Pregled bibliografske jedinice broj: 1246725
Istraživanje učeničkog razumijevanja osnovnog biološkog koncepta menstruacijskog ciklusa
Istraživanje učeničkog razumijevanja osnovnog biološkog koncepta menstruacijskog ciklusa, 2015., diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno-matematički fakultet / Odjel za biologiju, Split
CROSBI ID: 1246725 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje učeničkog razumijevanja osnovnog
biološkog koncepta menstruacijskog ciklusa
(Research of student understenging of basic
biological concept of the menstrual cycle)
Autori
Taslak, Mijo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet / Odjel za biologiju
Mjesto
Split
Datum
17.07
Godina
2015
Stranica
42
Mentor
Doc.dr.sc. Mirko Ruščić
Ključne riječi
menstruacijski ciklus, koncept, učenik, ovulacija, biologija
(menstrual cycle, concept, student, ovulation, biology)
Sažetak
U radu je istražena usvojenost i razumijevanje koncepta menstruacijskog ciklusa, kao jednog od najsavršenijih i najkompleksnijih bioloških sustava. U istraživanju je sudjelovalo 186 učenika trećih razreda splitskih gimnazija (122 djevojčice i 50 dječaka te 14 neopredjeljenih). Istraživanje je provedeno putem 4 kombinacije testova, od toga tri testa s grafičkim prikazom različite dužine menstruacijskog ciklusa i jedan test bez grafa. Svaki test je imao 6 pitanja. Ukupna rješenost određivanja datuma ovulacije iznosila je 67, 39% i ako se usporedi rezultat prema spolu utvrđeno je da nema signifikantnih razlika u rezultatima dječaka i djevojčica. Istraživanjem dokaza kako je došlo do ovulacije rješenost je bila vrlo niska i iznosila je 14, 49%, što ukazuje na slučajnost odabira datuma ovulacije. Analizom faze s najvećom razinom ženskih spolnih hormona, ukupno je 34, 78% učenika točno odgovorilo i isčitalo iz grafa te vrijednosti. Analizom najniže razine ženskih spolnih hormona rješilo je ukupno 56, 16% učenika. Poveznicu između niske razine ženskih hormona i ponovne menstruacije prepoznalo je 68, 12% učenika. Iz svih istraživanja utvrđena je loša usvojenost i razumjevanje koncepta menstruacijski ciklus, iz čega je vidljivo da predavačku nastavu i pasivni pristup učenika treba zamjeniti modernijim kurikularnim pristupima u biologiji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija