Pregled bibliografske jedinice broj: 1255160
"Čovjek to mora nositi u sebi" - Iskustva prevoditelja izvannastavne aktivnosti građanskog odgoja i obrazovanja u gradu Rijeci
"Čovjek to mora nositi u sebi" - Iskustva prevoditelja izvannastavne aktivnosti građanskog odgoja i obrazovanja u gradu Rijeci, 2018., diplomski rad, Filozofski fakultet Rijeka, Rijeka doi:urn:nbn:hr:186:385855
CROSBI ID: 1255160 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
"Čovjek to mora nositi u sebi" - Iskustva
prevoditelja izvannastavne aktivnosti građanskog
odgoja i obrazovanja u gradu Rijeci
("Man Hast to Carry It Inside Himself" -
Experiences of Piactitioneis of Extracurricular
Activity of Civil Education in the City of Rijeka)
Autori
Manuela Košeto Nadinić
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet Rijeka
Mjesto
Rijeka
Datum
19.09
Godina
2018
Stranica
113
Mentor
Bojana Ćulum
Ključne riječi
građanski odgoj i obrazovanje, građanstvo, demokracija, aktivno građanstvo, izvannastavna aktivnost
(civic education, citizenship, democracy, active citizenship, extracurricular activity)
Sažetak
Ovim radom čitatelje se želi upoznati s konceptom građanskog odgoja i obrazovanja te iskustvima provoditelja izvannastavne aktivnosti „Građanski odgoj i obrazovanje“ u školama Grada Rijeke. U radu se polazi od shvaćanja građanskog odgoja i obrazovanja kao „koncepta koji (mladima) omogućuje odgoj i obrazovanje za odgovorne i aktivne članove društva koji će biti sposobni djelovati za opće dobro te donositi informirane i promišljene odluke“ (Baketa i Ćulum, 2015, str. 5). Rad je podijeljen na dvije temeljne cjeline. Prva cjelina odnosi se na teorijsku analizu građanskog odgoja i obrazovanja. U njoj se definira koncept građanskog odgoja i obrazovanja, prikazuje se način provedbe i normativni okviri u europskim i nacionalnim politikama te istraživanja koja naglašavaju važnost građanskog odgoja i obrazovanja. U drugome dijelu rada, prikazuje se metodologija provedenog istraživanja te se analiziraju prikupljeni navodi sudionika istraživanja. Temeljno istraživačko pitanje ovoga diplomskoga rada je: Koji su motivacijski razlozi za angažman provoditelja u izvannastavnoj aktivnosti Građanskog odgoja i obrazovanja i što njihova iskustva govore o (nekim) ključnim aspektima uspješnosti i izazovima njegove provedbe? Odgovori na temeljno istraživačko pitanje u radu su prikazani kroz sedam specifičnih pitanja. Sudionici istraživanja bili su provoditelji izvannastavne aktivnosti „Građanski odgoj i obrazovanje“ u Gradu Rijeci te ih je bilo ukupno dvanaest. Istraživanje je provedeno u svibnju 2018. godine, kvalitativnom metodom istraživanja - fokus grupama. Navodi prikupljeni istraživanjem upućuju na to da su provoditelji izvannastavnu aktivnost „Građanski odgoj i obrazovanje“ prepoznali kao prostor koji im omogućuje djelovanje i obrazovanje nove generacije društveno odgovornih građana koji će biti spremni ujediniti hrvatsko društvo. Teže ka tome da mlađe generacije potaknu njihovoj aktivnoj participaciji u budućnosti naše zajednice i da uz njihovu emancipaciju postanemo naprednije društvo. Građanski odgoj i obrazovanje smatraju jedinim načinom za spas našeg društva i države.
Izvorni jezik
Hrvatski