Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1248149

Utjecaj racionalnih i emocionalnih oglašivačkih apela na ponašanje potrošača u industriji sportske opreme


Kokić, Katarina
Utjecaj racionalnih i emocionalnih oglašivačkih apela na ponašanje potrošača u industriji sportske opreme, 2020., diplomski rad, diplomski, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, Zadar


CROSBI ID: 1248149 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj racionalnih i emocionalnih oglašivačkih apela na ponašanje potrošača u industriji sportske opreme
(The impact of rational and emotional advertising appeals on consumer behaviour in the sports equipment industry)

Autori
Kokić, Katarina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za turizam i komunikacijske znanosti

Mjesto
Zadar

Datum
11.12

Godina
2020

Stranica
151

Mentor
Vidić, Gabrijela

Ključne riječi
ponašanje potrošača ; emocionalni oglašivački apeli ; racionalni oglašivački apeli ; industrija sportske opreme
(consumer behaviour ; emotional advertising appeals ; rational advertising appeals ; sport equipment industry)

Sažetak
Fokus ovog diplomskog rada je utjecaj koji racionalni i emocionalni oglašivački apeli mogu imati na ponašanje potrošača u industriji sportske opreme, odnosno njihov potencijal za izazivanjem namjere kupovine kod potrošača. U prvom dijelu rada dan je pregled postojećeg znanja o teoriji ponašanja potrošača, pri čemu je posebna pažnja usmjerena na mnoge čimbenike koji mogu imati utjecaja na ponašanje potrošača. U nastavku rada je pojašnjeno što su to oglašivački apeli i zašto se oni primjenjuju u marketinškoj praksi te su razmatrane različite vrste oglašivačkih apela. S obzirom na to da se u ovome radu utjecaj oglašivačkih apela promatra u kontekstu njihova korištenja u industriji sportske opreme, istražena su i obilježja oglašavanja u industriji sportske opreme. U ovom dijelu posebna pozornost usmjerena je i na primjenu racionalnih i emocionalnih oglašivačkih apela u oglašavanju sportske opreme, pri čemu su dani i konkretni primjeri iz prakse. Kako bi se dobio što bolji uvid u utjecaj racionalnih i emocionalnih oglašivačkih apela na ponašanje potrošača te kako bi se dao vlastiti doprinos postojećoj znanstveno-stručnoj teoriji iz područja ponašanja potrošača i oglašivačkih apela, provedeno je primarno empirijsko istraživanje. Kao metoda istraživanja odabrano je online anketno istraživanje sa stimulansima u obliku oglasa koji sadrže racionalne i emocionalne oglašivačke apele. Ustanovljeno je da ne postoji povezanost između spola ispitanika i intenziteta namjere kupovine u slučaju oglasa s emocionalnim apelom, kao i da ne postoji povezanost između učestalosti kupovine sportske obuće i intenziteta namjere kupovine kod oglasa s racionalnim apelom. No, rezultati istraživanja upućuju na to da postoji povezanost između vrste korištenog oglašivačkog apela i intenziteta namjere kupovine oglašavanog proizvoda u slučaju kada nije određen vremenski okvir u kojem ispitanici namjeravaju oglašavani proizvod kupiti. Pri tome se kao uspješniji pokazao oglas s racionalnim apelom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Gabrijela Vidić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kokić, Katarina
Utjecaj racionalnih i emocionalnih oglašivačkih apela na ponašanje potrošača u industriji sportske opreme, 2020., diplomski rad, diplomski, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, Zadar
Kokić, K. (2020) 'Utjecaj racionalnih i emocionalnih oglašivačkih apela na ponašanje potrošača u industriji sportske opreme', diplomski rad, diplomski, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, Zadar.
@phdthesis{phdthesis, author = {Koki\'{c}, Katarina}, year = {2020}, pages = {151}, keywords = {pona\v{s}anje potro\v{s}a\v{c}a, emocionalni ogla\v{s}iva\v{c}ki apeli, racionalni ogla\v{s}iva\v{c}ki apeli, industrija sportske opreme}, title = {Utjecaj racionalnih i emocionalnih ogla\v{s}iva\v{c}kih apela na pona\v{s}anje potro\v{s}a\v{c}a u industriji sportske opreme}, keyword = {pona\v{s}anje potro\v{s}a\v{c}a, emocionalni ogla\v{s}iva\v{c}ki apeli, racionalni ogla\v{s}iva\v{c}ki apeli, industrija sportske opreme}, publisherplace = {Zadar} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Koki\'{c}, Katarina}, year = {2020}, pages = {151}, keywords = {consumer behaviour, emotional advertising appeals, rational advertising appeals, sport equipment industry}, title = {The impact of rational and emotional advertising appeals on consumer behaviour in the sports equipment industry}, keyword = {consumer behaviour, emotional advertising appeals, rational advertising appeals, sport equipment industry}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font