Pregled bibliografske jedinice broj: 1248473
Emocionalna inteligencija, agresivnost, altruizam i samopoštovanje učenika rane adolescentske dobi
Emocionalna inteligencija, agresivnost, altruizam i samopoštovanje učenika rane adolescentske dobi, 2020., diplomski rad, diplomski, Zadar
CROSBI ID: 1248473 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocionalna inteligencija, agresivnost, altruizam i
samopoštovanje učenika rane adolescentske dobi
(Emotional intelligence, aggression, altruism and
self-esteem of students in early adolescents)
Autori
Katić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zadar
Datum
30.10
Godina
2020
Stranica
53
Mentor
Klarin, Mira
Ključne riječi
emocionalna inteligencija, agresivnost, altruizam, samopoštovanje, adolescencija
(emotional intelligence, aggression, altruism, self-esteem, adolescence)
Sažetak
Emocionalna inteligencija može se definirati kao skup sposobnosti koji obuhvaća prepoznavanje, razumijevanje, kontroliranje, izražavanje i rukovođenje kako svojim, tako i tuđim emocijama. Agresivnost određujemo kao želju da se nekome nanese fizička ili verbalna šteta bilo koje vrste, dok je altruizam dijametralno suprotan pojam. Točnije, altruizam predstavlja želju pojedinca da pomogne drugome bez očekivane nagrade. Na samopoštovanje gledamo kao na shvaćanje pojedinca o vlastitoj vrijednosti. Cilj ovog diplomskog rada bio je ispitati međusobne odnose emocionalne kompetentnosti, agresivnosti, altruizma i samopoštovanja te testirati školski uspjeh, razlike s obzirom na spol i dob u emocionalnoj kompetentnosti, agresivnosti, altruizmu i samopoštovanju. Osim toga ispitivan je doprinos ovih pojmova na samopoštovanje i školski uspjeh učenika. U tu svrhu korištene su četiri mjere: „Upitnik emocionalne kompetentnosti“ (Takšić, 2000), „Skala agresivnosti za djecu i adolescente“ (Vulić– Prtorić, 2008), „Skala altruizma“ (Raboteg–Šarić, 2002) i „Rosenbergova skala“ (Rosenberg, 1965). U istraživanju je sudjelovalo 226 učenika viših razreda osnovne škole u dobi od 11 do 15 godina, od čega je ukupno 110 djevojčica (49%), a 116 dječaka (51%). Rezultati su pokazali da postoji povezanost između emocionalne kompetentnosti, agresivnosti, altruizma, samopoštovanja i školskog uspjeha. Djevojčice i dječaci postižu različite rezultate na skalama emocionalne kompetentnosti, agresivnosti, altruizma i samopoštovanja. Također, dokazane su i razlike s obzirom na dob između učenika mlađih i starijih razreda. Nadalje, rezultati su pokazali kako emocionalna kompetencija, agresivnost i altruizam doprinose samopoštovanju kod učenika. Na koncu, dokazana je i povezanost emocionalne kompetentnosti, agresivnosti, altruizma i samopoštovanja s učenikovim školskim uspjehom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija