Pregled bibliografske jedinice broj: 1248431
Mapiranje uloge mainstream medija u ekosistemu dezinformacija na društvenim medijima: aktivnost dijeljenje medijskih poveznica kao potvrda COVID- 19 dezinformacija
Mapiranje uloge mainstream medija u ekosistemu dezinformacija na društvenim medijima: aktivnost dijeljenje medijskih poveznica kao potvrda COVID- 19 dezinformacija // 11. Vjerodostojnost medija: Novinarski i medijski identitet u doba krize
Beograd, Srbija, 2022. (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1248431 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mapiranje uloge mainstream medija u ekosistemu
dezinformacija na društvenim medijima: aktivnost
dijeljenje medijskih poveznica kao potvrda COVID-
19 dezinformacija
Autori
Brautović, Mato ; John, Romana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
11. Vjerodostojnost medija: Novinarski i medijski identitet u doba krize
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 25.02.2022. - 26.02.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
dezinformacije ; mediji ; poveznice
(disinformation ; media ; links)
Sažetak
Mainstream mediji dio su ekosistema dezinformacija o COVID-19. Naime, postojeći poslovni model mainstream medija koji se temelji na brzini objave i nužno uzorkuje greške u izvještavanju, te prakse lošeg novinarstva u kojima se ne poštuju temeljni novinarski etički standardi, kao i nedostatnost jasnih novinarskih etičkih standarda u kriznim situacijama, pozicionirali su mainstream medije unutar ekosistema dezinformacija o COVID-19 (Tsfati et al, 2020). Iako mediji rijetko, s namjerom, objavljuju dezinformacije, gotovo redovito se u njihovim objavama zbog brzine ili loše prakse nalaze greške, a naslovi kojima je cilj privući korisnike često ne korespondiraju s ostatkom teksta te dovode javnost u zabludu. Kako mainstream mediji imaju daleko veći broj korisnika, od rubnih medija, ali i stranica, kanala, grupa i dr. na društvenim medijima, rijetke pogrešne informacije ostvaruju veliki doseg. Slično, nedostaci etičkih standarda u kriznim situacijama (Kovach & Rosenstiel, 2001 ; Malović, 2005), a ponajviše uravnoteženosti izvještavanja koje za posljedicu ima podjednako prikazivanje dviju strana ili vrsta dokaza za i protiv cjepiva, zaštitu od bolesti i nuspojave cjepiva, dovode do smanjenja povjerenja javnosti u epidemiološke mjere i cjepiva (Lewis & Speers, 2003 ; Dobson, 2003 ; Dixon & Clarke, 2012). Podaci za istraživanje su prikupljeni s Facebooka, Gaba i Telegrama, a preliminarni podaci pokazuju kako dijeljenje medijskih poveznica predstavlja jednu od glavnih aktivnosti u širenju COVID- 19 dezinformacija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Dubrovniku