Pregled bibliografske jedinice broj: 1249049
Understanding drivers of consumer loyalty in the banking industry: A comparative study of generation z individuals exhibiting high vs. low financial literacy
Understanding drivers of consumer loyalty in the banking industry: A comparative study of generation z individuals exhibiting high vs. low financial literacy // Management, 31 (2022), 2; 569-599 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1249049 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Understanding drivers of consumer loyalty in the
banking industry: A comparative study of
generation z individuals exhibiting high vs. low
financial literacy
Autori
Vlašić, Goran ; Keleminić, Kristijan ; Šubić, Roman
Izvornik
Management (1331-0194) 31
(2022), 2;
569-599
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
financijska pismenost, spremnost na učenje o financijama, poduzetništvo, tržište kapitala
(Financial lireracy, Readiness to learn about finance, entrepreneurship, capital markets)
Sažetak
Interes istraživača za temu financijske pismenosti značajno je porastao u posljednjih desetak godina kao izravna posljedica učinaka globalne financijske krize (Fessler et al., 2020). Istraživanje financijske pismenosti dominantno se fokusiralo na trenutačnu razinu pismenosti pojedinca te čimbenika koji utječu na financijsku pismenost, kao i pozitivnih učinaka koji proizlaze iz više razine financijske pismenosti. U ovom se istraživanju uz koncept financijske pismenosti dodaje koncept spremnosti na učenje o financijama, koji pretpostavlja proaktivnost pojedinca u stjecanju dodatnih znanja. Time se, uz financijsku pismenost kao stanje, dodaje i proaktivnost te budući razvoj. Istraživanje se fokusira na učinke tih koncepata na investicijske namjere pripadnika generacije Z u smislu pokretanja vlastitog poduzetničkog projekta (što predstavlja ulaganje u novo poduzeće) i ulaganja u vrijednosne papire (što predstavlja ulaganje u postojeće poduzeće). Rezultati pokazuju važnost financijske pismenosti za sklonost pripadnika generacije Z poduzetništvu, kao i za spremnost na ulaganje u vrijednosne papire. S druge strane, spremnost na učenje o financijama ima pozitivan utjecaj na sklonost ulaganju u vrijednosne papire, ali nema utjecaj na sklonost pripadnika generacije Z poduzetništvu. Navedeno ima jasne posljedice za važnost ulaganja u financijsku pismenost do minimalne nužne razine kako bi se osiguralo novim generacijama potrebna znanja da sudjeluju kao investitori u nova poduzeća (sklonost poduzetništvu), odnosno u već postojeća poduzeća (sklonost ulaganjima u vrijednosne papire).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb,
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus