Pregled bibliografske jedinice broj: 1246749
Istraživanje usvojenosti koncepta menstruacijskog ciklusa predavačkim i heurističkim poučavanjem
Istraživanje usvojenosti koncepta menstruacijskog ciklusa predavačkim i heurističkim poučavanjem, 2016., diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno-matematički fakultet / Odjel za biologiju, Split
CROSBI ID: 1246749 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje usvojenosti koncepta menstruacijskog
ciklusa predavačkim i heurističkim poučavanjem
(The research of the concept of the menstrual cycle
classical and heuristic teaching)
Autori
Rilje, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet / Odjel za biologiju
Mjesto
Split
Datum
15.07
Godina
2016
Stranica
69
Mentor
Doc.dr.sc. Mirko Ruščić
Ključne riječi
heuristička metoda, koncept, menstruacijski ciklus, predavačka metoda, učenik
(the menstrual cycle, teaching method, heuristic method, concept, pupil)
Sažetak
U radu je istraživana usvojenost znanja koncepta menstruacijskog ciklusa. U istaživanju je sudjelovalo 176 učenika trećih razreda iz četiri splitske gimnazije. Ispitivanje je provedeno tako da su razredi podjeljeni u dvije skupine. Prva skupina je „kontrolna skupina“ , a druga je „eksperimentalna skupina“. Učenicima je na početku sata dan inicijalni test koji je za obje skupine bio isti. Sastojao se od osam zadataka kojima je utvrđeno njihovo predznanje o ženskom spolnom sustavu, kao i o menstruacijskom ciklusu. Rezultati testa kontrolne skupine su bili 50, 78 %, a rezultati eksperimentalne skupine su 57, 68 %. Nakon obrade nastavne jedinice rješavan je završni test. Završni test se sastojao od 8 zadataka koji su bili povezani s grafom na početku testa. Bile su 4 skupine završnih testova, koje su se razlikovale na početku samo u dužini trajanja menstruacijskog ciklusa označenom na grafu. Rezultati završnog testa za kontrolnu skupinu su 48, 47 %, dok su rezultati završnog testa za eksperimentalnu skupinu 53, 75 %. Prema očekivanju, učenice su imale bolje rezultate iz ove nastavne jedinice nego učenici. U kontrolnoj skupini učenici su riješili inicijalni test svega 45, 83 %, dok su učenice riješile inicijalni test sa 54, 27 %. Završni test su učenici riješili sa 40, 90 %, dok su učenice imale 53, 81 %. U eksperimentalnoj skupini učenice su također imale bolje rezultate. Inicijalni test su riješile sa 60, 95 % , dok su učenici imali 50, 51 %. Završni test su učenice imale 56, 38 %, a učenici su imali 48, 02 %. Obzirom na rezultate inicijalnih i završnih testova, zaključak je da se nastava Biologije u ispitivanim razredima odvija na predavački način bez demostracije grafičkih i slikovnih prikaza i aktivnog sudjelovanja učenika na satu. Statističkom analizom utvrđeno je da je eksperimentalna metoda ipak bolja, iako razlike nisu bile statistički značajne. Iz cijelog istraživanja vidljivo je da je predavačku nastavu u Biologiji potrebno zamijeniti modernijim metodama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti