Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1247420

Od slušanja do (spo)razumijevanja


Čilaš Mikulić, Marica; Udier, Sanda Lucija
Od slušanja do (spo)razumijevanja // Od ucha do ucha / Samardžić, Ana ; Radaković, Ninoslav (ur.).
Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM, 2022. str. 231-241 doi:10.14746/amup.9788323241065


CROSBI ID: 1247420 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Od slušanja do (spo)razumijevanja
(From Listening to Understanding (Each Other))

Autori
Čilaš Mikulić, Marica ; Udier, Sanda Lucija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Od ucha do ucha

Urednik/ci
Samardžić, Ana ; Radaković, Ninoslav

Izdavač
Wydawnictwo Naukowe UAM

Grad
Poznań

Godina
2022

Raspon stranica
231-241

ISBN
978-83-232-4105-8

ISSN
1429-7612

Ključne riječi
poučavanje hrvatskoga kao inoga jezika ; izgovorna kompetencija ; slušanje
(teaching Croatian as a L2 ; pronunciation competence ; listening)

Sažetak
Slušna percepcija inoga jezika uvelike ovisi o fonetskim obilježjima prvih jezika njihovih učenika, a o slušnoj percepciji ovisi proizvodnja govora u inome jeziku. Zbog toga je za učenike inih jezika mogućnost pravilnoga čujenja od goleme važnosti. Kad je riječ o hrvatskome kao inome jeziku (HIJ-u), ispravno čujenje odnosi se na čujenje glasova, riječi, naglasnih cjelina i rečenica, a obuhvaća i mjesto (ponekad i kvalitetu) naglaska te intonaciju. Razvijanje čujenja važno je ne samo radi razumijevanja slušanih tekstova već i radi razvijanja gramatičke kompetencije te vještine pisanja u HIJ-u. Učenici HIJ-a koji nisu ovladali razlikovanjem glasova na slušnoj razini iste poteškoće prenose i u morfologiju te posljedično griješe u pisanju. U članku se govori o načinima na koje lektori HIJ-a, koji ujedno nisu i fonetičari te ne posjeduju specifična znanja o fonetskoj korekciji, mogu razvijati vještinu slušanja kod svojih učenika te ih tako osposobiti za razlikovanje glasova, njihov točan izgovor i zapisivanje, kao i za intonativno pravilno izgovaranje riječi, naglasnih cjelina i rečenica te za razumijevanje slušanih tekstova.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi

Citiraj ovu publikaciju:

Čilaš Mikulić, Marica; Udier, Sanda Lucija
Od slušanja do (spo)razumijevanja // Od ucha do ucha / Samardžić, Ana ; Radaković, Ninoslav (ur.).
Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM, 2022. str. 231-241 doi:10.14746/amup.9788323241065
Čilaš Mikulić, M. & Udier, S. (2022) Od slušanja do (spo)razumijevanja. U: Samardžić, A. & Radaković, N. (ur.) Od ucha do ucha. Poznań, Wydawnictwo Naukowe UAM, str. 231-241 doi:10.14746/amup.9788323241065.
@inbook{inbook, author = {\v{C}ila\v{s} Mikuli\'{c}, Marica and Udier, Sanda Lucija}, year = {2022}, pages = {231-241}, DOI = {10.14746/amup.9788323241065}, keywords = {pou\v{c}avanje hrvatskoga kao inoga jezika, izgovorna kompetencija, slu\v{s}anje}, doi = {10.14746/amup.9788323241065}, isbn = {978-83-232-4105-8}, issn = {1429-7612}, title = {Od slu\v{s}anja do (spo)razumijevanja}, keyword = {pou\v{c}avanje hrvatskoga kao inoga jezika, izgovorna kompetencija, slu\v{s}anje}, publisher = {Wydawnictwo Naukowe UAM}, publisherplace = {Pozna\'{n}} }
@inbook{inbook, author = {\v{C}ila\v{s} Mikuli\'{c}, Marica and Udier, Sanda Lucija}, year = {2022}, pages = {231-241}, DOI = {10.14746/amup.9788323241065}, keywords = {teaching Croatian as a L2, pronunciation competence, listening}, doi = {10.14746/amup.9788323241065}, isbn = {978-83-232-4105-8}, issn = {1429-7612}, title = {From Listening to Understanding (Each Other)}, keyword = {teaching Croatian as a L2, pronunciation competence, listening}, publisher = {Wydawnictwo Naukowe UAM}, publisherplace = {Pozna\'{n}} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font