Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1254107

23. međunarodni simpozij o kvaliteti, Zbornik radova, Kvaliteta - jučer, danas, sutra


23. međunarodni simpozij o kvaliteti, Zbornik radova, Kvaliteta - jučer, danas, sutra / Drljača, Miroslav (ur.). Zagreb: Hrvatsko društvo menadžera kvalitete, 2022 (zbornik) doi:.org/10.52730


CROSBI ID: 1254107 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
23. međunarodni simpozij o kvaliteti, Zbornik radova, Kvaliteta - jučer, danas, sutra
(23rd International Symposium on Quality, Proceedings, Quality - yesterday, today, tomorrow)

Urednik/ci
Drljača, Miroslav

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Uredničke knjige, zbornik, znanstvena

Izdavač
Hrvatsko društvo menadžera kvalitete

Grad
Zagreb

Godina
2022

Stranica
674

ISSN
2670-8825

Ključne riječi
kvaliteta ; sustav upravljanja ; okoliš ; kontekst
(quality ; management system ; environment, context)

Sažetak
Hrvatski: Zaključci 23. međunarodnog simpozija o kvaliteti održanog u Poreču, Hrvatska, 16.-18.3.2022. godine 23. međunarodni simpozij o kvaliteti u organizaciji Hrvatskog društva menadžera kvalitete (HDMK) održan je u tradicionalnom terminu (oko prvog dana proljeća) od 16. do 18.3.2022. godine, u Poreču, u hotelu Diamant. Zbog epidemiološke situacije simpozij je održan na tzv. hibridni način tako da je u Poreču, u hotelu, fizički sudjelovalo oko 45 sudionika, a isto toliko online, koji su se uključili u rad simpozija s četiri kontinenta. Suorganizatori simpozija bili su: 1) MSEECQI – Middle and South East European Countries Quality Initiative ; 2) Herzen State Pedagogical University, Faculty of Management, St. Petersburg, Rusija ; 3) Department of Production Engineering and Safety, Faculty of Management Czestochowa, University of Technology, Czestochowa, Poljska ; 4) Sveučilište Sjever, Varaždin – Koprivnica, Hrvatska ; 5) University of Žilina, Žilina, Slovačka i 6) Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Pula, Hrvatska. Simpozij je održan pod radnim nazivom ; „KVALITETA – JUČER, DANAS, SUTRA“ Pokrovitelji simpozija bili su: MSEECQI – Middle and South East European Countries Quality Initiative (Inicijativa za kvalitetu zemalja srednje i jugoistočne Europe), Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja, Hrvatska gospodarska komora, Hrvatska akreditacijska agencija, Državni zavod za mjeriteljstvo, Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj, Sveučilište u Zagrebu, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Ekonomski fakultet u Zagrebu (Poslijediplomski specijalistički studij Upravljanje kvalitetom), Zaklada Hrvatske nagrade za kvalitetu. Medijski pokrovitelji bili su: Poslovni savjetnik, Suvremena.hr, Kvalitet & izvrsnost, Beograd ; Portal Kvalitet, Beograd ; PoslovniFM, znanstveni časopis Production Engineering Archives, Poljska. Donatori i sponzori bili su: Sveučilište Sjever Varaždin – Koprivnica, Zračna luka Zagreb d.o.o., Gradska plinara Zagreb d.o.o., Zagreb ; BDO Savjetovanje d.o.o., Hrvatska gospodarska komora, Zagreb, FINA – financijska agencija, Oskar – Centar za razvoj i kvalitetu, Zagreb i Oskar Edukos, Zagreb. U okviru prvog dana simpozija 16.3.2022. održan je Okrugli stol na temu: „Uloga kvalitete u stabilizaciji lanaca opskrbe“, koji je moderirao prof. dr. sc. Krešimir Buntak. Panelisti Okruglog stola bili su: doc. dr. sc. Miroslav Drljača – HDMK, doc. dr. sc. Saša Petar – Sveučilište Sjever, izv. prof. dr. sc. Ines Dužević – Ekonomski fakultet u Zagrebu i dr. sc. Krunoslav Škrlec – Visoko gospodarsko učilište Križevci. Održan je sastanak Upravnog odbora MSEECQI koju čini petnaest institucija i organizacija iz deset zemalja. Na sastanku su podneseni izvještaji o učinjenom u proteklih godinu dana, od kojih su najznačajnije aktivnosti bile donošenje deklaracija o prihvaćanju „Manifesta kvalitete za 21. stoljeće“ koji je izdala IAQ – International Academy for Quality (Međunarodna akademija za kvalitetu). Zahvaljujući angažmanu MSEECQI, Manifest je usvojen od većine članica MSEECQI, a tekst manifesta preveden je na jezike članica: Hrvatski, Mađarski, Poljski, Rumunjski, Ruski, Slovački, Srpski. Deklaracije o prihvaćanju Manifesta s prijevodom Manifesta na navedene jezike članica MSEEQCI nalaze se i na stranicama IAQ, što značajno doprinosi globalnoj vidljivosti organizacija članica MSEEQI. Slijedeća značajna aktivnost o kojoj je podnesen izvještaj na sjednici Upravnog odbora MSEECQI je implementacija novog EFQM modela u modele nacionalnih nagrada za kvalitetu zemalja iz kojih dolaze članice MSEECQI. Na kraju prvog dana simpozija organizator je za goste pripremio koktel dobrodošlice. Drugog dana simpozija 17.3.2022. godine sudionicima se prigodnim govorom obratio predsjednik Organizacijskog odbora simpozija i Predsjednik HDMK doc. dr. sc. Miroslav Drljača. Nakon toga, po treći put je dodijeljena Nagrada dr. sc. Josip Čiček, za najbolji studentski rad iz područja sustava upravljanja. Nagradu je dobila Ivana Rod, redovna studentica Sveučilišta Sjever. Mentor pri izradi nagrađenog rada bio je prof. dr. sc. Krešimir Buntak. Nakon toga održana su izlaganja prispjelih recenziranih radova koji će biti objavljeni u Zborniku radova. Ukupno su zaprimljena 44 znanstvena i stručna rada. Na simpoziju je sudjelovalo 85 autora iz 18 zemalja svijeta, s četiri kontinenta: Argentine, Bosne i Hercegovine, Češke Republike, Finske, Hong Konga- Kina, Indije, Kine, Libanona, Mađarske, Poljske, Rumunjske, Rusije, SAD, Slovačke, Srbije, Tajlanda, Ujedinjenog Kraljevstva, Vijetnama i Hrvatske. Među autorima radova i sudionicima bili su studenti i profesori s brojnih sveučilišta, fakulteta i veleučilišta. Izlaganja na simpoziju bila su simultano prevođena s hrvatskog na engleski i obrnuto, a online prijenosom upravljala je profesionalna organizacija za online menadžment, tako da su sudionici u dvorani mogli vidjeti online sudionike širom svijeta, a online sudionici mogli su vidjeti svakog trenutka što se događa u dvorani. Sudionici simpozija prisutni u dvorani u Poreču bili su iz četiri zemlje: Bosne i Hercegovine, Poljske, Srbije i Hrvatske. U popodnevnim satima za sudionike simpozija organiziran je turistički razgled grada Poreča uz stručno vođenja. U večernjim satima organizirana je zajednička večera za sudionike simpozija u hotelu Diamant. Trećeg dana simpozija 18.3.2022. nastavljen je rad u plenarnom dijelu simpozija izlaganjem znanstvenih i stručnih radova. Po završetku izlaganja, sudionicima simpozija obratio se doc. dr. sc. Miroslav Drljača, zahvalivši se svim autorima, recenzentima, članovima organizacijskog odbora, pokroviteljima, medijskim pokroviteljima, donatorima i sponzorima te gostima sudionicima i najavio idući, 24. međunarodni simpozij o kvaliteti, negdje u Hrvatskoj, 2023. godine, oko prvog dana proljeća. Zbornik radova simpozija bit će objavljen kao knjiga, CD i elektronički, naknadno. Nakon prezentiranih radova i održanih rasprava, Upravni odbor HDMK formulirao je slijedeće zaključke simpozija: 1. Razvoj društveno odgovornih praksi u poslovanju nije zamisliv bez usvajanja načela poslovne etike jer je prilikom donošenja poslovnih odluka potrebno uzeti u obzir utjecaj na sve ključne dionike: zaposlenike, kupce, vlasnike, dioničari, dobavljače i druge javnosti. 2. Virus SARS CoV-2 uzrokovao je pandemiju i pojavu karantene. Zbog toga su obrazovne ustanove bile primorane prijeći s kontaktne na online nastavu. Studenti su značajno zadovoljniji kontaktnom nastavom i smatraju da je kvalitetnija i da mogu lakše komunicirati s profesorom te da ih znatno bolje priprema za polaganje ispita, u odnosu na online nastavu. 3. Poljoprivreda je važna gospodarska grana svake države. Zbog toga je potrebno raditi na razvoju i digitalizaciji hrvatske poljoprivrede jer digitalna poljoprivreda je budućnost. Razinu kvalitete digitalizacije poljoprivrede treba stalno podizati, osobito središnji poljoprivredni informacijski sustav, s ciljem razvoja poljoprivrede koja je prerasla granice klasične i traži nova znanja i vještine, kao i inovacije u sustavu obrazovanja. 4. Kvaliteta 4.0, odnosno upravljanje kvalitetom uslijed četvrtke industrijske revolucije, bavi se procesom upravljanja velikim količinama podataka (big data), koristi algoritme preskriptivne analize za metriku kvalitete, bavi se učinkovitom vertikalnom, horizontalnom i cjelovitom (end-to- end) integracijom kvalitete 4.0, koristi digitalne alate radi stjecanja strateške prednosti, prenosi kontinuiranu inovativnost na zaposlenike, prilagođava se novim tehnološkim otkrićima radi stjecanja konkurentnosti, stvara novu organizacijsku kulturu i daje podršku vrhovnom menadžmentu u provođenju novih strategija. 5. Sve veći zamah dobiva nova rasprava na temu treba li “svrha” biti ispred profita. Konkurentsko okruženje je takvo da tjera lidere da prihvate složena i izazovna pitanja koja se odnose na zakonodavne, društvene i okolišne čimbenike. Sposobnost održavanja i natjecanja u ovom okruženju zahtijeva holistički pristup strategiji. 6. Klasični pristup auditu poboljšavanja zatvara organizaciju u okvire ispunjenja zahtjeva norme ISO 9001:2015 i sužava svrhu procesa kontinuiranog poboljšavanja koji ima široke konotacije. Trajni uspjeh organizacije treba biti rezultat procesa trajnog poboljšavanja što bi auditori trebali utvrditi kod auditiranja organizacije, a njihov izvještaj ukazati na stanje i put ka trajnom uspjehu. Da bi se to postiglo treba primijeniti suvremene metode i kriteriji dokazivanja trajnog uspjeha organizacije. 7. Hrvatski su izvoznici iznimno zainteresirani za državne mjere kojima bi se, između ostalih, poticala ulaganja u istraživanje i inovacije te digitalizaciju kako bi se unaprijedila kvaliteta njihova poslovanja što bi rezultiralo povećanjem hrvatske konkurentnosti. 8. S povećanjem prihoda svjetske populacije, sve je veća potražnja za kvalitetnim proizvodima. Kretanje kvalitete poljoprivredno-prehrambenih proizvoda mijenja se s vremenom, skupinama ljudi, tehnološkim razvojem, promjenama u društvenom okruženju. Osim kvalitete proizvoda, za odluku potrošača o kupnji bitna je kvaliteta povezanih usluga poput pakiranja, dostave, ponašanja (ljubaznost) prodavača. Dva značajna društvena utjecaja na percepciju kvalitete u posljednje vrijeme su svjetska pandemija COVID-19 i posebno u Europi – nova Zajednička poljoprivredna politika (CAP) za razdoblje 2023.-27. 9. Postizanje klimatske neutralnosti i održivog kružnog gospodarstva s niskim emisijama ugljika moguće je ostvariti jedino sinergijom djelovanja između različitih sektora. Energetski sektor i dalje predstavlja najveći izvor emisija stakleničkih plinova pri čemu doprinosi s više od tri četvrtine ukupnih emisija. Prema načelima kružne ekonomije, upotreba otpadnog pepela drvne biomase (PDB) u građevnim proizvodima kao djelomična zamjena cementa ili agregata pokazuje veliki potencijal, budući da se tako smanjuje nastajanje otpada, povećava recikliranje i oporaba otpada. 10. Tjelesna pismenost izraz je koji se odnosi, s jedne strane na tjelesnu kompetenciju, motivaciju, samopouzdanje i znanje, a s druge strane, na uvažavanje i preuzimanje odgovornosti za svrhovite tjelesne aktivnosti tijekom cijeloga životnog vijeka. Sve to pridonosi kvaliteti života, odnosno razumijevanju načela integriranog zdravlja. Projekt WHO (Svjetske zdravstvene organizacija) „Zdravi grad“ ne obvezuje lokalne zajednice na mjerenje učinaka akcija koje provode s ciljem promicanja i poticanja tjelesne aktivnosti stanovnika, a nema ni spomena tjelesne pismenosti kao strateške odrednice. 11. Pareto (ABC) dijagram je grafička metoda za analizu pojava kojim se vrši rangiranje veličina/pojava ili pogrešaka i njihovih uzroka u opadajućem redoslijedu. Može se primijeniti u sportu gde je moguće identificirati problem i na osnovu dobijenih rezultata analize poduzimati korektivne aktivnosti za njihovo otklanjanje. Sportaši i sportski radnici koji razmišljaju 80/20 uspješni su. 12. Suvremeni svijet postaje kompliciraniji i brzo se mijenja. Digitalna revolucija i tehnološki napredak radikalno su utjecali na način na koji radimo i uspostavljamo odnose. Usporedo s globalnim promjenama i tekućim društvenim i generacijskim promjenama, promijenile su se i postojeće poslovne paradigme, a promijenio se i portret učinkovitog top menadžmenta. Tržište danas treba novi model kompetencija top menadžmenta. Od potencijalnih top menadžera se zahtijeva širok raspon društvenih vještina i visoka emocionalna inteligencija. 13. Automatizacija i robotizacija proizvodnih procesa postaje sve popularnija u gospodarstvu razvijenih zemalja, što znači likvidaciju nekih (procjena oko 45%) zanimanja do 2030. godine. Promjene tržišnih uvjeta dovode do promjene zahtjeva za kompetencijama zaposlenika. 14. Upravljanje kvalitetom sastavnica je svake organizacije, kombinacija međusobno povezanih alata i rješenja koja se mogu koristiti za doseg više razine kvalitete u prijevoznim uslugama. U području usluga prijevoza tereta kupci imaju izbor više vrsta prijevoznih usluga. Rezultati istraživanja pokazuju da su cestovni i željeznički prijevoz među najpoželjnijim vrstama prijevoza tereta. 15. Poduzeća koja posjeduju sustav upravljanja kvalitetom ISO 9001 donekle imaju bolje pokazatelje profitabilnosti. Poduzeća koja su ranije uvela sustav upravljanja kvalitetom ISO 9001 „otpornija“ su na pojavu krize 2020. godine uzrokovane pandemijom COVID-19, jer su im pokazatelji profitabilnosti bolji. 16. Pojmovi upravljanje kvalitetom i sustav upravljanja kvalitetom uspostavljeni su u međunarodnim normama ISO 9000. Upravljanje kvalitetom je problem organizacijskog upravljanja. No, već dugi niz godina primarni interes je osiguranje kvalitete, što je samo dio upravljanja kvalitetom koji se odnosi na zahtjeve za postizanje povjerenja među vanjskim kupcima. Kada je prepoznat sustavni pristup realizaciji upravljanja kvalitetom, stručnjaci za kvalitetu počeli su govoriti o sustavima kvalitete kao specijaliziranim sustavima za pitanja kvalitete u organizaciji. Međutim, to je prekinulo prirodnu vezu između upravljanja kvalitetom i upravljanja poslovanjem organizacije. Sada postoji trend da upravljanje kvalitetom treba biti integrirano kao organski besprijekoran dio poslovnog sustava organizacije, te stoga određeni sustav upravljanja kvalitetom više nije potreban. Međutim, upravljanje kvalitetom ostaje profesionalni ključni koncept za implementaciju kvalitete u svim organizacijama. U konačnici, sustav upravljanja kvalitetom predstavlja kvalitetno upravljanje organizacijom. 17. Svijet avijacije se mijenja. Zrakoplovi postaju autonomniji, povezaniji, inteligentniji i raznovrsniji. Putnici u zračnom prometu sve više očekuju ekološki prihvatljive, pametne i personalizirane opcije mobilnosti koje im omogućavaju da putuju neprimjetno i efikasno. Tehnologije, kao što su biometrija, interaktivna navigacija i umjetna inteligencija, nude beskontaktna rješenja i stoga su jednako relevantne u svijetu nakon COVID-19. 18. Troškovi kvalitete sadržani su u svim troškovima organizacije. Mogu ukazati na nedovoljno dobru kvalitetu upravljanja, odnosno kompetentnost menadžmenta. Budući da su logistički i prometni procesi zaduženi za osiguranje svih potrebnih resursa za normalno funkcioniranje društva, pojava troškova zbog ne kvalitete, a koji su determinirani lošim mitigacijskim planovima, mogu rezultirati i povećanjem ukupne cijene koštanja proizvoda ili usluge. 19. Transformacija – i slični nazivi koji se koriste kako bi se odgovorilo na pitanje kako bi organizacije trebale pristupiti evoluciji s kojom se suočavaju – nije samo pitanje tehnologije. Posljedice transformacije gotovo su uvijek na kulturnoj sferi. 20. Uloga kvalitete u logistici od osobitog je značaja jer osigurava odvijanje lanaca opskrbe i doprinosi ravnoteži između ponude i potražnje kao jednom od temeljnih ekonomskih zakona. Ulogu kvalitete u logistici treba sagledavati, s jedne strane slojevito jer se radi o brojnim sudionicima i logističkim procesima, a s druge strane holistički, jer se radi o globalnim procesima, sa snažnim utjecajem na razinu kvalitete života svih na planeti. Okvir za donošenje ovih zaključaka predstavljen je sudionicima 23. međunarodnog simpozija o kvaliteti prilikom zatvaranja simpozija 18.3.2022. godine, a zaključke je usvojio Upravni odbor HDMK na 6. sjednici održanoj 9.5.2022. godine u Zagrebu. Zagreb: 9.5.2022. Upravni odbor HDMK Engleski: Conclusions of the 23rd International Symposium on Quality held in Poreč, Croatia, 16th – 18th March 2022 The 23rd international symposium on quality organized by the Croatian Quality Managers Society (CQMS) was held in the traditional time (around the first day of spring) from 16th to 18th March 2022. in Poreč, at the Diamant Hotel. Due to the epidemiological situation, the symposium was held at the so-called hybrid way, so that in Poreč, in the hotel, around 45 participants took part physically, and the same number online, who got involved in the work of the symposium from four continents. The co-organizers of the symposium were: 1) MSEECQI – Middle and South East European Countries Quality Initiative ; 2) Herzen State Pedagogical University, Faculty of Management, St. Petersburg, Russia ; 3) Department of Production Engineering and Safety, Faculty of Management Czestochowa, University of Technology, Czestochowa, Poland ; 4) University North, Varaždin – Koprivnica, Croatia ; 5) University of Žilina, Žilina, Slovakia i 6) Juraj Dobrila University of Pula, Pula, Croatia. The symposium was held under the working title, "QUALITY - YESTERDAY, TODAY, TOMORROW" The patrons of the symposium were: MSEECQI – Middle and Southeast European Countries Quality Initiative, Ministry of Economy and Sustainable Development, Croatian Chamber of Economy, Croatian Accreditation Agency, State Bureau of Metrology, Croatian Business Council for Sustainable Development, University of Zagreb, Juraj Dobrila University of Pula, Faculty of Economics and Business in Zagreb (Postgraduate specialist study in Quality Management), Croatian Quality Award Foundation. Media patrons were: Poslovni savjetnik, Suvremena.hr, Kvalitet & izvrsnost, Belgrade ; Portal Kvalitet, Belgrade ; PoslovniFM, scientific journal Production Engineering Archives, Poland. There were donors and sponsors: University North Varaždin – Koprivnica, Zračna luka Zagreb d.o.o., Gradska plinara Zagreb d.o.o., Zagreb ; BDO Savjetovanje d.o.o., Croatian Chamber of Economy, Zagreb, FINA – financial agency, Oskar – Centre for development and quality, Zagreb i Oskar Edukos, Zagreb. As part of the first day of the symposium on 16th March 2022 a Round table was held on the topic: "The role of quality in the stabilization of supply chains", which was moderated by Prof. Krešimir Buntak, Ph.D. The panellists of the Round Table were: Assist. Prof. Miroslav Drljača, Ph.D. – CQMS, Assist. Prof. Saša Petar, Ph.D. – University North, Assoc. prof. Ines Dužević, Ph.D. – Faculty of Economics and Business in Zagreb and Krunoslav Škrlec, Ph.D. – University of Economics in Križevci. A Steering Committee meeting of the MSEECQI which consists of fifteen institutions and organizations from ten countries, was held. At the meeting, reports were submitted on what had been done in the past year, the most significant of which was the adoption of declarations on the acceptance of the "Quality Manifesto for the 21st Century" issued by the IAQ - International Academy for Quality. Thanks to the involvement of MSEECQI, the “Quality Manifesto” was adopted by the majority of MSEECQI members, and the text of the Quality Manifesto was translated into the languages of the members: Croatian, Hungarian, Polish, Romanian, Russian, Slovak, Serbian. Declarations on the acceptance of the “Quality Manifesto” with the translation into the listed languages of MSEECQI members are also available on the IAQ website, which significantly contributes to the global visibility of MSEECQI member organizations. The next significant activity, which was reported on at the MSEECQI Steering Committee meeting, is the implementation of the new EFQM model in the national quality award models of the MSEECQI member countries. At the end of the first day of the symposium, the organizer prepared a welcome cocktail for the guests. On the second day of the symposium, 17th March 2022 the president of the Organizing Committee of the Symposium and the President of CQMS, Assoc. Miroslav Drljača Ph. D had an appropriate speech. After that, for the third time, the Prize of Dr. sc. Josip Čiček, for the best student paper in the field of management systems, was awarded to Ivana Rod, a regular student at the University North, Croatia. The mentor for the award-winning paper was Prof. Krešimir Buntak, Ph. D. After that, there were presentations of received peer-reviewed papers that will be published in the Proceedings. A total of 44 scientific and professional papers were received. 85 authors from 19 countries of the world, from four continents participated in the symposium: Argentina, Bosnia and Herzegovina, Czech Republic, Finland, Hong Kong-China, India, China, Lebanon, Hungary, Poland, Romania, Russia, USA, Slovakia, Serbia, Thailand, the United Kingdom, Vietnam, and Croatia. Among the authors and participants were students and professors from numerous universities, colleges, and polytechnics. Presentations at the symposium were simultaneously translated from Croatian to English and vice versa, and the online broadcast was managed by a professional organization for online management, so that the participants in the hall could see online participants around the world, and the online participants could see at any moment what was happening in halls. Symposium participants present in the hall in Poreč were from four countries: Bosnia and Herzegovina, Poland, Serbia, and Croatia. In the afternoon, a guided tour of the city of Poreč was organized for the participants of the symposium. In the evening, a joint dinner was organized for the participants of the symposium at the Diamant Hotel. On the third day of the symposium, March 18th, 2022, work continued in the plenary part of the symposium with the presentation of scientific and professional papers. After the presentation, the participants of the symposium were addressed by Assoc. Prof. Miroslav Drljača, Ph. D, thanking all the authors, reviewers, members of the Organizing Committee, patrons, media sponsors, donors and sponsors and guest participants and announced the next, 24th international symposium on quality, somewhere in Croatia, in 2023, around the first day of spring. Proceedings of the symposium will be published as a book, CD, and electronic version later. After the papers presented and the discussions held, the Board of Directors of CQMS formulated the following conclusions of the symposium: 1. The development of socially responsible practices in business is unthinkable without adopting the principles of business ethics because when making business decisions, it is necessary to consider the impact on all key stakeholders: employees, customers, owners, shareholders, suppliers and other members of the public. 2. The SARS CoV-2 virus caused a pandemic and the emergence of quarantine. Because of this, educational institutions were forced to switch from face-to-face to online classes. Students are significantly more satisfied with face-to-face teaching and believe that it is of higher quality and that they can communicate with the professor more easily, and that it prepares them much better for taking exams, compared to online teaching. 3. Agriculture is an important economic branch of every country. Therefore, it is necessary to work on the development and digitization of Croatian agriculture because digital agriculture is the future. The level of quality of digitization of agriculture should be constantly raised, especially the central agricultural information system, with the aim of developing agriculture that has outgrown the traditional boundaries and requires new knowledge and skills, as well as innovations in the education system. 4. Quality 4.0, i.e. quality management due to the fourth industrial revolution, deals with the process of managing large amounts of data (big data), uses prescriptive analysis algorithms for quality metrics, deals with effective vertical, horizontal and complete (end-to-end) integration of quality 4.0, uses digital tools to gain strategic advantage, transfers continuous innovation to employees, adapts to new technological discoveries in order to gain competitiveness, creates a new organizational culture and supports top management in implementing new strategies. 5. A new debate on whether "purpose" should come before profit is gaining momentum. The competitive environment is such that it forces leaders to accept complex and challenging issues related to legislative, social, and environmental factors. The ability to sustain and compete in this environment requires a holistic approach to strategy. 6. The classic approach to the improvement audit closes the organization within the framework of meeting the requirements of the ISO 9001:2015 standard and narrows the purpose of the continuous improvement process, which has broad connotations. The lasting success of the organization should be the result of a process of permanent improvement, which the auditors should determine when auditing the organization, and their report should indicate the situation and the path to lasting success. To achieve this, modern methods, and criteria for proving the lasting success of the organization should be applied. 7. Croatian exporters are extremely interested in state measures that would, among other things, encourage investments in research and innovation and digitization to improve the quality of their business, which would result in an increase in Croatian competitiveness. 8. With the increase in the income of the world population, the demand for quality products is increasing. The movement of the quality of agricultural and food products changes with time, groups of people, technological development, changes in the social environment. In addition to the quality of the product, the quality of related services such as packaging, delivery, behaviour (courtesy) of the seller is important for the consumer's purchase decision. Two significant social influences on the perception of quality recently are the global COVID-19 pandemic and especially in Europe - the new Common Agricultural Policy (CAP) for the period 2023-27. 9. Achieving climate neutrality and a sustainable circular economy with low carbon emissions is only possible through synergy between different sectors. The energy sector continues to represent the largest source of greenhouse gas emissions, contributing more than three quarters of total emissions. According to the principles of the circular economy, the use of wood biomass waste ash (WBWA) in construction products as a partial replacement of cement or aggregate shows great potential, since it reduces waste generation, increases recycling and waste recovery. 10. Body literacy is a term that refers, on the one hand, to physical competence, motivation, self- confidence, and knowledge, and on the other hand, to appreciation and taking responsibility for purposeful physical activities throughout life. All this contributes to the quality of life, that is, to the understanding of the principles of integrated health. The WHO (World Health Organization) "Healthy City" project does not oblige local communities to measure the effects of the actions they carry out with the aim of promoting and encouraging the physical activity of residents, and there is no mention of physical literacy as a strategic determinant. 11. The Pareto (ABC) diagram is a graphical method for analysing phenomena by ranking sizes/phenomena or errors and their causes in descending order. It can be applied in sports where it is possible to identify a problem and, based on the results of the analysis, take corrective actions to eliminate them. Athletes and sports workers who think 80/20 are successful. 12. The modern world is becoming more complicated and changing rapidly. The digital revolution and technological advances have radically affected the way we work and establish relationships. Along with global changes and ongoing social and generational changes, existing business paradigms have also changed, and the portrait of effective top management has also changed. The market today needs a new model of top management competencies. Potential top managers are required to have a wide range of social skills and high emotional intelligence. 13. Automation and robotization of production processes is becoming more and more popular in the economy of developed countries, which means the liquidation of some (estimated around 45%) occupations by 2030. Changes in market conditions lead to changes in the requirements for employee competencies. 14. Quality management is a component of every organization, a combination of interconnected tools and solutions that can be used to reach a higher level of quality in transportation services. In the area of cargo transportation services, customers have a choice of several types of transportation services. The research results show that road and rail transport are among the most preferred types of freight transport. 15. Companies that have an ISO 9001 quality management system have somewhat better profitability indicators. Companies that previously introduced the ISO 9001 quality management system are more "resistant" to the emergence of the crisis in 2020 caused by the COVID-19 pandemic, because their profitability indicators are better. 16. The terms quality management and quality management system are established in international standards ISO 9000. Quality management is a problem of organizational management. However, for many years the primary interest has been quality assurance, which is only the part of quality management that relates to the requirements for achieving trust among external customers. When a system approach to the implementation of quality management was recognized, quality experts began to talk about quality systems as specialized systems for quality issues in the organization. However, this broke the natural connection between quality management and the organization's business management. Now there is a trend that quality management should be integrated as an organic seamless part of the organization's business system, and therefore a specific quality management system is no longer necessary. However, quality management remains a professional key concept for quality implementation in all organizations. Ultimately, the quality management system represents the quality management of the organization. 17. The world of aviation is changing. Airplanes are becoming more autonomous, more connected, more intelligent, and more versatile. Air travellers increasingly expect environmentally friendly, smart, and personalized mobility options that enable them to travel seamlessly and efficiently. Technologies such as biometrics, interactive navigation and artificial intelligence offer contactless solutions and are therefore equally relevant in a post-COVID-19 world. 18. Quality costs are included in all organization costs. I can point to insufficiently good management quality, that is, management competence. Since logistics and transport processes are responsible for ensuring all the necessary resources for the normal functioning of society, the appearance of costs due to poor quality, which are determined by poor mitigation plans, can result in an increase in the total cost price of the product or service. 19. Transformation – and similar names used to answer the question of how organizations should approach the evolution they face – is not just a question of technology. The consequences of transformation are almost always in the cultural sphere. 20. The role of quality in logistics is of particular importance because it ensures the development of supply chains and contributes to the balance between supply and demand as one of the fundamental economic laws. The role of quality in logistics should be viewed on the one hand, layered because it involves numerous participants and logistics processes, and on the other hand, holistically, because it is about global processes, with a strong influence on the quality of life of everyone on the planet. The framework for making these conclusions was presented to the participants of the 23rd International Symposium on Quality at the closing of the symposium on March 18th, 2022, and the conclusions were adopted by the Board of Directors of CQMS at the 6th meeting held on May 9th, 2022, held in Zagreb. Zagreb: May 9th, 2022 Board of Directors CQMS

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Građevinarstvo, Tehnologija prometa i transport, Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)

Napomena
Kod radova pisanih na hrvatskom jeziku, naslov,
ključne riječi i sažetak prevedeni su na engleski
i
obrnuto.

Zbornik radova referira se u sekundarnim
publikacijama/
Proceedings book will be indexed in secundary
publication:
JEL – Journal of Economics Literature, EconLit,
Pittsburg, USA
CAB Abstracts and/or Global Health databases
Crossref Database
DOI



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Sjever, Koprivnica

Profili:

Avatar Url Miroslav Drljača (urednik)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hdmk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

23. međunarodni simpozij o kvaliteti, Zbornik radova, Kvaliteta - jučer, danas, sutra / Drljača, Miroslav (ur.). Zagreb: Hrvatsko društvo menadžera kvalitete, 2022 (zbornik) doi:.org/10.52730
Drljača, M. (ur.) (2022) 23. međunarodni simpozij o kvaliteti, Zbornik radova, Kvaliteta - jučer, danas, sutra. Zagreb, Hrvatsko društvo menadžera kvalitete doi:.org/10.52730.
@book{book, editor = {Drlja\v{c}a, M.}, year = {2022}, pages = {674}, DOI = {.org/10.52730}, keywords = {kvaliteta, sustav upravljanja, okoli\v{s}, kontekst}, doi = {.org/10.52730}, issn = {2670-8825}, title = {23. me\djunarodni simpozij o kvaliteti, Zbornik radova, Kvaliteta - ju\v{c}er, danas, sutra}, keyword = {kvaliteta, sustav upravljanja, okoli\v{s}, kontekst}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo menad\v{z}era kvalitete}, publisherplace = {Zagreb} }
@book{book, editor = {Drlja\v{c}a, M.}, year = {2022}, pages = {674}, DOI = {.org/10.52730}, keywords = {quality, management system, environment, context}, doi = {.org/10.52730}, issn = {2670-8825}, title = {23rd International Symposium on Quality, Proceedings, Quality - yesterday, today, tomorrow}, keyword = {quality, management system, environment, context}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo menad\v{z}era kvalitete}, publisherplace = {Zagreb} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font