Pregled bibliografske jedinice broj: 1251703
Kvaliteta mentorske potpore u različitim mentorskim pristupima
Kvaliteta mentorske potpore u različitim mentorskim pristupima // 10. Konferencija Društva za kvalitetu HUMS-a s međunarodnim sudjelovanjem
Zagreb, Hrvatska, 2022. str. 8-8 (pozvano predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1251703 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvaliteta mentorske potpore u različitim mentorskim
pristupima
(Quality of mentoring support in different mentoring
approaches)
Autori
Gusar, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Skup
10. Konferencija Društva za kvalitetu HUMS-a s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 17.12.2022
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
kvaliteta, studenti, mentorska potpora, mentorski pristup
(quality, students, mentoring support, mentoring approach)
Sažetak
UVOD: Mentorski pristup i odnos student-mentor važni su čimbenici koji određuju kvalitetu kliničke nastave. Postoje različite vrste mentorskih pristupa i još uvijek u svijetu pa tako ni u Hrvatskoj ne postoji globalni konsenzus oko univerzalnog oblika mentoriranja što odabir kvalitetnog mentorskog pristupa čini još izazovnijim. CILJ: Prikazati kako studenti sestrinstva ocjenjuju kvalitetu mentorske potpore tijekom trajanja kliničkih vježbi s obzirom na oblik primijenjenog mentorskog pristupa. METODE: U istraživanju su sudjelovali studenti prve godine preddiplomskog sveučilišnog studija sestrinstva (N=86) podijeljeni u tri grupe (Grupa 1, Grupa 2, Grupa 3) koje su tijekom obavljanja kliničkih vježbi bile izložene različitim mentorskim pristupima. Za procjenu kvalitete mentorske potpore korišten je validirani upitnik. REZULTATI: Utvrđena je statistički značajna razlika u kvaliteti mentorske potpore između grupa studenata koji su kliničke vježbe obavljali u različitim mentorskim pristupima (F (2, 83) = 25, 286, p< 0, 01). Studenti iz Grupe 2 mentorski pristup su ocijenili kvalitetnijim (M = 4.8 ; SD = 0.32) u odnosu na studente iz Grupe 1 (M = 4, 1 ; SD = 0, 66) i Grupe 3 (M = 3, 32 ; SD = 1, 71). RASPRAVA: Studenti koji su kliničke vježbe obavljali u različitim oblicima mentorskog pristupa različito su procijenili kvalitetu mentorske potpore. Najvišu kvalitetu mentorske potpore izrazili su studenti u individualnom mentorskom pristupu, a najnižu studenti koji su kliničke vježbe obavljali u grupi od četiri do šest studenata. U individualnom pristupu studenti su istaknuli stalnu dostupnost mentora, prepoznavanje osobnih potreba učenja, poštovanje, sigurnost, uvažavanje i strpljenje. ZAKLJUČAK: Mentorski pristup važan je čimbenik koji utječe na kvalitetu izvedbe kliničkih vježbi i doživljenog kliničkog iskustva studenata te time značajno pridonosi postizanju konačnih ishoda učenja i profesionalnom razvoju studenata kao i budućoj kvaliteti provođenja zdravstvene njege.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti