Pregled bibliografske jedinice broj: 1247198
Kako djeca opisuju svoje kazalište
Kako djeca opisuju svoje kazalište. Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022 (monografija)
CROSBI ID: 1247198 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako djeca opisuju svoje kazalište
(How children describe their theater)
Autori
Rimac Jurinović, Maša
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2022
Stranica
132
ISBN
978-953-8115-97-4
Ključne riječi
dječje publike, kazalište za djecu, recepcija
(children's audience, children's theater, reception)
Sažetak
U radu istražujem dječje publike i njihov doživljaj kazališta koji se oslanja na teoriju recepcije. Teorija recepcije i kulturalni studiji nastoje čuti i uvažiti publike. Upravo se pojmovima publike, dječje publike i recepcije detaljnije bavim na teorijskoj razini, dok kvalitativnim istraživanjem nastojim doprinijeti praksi nudeći jedan od mogućih modela istraživanja dječje recepcije kazališnih predstava. Model uvažava dosadašnje istraživačke spoznaje te se uz opažanje i razgovor strukturiran otvorenim pitanjima (Schonmann 2006) koristim i metodom dječjega crteža (Reason 2010). Interpretacijom podataka dobivenih kvalitativnom analizom odgovaram na središnje istraživačko pitanje (Na koji način ispitanici doživljavaju predstave namijenjene njihovom uzrastu, što najviše/najčešće do njih dopire, odnosno što nakon gledanja ostaje u sjećanju ispitanika) i specifična istraživačka pitanja: 1.) Što od predstave očekuju (horizont očekivanja) i uz koje se elemente njihova očekivanja vežu?, 2.) Postoji li estetska distanca kod ispitanika i kako se ona očituje?, 3.) Koje kazališne konvencije djeca u dobi od 7 do 9 godina razumiju?, 4.) Koje kazališne elemente preferiraju djevojčice, a koje dječaci? i 5.) Kako se i na koji način ideja o dvostrukom djelovanju izvedbe na pojedinca i na kolektiv odnosi na ispitani uzrast? Iako se ovim istraživanjem daje glas dječjoj publici, ne zanemaruje se važnost odraslih u procesu kazališnoga opismenjavanja pa u diskusiji i zaključnim promišljanjima naglašavam potrebu te dajem nekoliko konkretnih smjernica za lakše uključivanja dječjih publika u kreiranje kazališne politike. Ispreplitanjem teorijskih promišljanja, znanstvenoga istraživanja i praktičnih smjernica u radu nastojim doprinijeti unapređenju ovoga područja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti