Pregled bibliografske jedinice broj: 1248149
Utjecaj racionalnih i emocionalnih oglašivačkih apela na ponašanje potrošača u industriji sportske opreme
Utjecaj racionalnih i emocionalnih oglašivačkih apela na ponašanje potrošača u industriji sportske opreme, 2020., diplomski rad, diplomski, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 1248149 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj racionalnih i emocionalnih oglašivačkih apela
na ponašanje potrošača u industriji sportske opreme
(The impact of rational and emotional advertising
appeals on consumer behaviour in the sports
equipment industry)
Autori
Kokić, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za turizam i komunikacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
11.12
Godina
2020
Stranica
151
Mentor
Vidić, Gabrijela
Ključne riječi
ponašanje potrošača ; emocionalni oglašivački apeli ; racionalni oglašivački apeli ; industrija sportske opreme
(consumer behaviour ; emotional advertising appeals ; rational advertising appeals ; sport equipment industry)
Sažetak
Fokus ovog diplomskog rada je utjecaj koji racionalni i emocionalni oglašivački apeli mogu imati na ponašanje potrošača u industriji sportske opreme, odnosno njihov potencijal za izazivanjem namjere kupovine kod potrošača. U prvom dijelu rada dan je pregled postojećeg znanja o teoriji ponašanja potrošača, pri čemu je posebna pažnja usmjerena na mnoge čimbenike koji mogu imati utjecaja na ponašanje potrošača. U nastavku rada je pojašnjeno što su to oglašivački apeli i zašto se oni primjenjuju u marketinškoj praksi te su razmatrane različite vrste oglašivačkih apela. S obzirom na to da se u ovome radu utjecaj oglašivačkih apela promatra u kontekstu njihova korištenja u industriji sportske opreme, istražena su i obilježja oglašavanja u industriji sportske opreme. U ovom dijelu posebna pozornost usmjerena je i na primjenu racionalnih i emocionalnih oglašivačkih apela u oglašavanju sportske opreme, pri čemu su dani i konkretni primjeri iz prakse. Kako bi se dobio što bolji uvid u utjecaj racionalnih i emocionalnih oglašivačkih apela na ponašanje potrošača te kako bi se dao vlastiti doprinos postojećoj znanstveno-stručnoj teoriji iz područja ponašanja potrošača i oglašivačkih apela, provedeno je primarno empirijsko istraživanje. Kao metoda istraživanja odabrano je online anketno istraživanje sa stimulansima u obliku oglasa koji sadrže racionalne i emocionalne oglašivačke apele. Ustanovljeno je da ne postoji povezanost između spola ispitanika i intenziteta namjere kupovine u slučaju oglasa s emocionalnim apelom, kao i da ne postoji povezanost između učestalosti kupovine sportske obuće i intenziteta namjere kupovine kod oglasa s racionalnim apelom. No, rezultati istraživanja upućuju na to da postoji povezanost između vrste korištenog oglašivačkog apela i intenziteta namjere kupovine oglašavanog proizvoda u slučaju kada nije određen vremenski okvir u kojem ispitanici namjeravaju oglašavani proizvod kupiti. Pri tome se kao uspješniji pokazao oglas s racionalnim apelom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija