Pregled bibliografske jedinice broj: 1251991
Low - cost strategija u zračnom prijevozu putnika
Low - cost strategija u zračnom prijevozu putnika, 2014., diplomski rad, diplomski, Odjel za ekonomiju, Zadar
CROSBI ID: 1251991 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Low - cost strategija u zračnom prijevozu putnika
(Low-cost strategy in air passenger transport)
Autori
Nikolina, Nekić
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za ekonomiju
Mjesto
Zadar
Datum
17.09
Godina
2014
Stranica
141
Mentor
Krajnović, Aleksandra
Ključne riječi
strategija niskih troškova, lanac vrijednosti, niskotarifni zrakoplovni model, strategije niskotarifnih zrakoplovnih kompanija, tržište niskotarifnih zrakoplovnih kompanija, niskotarifno zračno tržište Hrvatske
(low-cost strategy, value chain, low-cost airline model, the strategy of low-cost airlines, low-cost carrier air market, Croatian low-cost air market)
Sažetak
Posljednjih godina na gotovo svim tržištima osnovale su se niskotarifne kompanije za zračni prijevoz putnika, koje imaju drugačiju poslovnu strategiju u odnosu na klasične, nacionalne zrakoplovne kompanije. Pojam niskotarifnih kompanija koristi se u zrakoplovnoj industriji i ukazuje na zrakoplovne kompanije koje posluju s manjim operativnim troškovima za razliku od njihovih konkurenata. Faktori koji omogućuju sniženje troškova prijevoza, a time omogućuju i ponudu niže cijene prijevoza, su brojni te se u cjelini mogu svrstati u tri osnovne skupine, odnosno tzv. tri jednostavnosti: jednostavnost proizvoda, jednostavnost usluga i jednostavnost u organizaciji poslovanja. Uspjeh niskotarifnih zrakoplovnih kompanija može se pripisati niskotarifnoj vodeće pozicioniranoj strategiji usvojenoj od strane zrakoplovnih kompanija. Cilj niskotarifnog vođe je održavanje troškova najnižima u odnosu na industriju, odnosno konkurente tj. stvaranje održive prednosti troškova u odnosu na konkurenciju. Izvorni niskotarifni model dizajniran je na temelju ovog koncepta, a prvi uspješan niskotarifni model imala je kompanija Southwest Airlines. Mnoge od niskotarifnih zrakoplovnih kompanija širom svijeta prvotno su temeljile svoju strategiju na Southwest modelu. Međutim, kako se broj niskotarifnih zrakoplovnih kompanija s vremenom povećavao, sve je više i više zrakoplovnih kompanija odstupilo ili mijenjalo ovaj model kako bi preživjelo u industriji zbog rastuće konkurencije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija