Pregled bibliografske jedinice broj: 1254278
Percepcija igrača i njihovih roditelja o utjecaju videoigara
Percepcija igrača i njihovih roditelja o utjecaju videoigara // „Dan doktorata 2022.“
Mostar, Bosna i Hercegovina, 2022. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1254278 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija igrača i njihovih roditelja o utjecaju
videoigara
(Players' and their parents' perception of influence
video games)
Autori
Novak, Valentina ; Zoričić, Zoran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
„Dan doktorata 2022.“
Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 17.06.2022
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
videoigre ; utjecaj ; roditelji
(video games ; influence ; parents)
Sažetak
Igranje videoigara je omiljena zabava velikog dijela opće populacije, ne samo djece i adolescenata, a interes za videoigre s godinama postojanja raste sve više, neovisno i o ekonomskim i zdravstvenim krizama. Industrija videoigara bilježi eksponencijalan rast te se očekuje uvođenje esporta kao olimpijske discipline, procjenjuje se da će broj igrača u svijetu uskoro dosegnuti tri milijarde. Osim kod igrača i pripadnika industrije videoigara, interes za videoigre i njihov utjecaj na pojedinaca i društvo zadnjih godina raste i kod znanstvenika i stručnjaka koji se bave mentalnim i fizičkim zdravljem čovjeka. Kako su videoigre zastupljene u svim dobnim skupinama, u svim kulturnim, ekonomskim sredinama te sa svim razinama obrazovanja, posljedice igranja videoigara, bilo one pozitivne ili negativne, nisu usmjerene samo na igrače već i na članove njihovih obitelji koji često ne razumiju iste te posljedično ne znaju adekvatno reagirati. Sudeći po uvođenju dijagnoze Internet gaming disorder u 11. Međunarodnu klasifikaciju bolesti koja se primjenjuje od početka ove godine, igranje videoigara može biti ozbiljan zdravstveni problem s jedne strane, ali isto tako profesionalizacijom gaminga može postati atraktivan i isplativ životni poziv što privlači djecu i adolescente. Istraživanja koje je provedena među igračima i roditeljima igrača ukazuju na različitost percepcije videoigara. Dok igrači u igranju prepoznaju zabavu, mogućnost izgradnje karijere i/ili vid druženja, roditelji često iskazuju zabrinutost zbog nedostatka kontaktne socijalizacije, količine vremena koju igrači provode u igri te utjecaju istog na budućnost djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Sjever, Koprivnica