Pregled bibliografske jedinice broj: 1247219
Odnos dobrobiti djece predškolske dobi i nekih aspekata roditeljskog ponašanja
Odnos dobrobiti djece predškolske dobi i nekih aspekata roditeljskog ponašanja // Napredak (Zagreb), 163 (2022), 1-2; 133-159 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1247219 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos dobrobiti djece predškolske dobi i nekih
aspekata roditeljskog ponašanja
(Relationship between well-being of preschool
children and some aspects of parental behavior)
Autori
Kovačić, Suzana ; Penić Jurković, Anita
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 163
(2022), 1-2;
133-159
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
socio-emocionalna dobrobit, roditeljska ponašanja, uživanje u istraživanju, autonomija, roditeljska podrška
(autonomy, enjoyment in research, parental behavior, parental support, social-emotional well-being)
Sažetak
Socio-emocionalna dobrobit djeteta razvija se unutar odnosa s bitnim osobama u njegovoj okolini, prvenstveno roditeljima. Najčešće istraživan aspekt roditeljstva su roditeljska ponašanja, odnosno namjerne radnje koje roditelji poduzimaju u svrhu zaštite djetetova života i poticanja razvoja. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos procijenjene socio-emocionalne dobrobiti predškolske djece s nekim aspektima roditeljskog ponašanja. U istraživanju je sudjelovalo 104 roditelja te je procijenjena socio-emocionalna dobrobit 104 djeteta. Odgojitelji su ukupnu dobrobit procjenjivali višom kod starije djece, kao i sve sastavnice dobrobiti, osim Uživanja u istraživanju koje je pokazalo tendenciju pada s porastom dobi. Utvrđena je viša dobrobit kod djece čiji roditelji pokazuju više podrške. Podrška autonomiji koju pokazuju roditelji značajno je pozitivno povezana s procjenama ukupne dobrobiti, kao i dimenzijama Samokontrola i promišljenost te Emocionalna stabilnost i suočavanje sa stresom. Također, roditeljska podrška značajno je pozitivno povezana s ukupnom dobrobiti. Rezultati su raspravljeni u kontekstu doprinosa povećanju dobrobiti predškolske djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)