Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1247198

Kako djeca opisuju svoje kazalište


Rimac Jurinović, Maša
Kako djeca opisuju svoje kazalište. Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022 (monografija)


CROSBI ID: 1247198 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kako djeca opisuju svoje kazalište
(How children describe their theater)

Autori
Rimac Jurinović, Maša

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2022

Stranica
132

ISBN
978-953-8115-97-4

Ključne riječi
dječje publike, kazalište za djecu, recepcija
(children's audience, children's theater, reception)

Sažetak
U radu istražujem dječje publike i njihov doživljaj kazališta koji se oslanja na teoriju recepcije. Teorija recepcije i kulturalni studiji nastoje čuti i uvažiti publike. Upravo se pojmovima publike, dječje publike i recepcije detaljnije bavim na teorijskoj razini, dok kvalitativnim istraživanjem nastojim doprinijeti praksi nudeći jedan od mogućih modela istraživanja dječje recepcije kazališnih predstava. Model uvažava dosadašnje istraživačke spoznaje te se uz opažanje i razgovor strukturiran otvorenim pitanjima (Schonmann 2006) koristim i metodom dječjega crteža (Reason 2010). Interpretacijom podataka dobivenih kvalitativnom analizom odgovaram na središnje istraživačko pitanje (Na koji način ispitanici doživljavaju predstave namijenjene njihovom uzrastu, što najviše/najčešće do njih dopire, odnosno što nakon gledanja ostaje u sjećanju ispitanika) i specifična istraživačka pitanja: 1.) Što od predstave očekuju (horizont očekivanja) i uz koje se elemente njihova očekivanja vežu?, 2.) Postoji li estetska distanca kod ispitanika i kako se ona očituje?, 3.) Koje kazališne konvencije djeca u dobi od 7 do 9 godina razumiju?, 4.) Koje kazališne elemente preferiraju djevojčice, a koje dječaci? i 5.) Kako se i na koji način ideja o dvostrukom djelovanju izvedbe na pojedinca i na kolektiv odnosi na ispitani uzrast? Iako se ovim istraživanjem daje glas dječjoj publici, ne zanemaruje se važnost odraslih u procesu kazališnoga opismenjavanja pa u diskusiji i zaključnim promišljanjima naglašavam potrebu te dajem nekoliko konkretnih smjernica za lakše uključivanja dječjih publika u kreiranje kazališne politike. Ispreplitanjem teorijskih promišljanja, znanstvenoga istraživanja i praktičnih smjernica u radu nastojim doprinijeti unapređenju ovoga područja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Maša Rimac Jurinović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rimac Jurinović, Maša
Kako djeca opisuju svoje kazalište. Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022 (monografija)
Rimac Jurinović, M. (2022) Kako djeca opisuju svoje kazalište. Zagreb, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu.
@book{book, author = {Rimac Jurinovi\'{c}, Ma\v{s}a}, year = {2022}, pages = {132}, keywords = {dje\v{c}je publike, kazali\v{s}te za djecu, recepcija}, isbn = {978-953-8115-97-4}, title = {Kako djeca opisuju svoje kazali\v{s}te}, keyword = {dje\v{c}je publike, kazali\v{s}te za djecu, recepcija}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }
@book{book, author = {Rimac Jurinovi\'{c}, Ma\v{s}a}, year = {2022}, pages = {132}, keywords = {children's audience, children's theater, reception}, isbn = {978-953-8115-97-4}, title = {How children describe their theater}, keyword = {children's audience, children's theater, reception}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font