Pregled bibliografske jedinice broj: 1246748
Istraživanje usvojenosti koncepta mejoze predavačkim i heurističkim poučavanjem
Istraživanje usvojenosti koncepta mejoze predavačkim i heurističkim poučavanjem, 2016., diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno-matematički fakultet / Odjel za biologiju, Split
CROSBI ID: 1246748 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje usvojenosti koncepta mejoze predavačkim
i heurističkim poučavanjem
(The research of the concept of meiosis classical and
heuristic teaching)
Autori
Zdilar, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet / Odjel za biologiju
Mjesto
Split
Datum
15.07
Godina
2016
Stranica
60
Mentor
Doc.dr.sc. Mirko Ruščić
Ključne riječi
biologija, mejoza, heuristički sustav, predavački sustav, nastavne metode
(biology, meiosis, heuristic approach, classical approach, teaching methods)
Sažetak
U istraživanju je sudjelovalo 148 učenika prvih razreda iz 4 srednje škole gimnazijskog usmjerenja. Učenici su rješavali inicijalni listić prije (L1) u uvodnom dijelu sata, a nakon obrade koncepta “Mejoze” predavačkim i heurističkim pristupom, rješavali su radni listić (L2) sa zadatcima za ponavljanje i provjeravanje. Pokazalo se da je heuristički sustav učinkovitiji, jer su rezultati rješenosti testa (L2) bili 69.98%, od predavačkog gdje je rješenost testa (L2) bila 50.26% po pitanju usvojenosti ishoda učenja, operativnosti, razumijevanja i rješavanja problema sukladno Bloomovoj taksonomiji. Prosječni napredak riješenosti L2 prema L1 (inicijalni test) škola s predavačkom nastavom iznosi 5.35%, dok je isti napredak u školama s heurističkim sustavom bio 18.35%. Heuristički sustav pritom je oko tri puta učinkovitiji u odnosu na predavačku nastavu. Ukupna prosječna riješenost iznosila je 60.12%, iz čega se može zaključiti da je potrebno žurno rasterećenje predmetnog kurikula biologije i veći angažman nastavnika po pitanju unaprjeđenja kvalitete odgojno-obrazovnog procesa, što uključuje primjenu modernih nastavnih metoda u poučavanju kroz heuristički sustav nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti