Pregled bibliografske jedinice broj: 1246884
Prikaz knjige Govorna fluentnost u stranome jeziku (2020)
Prikaz knjige Govorna fluentnost u stranome jeziku (2020) // Mogućnosti : književnost, umjetnost, kulturni problemi, (2022), 1-2; 228-233 (domaća recenzija, prikaz, ostalo)
CROSBI ID: 1246884 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prikaz knjige Govorna fluentnost u stranome jeziku (2020)
(Review of the book Spoken fluency in a foreign language (2020))
Autori
Müller, Mirela
Izvornik
Mogućnosti : književnost, umjetnost, kulturni problemi (0544-7267)
(2022), 1-2;
228-233
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prikaz, ostalo
Ključne riječi
govorna fluentnost ; strani jezik ; monitoring
(speech fluency ; foreign language ; monitoring)
Sažetak
Razvoj fluentnoga govora krajnji je komunikacijski cilj u stranome jeziku, a podrazumijeva sposobnost i vještinu aktiviranja znanja o jeziku u komunikacijskom činu. Knjiga Govorna fluentnost u stranome jeziku prilog je proučavanju govorne fluentnosti općenito, ali posebno s obzirom na govornu fluentnost na stranome jeziku, što je važno psiholingvističko pitanje o mehanizmima govorne proizvodnje s teorijskog, ali i s primijenjenog stajališta. Znanstvena monografija Mirjane Matee Kovač vrijedan je doprinos razumijevanju govorne fluentnosti koju brojni autori ističu kao jednu od ključnih vještina u ovladavanju stranim jezikom. Međutim, usprkos tome, u hrvatskoj znastvenoj literaturi postoje radovi koji se samo odvojeno bave ili pitanjima fluentnosti ili vladanja stranim jezikom, ali nema radova u kojima se razmatra odnos govorne fluentnosti i govora na stranome jeziku sistematično i temeljito. Također, u teorijskome, ali i metodičkome smislu u znanstvenoj i stručnoj literaturi ova tema je relativno zapostavljena. Knjiga je također vrijedna jer ukazuje na važnost pedagoških postupaka za razvoj fluentnog govora u govornika stranoga jezika. Rasprava o govornoj fluentnosti u stranome jeziku u ovoj knjizi temeljila se na prikazu dosadašnjih istraživanja i teorijskih spoznaja, njihovu ujedinjavanju i kritičkoj procjeni te na rezultatima dvaju provedenih istraživanja. Autorica monografiju započinje detaljnim opisom triju varijabli govorne izvedbe kojima se opisuje cjelokupna govorna izvedba u stranome jeziku. Pored lingvističke kompleksnosti i gramatičke točnosti, autorica u središte pozornosti stavlja fluentnost kao temeljnu varijablu u vrednovanju uspješnosti govorne izvedbe na stranome jeziku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne humanističke znanosti