Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1247219

Odnos dobrobiti djece predškolske dobi i nekih aspekata roditeljskog ponašanja


Kovačić, Suzana; Penić Jurković, Anita
Odnos dobrobiti djece predškolske dobi i nekih aspekata roditeljskog ponašanja // Napredak (Zagreb), 163 (2022), 1-2; 133-159 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 1247219 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos dobrobiti djece predškolske dobi i nekih aspekata roditeljskog ponašanja
(Relationship between well-being of preschool children and some aspects of parental behavior)

Autori
Kovačić, Suzana ; Penić Jurković, Anita

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 163 (2022), 1-2; 133-159

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
socio-emocionalna dobrobit, roditeljska ponašanja, uživanje u istraživanju, autonomija, roditeljska podrška
(autonomy, enjoyment in research, parental behavior, parental support, social-emotional well-being)

Sažetak
Socio-emocionalna dobrobit djeteta razvija se unutar odnosa s bitnim osobama u njegovoj okolini, prvenstveno roditeljima. Najčešće istraživan aspekt roditeljstva su roditeljska ponašanja, odnosno namjerne radnje koje roditelji poduzimaju u svrhu zaštite djetetova života i poticanja razvoja. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos procijenjene socio-emocionalne dobrobiti predškolske djece s nekim aspektima roditeljskog ponašanja. U istraživanju je sudjelovalo 104 roditelja te je procijenjena socio-emocionalna dobrobit 104 djeteta. Odgojitelji su ukupnu dobrobit procjenjivali višom kod starije djece, kao i sve sastavnice dobrobiti, osim Uživanja u istraživanju koje je pokazalo tendenciju pada s porastom dobi. Utvrđena je viša dobrobit kod djece čiji roditelji pokazuju više podrške. Podrška autonomiji koju pokazuju roditelji značajno je pozitivno povezana s procjenama ukupne dobrobiti, kao i dimenzijama Samokontrola i promišljenost te Emocionalna stabilnost i suočavanje sa stresom. Također, roditeljska podrška značajno je pozitivno povezana s ukupnom dobrobiti. Rezultati su raspravljeni u kontekstu doprinosa povećanju dobrobiti predškolske djece.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Anita Penić Jurković (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Kovačić, Suzana; Penić Jurković, Anita
Odnos dobrobiti djece predškolske dobi i nekih aspekata roditeljskog ponašanja // Napredak (Zagreb), 163 (2022), 1-2; 133-159 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Kovačić, S. & Penić Jurković, A. (2022) Odnos dobrobiti djece predškolske dobi i nekih aspekata roditeljskog ponašanja. Napredak (Zagreb), 163 (1-2), 133-159.
@article{article, author = {Kova\v{c}i\'{c}, Suzana and Peni\'{c} Jurkovi\'{c}, Anita}, year = {2022}, pages = {133-159}, keywords = {socio-emocionalna dobrobit, roditeljska pona\v{s}anja, u\v{z}ivanje u istra\v{z}ivanju, autonomija, roditeljska podr\v{s}ka}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {163}, number = {1-2}, issn = {1330-0059}, title = {Odnos dobrobiti djece pred\v{s}kolske dobi i nekih aspekata roditeljskog pona\v{s}anja}, keyword = {socio-emocionalna dobrobit, roditeljska pona\v{s}anja, u\v{z}ivanje u istra\v{z}ivanju, autonomija, roditeljska podr\v{s}ka} }
@article{article, author = {Kova\v{c}i\'{c}, Suzana and Peni\'{c} Jurkovi\'{c}, Anita}, year = {2022}, pages = {133-159}, keywords = {autonomy, enjoyment in research, parental behavior, parental support, social-emotional well-being}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {163}, number = {1-2}, issn = {1330-0059}, title = {Relationship between well-being of preschool children and some aspects of parental behavior}, keyword = {autonomy, enjoyment in research, parental behavior, parental support, social-emotional well-being} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font