Pregled bibliografske jedinice broj: 1246731
Istraživanje o korištenju mikroskopa u nastavi biologije
Istraživanje o korištenju mikroskopa u nastavi biologije, 2015., diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno-matematički fakultet / Odjel za biologiju, Split
CROSBI ID: 1246731 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje o korištenju mikroskopa u nastavi
biologije
(Research on the use of microscope in biology
teaching)
Autori
Vidović, Antonio
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet / Odjel za biologiju
Mjesto
Split
Datum
28.09
Godina
2015
Stranica
39
Mentor
Doc.dr.sc. Mirko Ruščić
Ključne riječi
biologija. mikroskopi, mikroskopiranje, nastavne metode, mikropreparati, kurikulum
(biology, microscope, teaching methods, microscopic sections, curriculum)
Sažetak
Anonimno anketno istraživanje provedeno na 73 osnovne škole i 30 srednjih škola, pretežito gimnazijskog usmjerenja, pokazalo je da je 94% škola u Splitsko-dalmatinskoj županiji opremljeno bar jednim mikroskopom. Najzastupljeniji mikroskopi u nastavnoj praksi prema izjavama ispitanika jesu monokularni optički mikroskopi (80%), zatim binokularni optički mikroskopi (16%), digitalni mikroskopi (3%) i stereomikroskopi (1%). Učenicima se demonstriraju prvenstveno animalna tkiva i prerezi kroz biljne organe. Kod provođenja praktičnih radova najčešći mikropreparati su biljne, praživotinjske i spolne stanice. Niti jedan nastavnik nije se izjasnio da izbjegava koristiti mikroskop, 61% ispitanika koristi se njime samo ponekad, dok 39% ispitanika često primjenjuje mikroskop u nastavi. Prosječna ocjena, kojom su ispitanici ocijenili svoje zadovoljstvo mikroskopiranjem u nastavne svrhe iznosi 3, 73. Kao glavne razloge nekorištenja mikroskopa, ispitanici navode nedostatak mikroskopa (53%) i zahtjevan program predmeta biologije odnosno prirode (30%), te predlažu prvenstveno reformiranje nastavnog programa, kojega smatraju preopširnim i vremenski zahtjevnim.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti