Pregled bibliografske jedinice broj: 1246879
ISTRAŽIVANJE O PROVEDBI NASTAVE BIOLOGIJE NEKIH OSNOVNIH ŠKOLA U EPIDEMIOLOŠKIM UVJETIMA
ISTRAŽIVANJE O PROVEDBI NASTAVE BIOLOGIJE NEKIH OSNOVNIH ŠKOLA U EPIDEMIOLOŠKIM UVJETIMA // ZBORNIK SAŽETAKA 14. HRVATSKOG BIOLOŠKOG KONGRESA / Caput Mihalić, Katarina ; Mičetić Stanković, Vlatka ; Urlić, Inga ; Mešić, Armin ; Kružić, Petar (ur.).
Zagreb: Hrvatsko biološko društvo, 2022. str. 138-139 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1246879 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ISTRAŽIVANJE O PROVEDBI NASTAVE BIOLOGIJE NEKIH
OSNOVNIH ŠKOLA U EPIDEMIOLOŠKIM UVJETIMA
(RESEARCH ON THE TEACHING OF BIOLOGY IN SOME
PRIMARY SCHOOLS IN EPIDEMIOLOGICAL CONDITIONS)
Autori
Ruščić, Mirko ; Čorić, Branimir ; Katavić, Mario ; Špernjak, Andreja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
ZBORNIK SAŽETAKA 14. HRVATSKOG BIOLOŠKOG KONGRESA
/ Caput Mihalić, Katarina ; Mičetić Stanković, Vlatka ; Urlić, Inga ; Mešić, Armin ; Kružić, Petar - Zagreb : Hrvatsko biološko društvo, 2022, 138-139
Skup
14. Hrvatski biološki kongres
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 12.10.2022. - 16.10.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
digitalni alati, epidemija, nastava na daljinu, poučavanje
(digital tools, epidemic, online class, teaching)
Sažetak
Epidemija COVID-19 je imala učinak na poučavanje nastave biologije, koja se temelji na pokusu, izvornoj stvarnosti i sl. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi kvalitetu nastave biologije u epidemiološkim uvjetima, što uključuje ispitivanje zadovoljstva i motivacije učenika i učitelja, poteškoće i prednosti s kojima se susreću te prijedloge za poboljšavanje nastave. Istraživanje je provedeno online upitnikom tijekom 2021./2022., sudjelovala su 352 učenika i 35 učitelja iz 14 osnovnih škola šireg područja Splita. Učenici su utvrdili da se nastava izvodila u hibridnom obliku 45, 5% i na daljinu 34, 4%. Najčešće korištena platforma u nastavi je MS Teams. Udio učenika od 90, 1% ističe da su bili motivirani te aktivno sudjelovali u online nastavi. 57, 1% učitelja tvrdi da su učenici bili aktivni na njihovom satu. Tijekom online nastave učenici ističu tehničke poteškoće, slabiju kvalitetu slike i zvuka, lošu internetsku povezanost i zastarjelost uređaja. Uz tehničke poteškoće, učitelji ističu, duže vrijeme potrebno za nastavnu pripremu, nedovoljnu digitalnu pismenost, smanjenu kontrolu nad razredom i lošu povratnu informaciju o usvojenosti sadržaja. Kao prijedlog unaprjeđenja nastave na daljinu dio učenika ističe potrebu za više interakcija s nastavnikom, a manje samostalnih zadataka. Učitelji ističu potrebu za boljim ovladavanjem digitalnih alata, češće provjere znanja, oblikovanje nastave s većom motivacijom učenika te izbjegavanje blok sati u rasporedu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split