Pregled bibliografske jedinice broj: 1248897
Istraživanje turističkog tržišta s osvrtom na TOMAS istraživanje
Istraživanje turističkog tržišta s osvrtom na TOMAS istraživanje, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za ekonomiju, Zadar
CROSBI ID: 1248897 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje turističkog tržišta s osvrtom na TOMAS
istraživanje
(Tourism market research with reference to TOMAS
research)
Autori
Šarić, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Odjel za ekonomiju
Mjesto
Zadar
Datum
29.09
Godina
2017
Stranica
58
Mentor
Krajnović, Aleksandra
Ključne riječi
turizam, istraživanje turističkog tržišta, TOMAS istraživanje, profil turista, sezonalnost u turizmu
(tourism, tourism market research, TOMAS research, the tourist profile, seasonality in tourism)
Sažetak
Svrha ovog rada je ukazati na važnost istraživanja turističkog tržišta te dati osvrt na TOMAS istraživanje kao jedino kontinuirano istraživanje obilježja putovanja i boravka turista u Hrvatskoj. Istraživanje turističkog tržišta je jedna od glavnih funkcija svakog turističkog poduzeća čija je svrha osigurati dovoljan broj informacija putem kojih se dolazi do spoznaje o stavovima, željama i potrebama turističkih potrošača ali i pronaći način kako povećati kvalitetu i profitabilnost. Proces istraživanja tržišta se sastoji od logičnog redoslijeda aktivnosti koje se provode s ciljem osiguranja kvalitetnih informacija koje su važne za donošenje poslovnih odluka. Važno je razlikovati istraživanje tržišta od marketinškog informacijskog sustava. Za razliku od istraživanja tržišta koje se koncentrira na specifične probleme, MIS kontinuirano vrši praćenje tržišta kako bi poduzeće moglo svakodnevno prilagođavati svoje aktivnosti. Istraživanje TOMAS Ljeto je longitudinalno, kontinuirano, istraživanje različitih obilježja putovanja i boravka turista u primorskim destinacijama koje se provodi od strane Instituta za turizam u Zagrebu još od 1987. godine. Zadnje provedeno istraživanje iz 2014. godine ukazuje na mijenjanje profila turista. Tako u Hrvatsku počinju dolaziti obrazovaniji turisti s većom platežnom moći, skraćuje se vrijeme boravka, sve manje turista dolazi u pratnji obitelji te jačaju sekundarni motivi dolaska. Hrvatska kao turistička destinacija više od 90 posto noćenja ostvaruje u ljetnim mjesecima što ukazuje na glavni problem hrvatskog turizma a to je sezonalnost, zbog čega je najveći izazov za hrvatski turizam razviti raznovrsniju ponudu koja će aktivirati turistički potencijali, kako primorskog, tako i kontinentalnog dijela Hrvatske.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija