Pregled bibliografske jedinice broj: 124722
Harmonika kao (ne)narodno glazbalo: O njezinoj recepciji u Hrvatskoj od 1930-ih do 1990-ih
Harmonika kao (ne)narodno glazbalo: O njezinoj recepciji u Hrvatskoj od 1930-ih do 1990-ih // Istarski etnomuzikološki susreti 2000.-2001. = Istrska etnomuzikološka srečanja = Incontri etnomusicologici istriani 2000-2001 / Ceribašić, Naila ; Greblo, Ines (ur.).
Roč: Kulturno umjetničko društvo Istarski željezničar, 2002. str. 145-154 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 124722 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Harmonika kao (ne)narodno glazbalo: O njezinoj recepciji u Hrvatskoj od 1930-ih do 1990-ih
(Accordion as a (Non-)Folk Instrument: On Its Reception in Croatia 1930s to 1990s)
Autori
Ceribašić, Naila
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Istarski etnomuzikološki susreti 2000.-2001. = Istrska etnomuzikološka srečanja = Incontri etnomusicologici istriani 2000-2001
/ Ceribašić, Naila ; Greblo, Ines - Roč : Kulturno umjetničko društvo Istarski željezničar, 2002, 145-154
Skup
Istarski etnomuzikološki susreti = Istrska etnomuzikološka srečanja = Incontri etnomusicologici istriani, 2001.
Mjesto i datum
Roč, Hrvatska, 12.05.2001
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
harmonika; festival; recepcija; Hrvatska
(accordion; festival; reception; Croatia.)
Sažetak
Autorica razmatra promjene u poziciji harmonike na smotrama folklora u Hrvatskoj. Tijekom 1930-ih cijenilo je se kao glazbalo građanskog amaterskog muziciranja, pa stoga nije bila zastupljena na smotrama folklora, u socijalističkoj Jugoslaviji postala je uobičajenim glazbalom javne prakse, tijekom 1970-ih bila je vodećim glazbalom novokomponirane narodne glazbe, dok tijekom 1990-ih dolazi do izrazite promocije dijatonske harmonike. / The author considers changes in the position of accordion at folklore festivals in Croatia. During the 1930s it was appreciated as a musical instrument of the urban amateur music-making, and therefore was not represented at folklore festivals, in socialist Yugoslavia it became a common instrument of public practice, in 1970s it appeared as a leading musical instrument of the newly-composed folk music, while in 1990s the diatonic accordion is more and more "discovered" at national level.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0189003
Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb
Profili:
Naila Ceribašić
(autor)