoj službi
Utjecaj emocionalne inteligencije na profesionalnu komunikaciju u izvanbolničkoj hitnoj službi, 2021., diplomski rad, diplomski, Sveučilište Sjever / Odjel za sestrinstvo, Varaždin
CROSBI ID: 1255199 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj emocionalne inteligencije na profesionalnu
komunikaciju u izvanbolničkoj hitnoj službi
(The impact of emotional intelligence on professional
communication in outpatient emergency services)
Autori
Veseli, Ranka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Sveučilište Sjever / Odjel za sestrinstvo
Mjesto
Varaždin
Datum
14.10
Godina
2021
Stranica
46
Mentor
Canjuga, Irena
Ključne riječi
emocionalna inteligencija ; emocije ; komunikacija ; zdravstvo
(emotional intelligence ; emotions ; communication ; health)
Sažetak
Emocionalnu inteligencija potrebno je usavršavati već u ranim godinama, djetinjstvu. One osobe koje imaju sposobnost za prepoznavanje svojih osobnih emocija, takoĎer i tuĎih većinom su učinkovitiji u obavljanju poslova na radnom mjestu. Emocionalna inteligencija u većem dijelu stječe se nasljedno, genetski, ali i kroz procese učenja. Stoga je vaţno već u ranom djetinjstvu razvijati vještinu kako bi se što bolje razumjele vlastite, ali i emocije drugih ljudi. Budući da nije vaţno samo prepoznati emocije nuţno je i razvijati sposobnost kontrole svojih emocija kako one ne bi utjecale na ponašanje i razmišljanja sugovornika ili kolega na radnom mjestu. S obzirom da je pojedinac na radnom mjestu u interakciji sa kolegama i vanjskim suradnicima, intelektualna inteligencija nije dovoljna za uspješnost izvršavanja obaveza, već je potrebno imati i njegovati emocionalnu inteligenciju. Ključna činjenica emocionalne inteligencije u organizaciji ponašanja posebno se uočava u djelatnostima ljudskih resursa. Ustanoviti vaţnost emocionalne inteligencije glavni je cilj ovog diplomskog rada jer ona podrazumijeva sposobnost upravljanja emocijama na radnom mjestu. U ovom radu naglasak je stavljen na povezanost emocionalne inteligencije i komunikacije u djelatnosti zdravstva u izvanbolničkoj hitnoj sluţbi. S obzirom da je u izvanbolničkoj hitnoj sluţbi zbog stresnih situacija ugroţen ţivot pacijenta jednako kao i djelatnika vaţno je sustavno provoditi edukacije te koristiti sve dostupne resurse kako bi se izbjeglo sagorijevanje na poslu. Pojava bournout sindroma uvelike oteţava suradnju u timu, ali i smanjuje efikasnost djelatnika u radnoj okolini. Cilj ovog rada je osim objasniti pojmove emocionalne inteligencije i komunikacije, te njihovu vaţnost u radu djelatnika izvanbolničke hitne sluţbe, definirati bournout sindrom te utvrditi vaţnost njegovog pravovremenog prepoznavnja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita