Pregled bibliografske jedinice broj: 1247218
Spol, emocionalna kompetentnost i neki pokazatelji akademske prilagodbe kod djece osnovnoškolske dobi
Spol, emocionalna kompetentnost i neki pokazatelji akademske prilagodbe kod djece osnovnoškolske dobi // Napredak (Zagreb), 160 (2019), 1-2; 85-104 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1247218 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Spol, emocionalna kompetentnost
i neki pokazatelji akademske
prilagodbe kod djece
osnovnoškolske dobi
(Gender, emotional competence and some indicators
of academic adjustment of elementary school
children)
Autori
Penić, Anita
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 160
(2019), 1-2;
85-104
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
akademska samoefikasnost, emocije, emocionalna kompetentnost, pažnja, školski uspjeh
(academic self-efficacy, emotions, emotional competence, attention, academic achievement)
Sažetak
Emocionalna kompetentnost kao sposobnost razumijevanja, izražavanja i upravljanja emocijama važna je za različite ishode učenja, a unatoč tome ne posvećuje joj se dovoljno pažnje u kontekstu utjecaja na različite pokazatelje prilagodbe na školu. Jedan od njih je školski uspjeh, ali i akademska samoefikasnost, odnosno uvjerenje u uspješno obavljanje akademskih zadataka. Svrha ovog istraživanja bila je ispitati odnos emocionalne kompetentnosti sa školskim uspjehom, akademskom samoefikasnosti i pažnjom te ispitati postojanje razlika u spolu pri procjenama. U istraživanju je sudjelovalo 80 učenika viših razreda osnovne škole. Suprotno očekivanjima, nisu pronađene razlike između dječaka i djevojčica u emocionalnoj kompetentnosti i akademskoj samoefikasnosti. Utvrđena je povezanost svih aspekata emocionalne kompetentnosti i akademske samoefikasnosti i pokazalo se da sposobnost izražavanja i imenovanja emocija, uz pažnju, jedina samostalno predviđa akademsku samoefikasnost. Bolja razvijenost sposobnosti uočavanja i razumijevanja te izražavanja i imenovanja emocija bila je povezana s manje poteškoća pri usmjeravanju i održavanju pažnje. Nije pronađena povezanost aspekata emocionalne kompetentnosti i školskog uspjeha. Rezultati su raspravljeni u kontekstu utjecaja na postignuće u školi i pruženi su prijedlozi njihove primjene u školskom sustavu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)