Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1246725

Istraživanje učeničkog razumijevanja osnovnog biološkog koncepta menstruacijskog ciklusa


Taslak, Mijo
Istraživanje učeničkog razumijevanja osnovnog biološkog koncepta menstruacijskog ciklusa, 2015., diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno-matematički fakultet / Odjel za biologiju, Split


CROSBI ID: 1246725 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Istraživanje učeničkog razumijevanja osnovnog biološkog koncepta menstruacijskog ciklusa
(Research of student understenging of basic biological concept of the menstrual cycle)

Autori
Taslak, Mijo

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet / Odjel za biologiju

Mjesto
Split

Datum
17.07

Godina
2015

Stranica
42

Mentor
Doc.dr.sc. Mirko Ruščić

Ključne riječi
menstruacijski ciklus, koncept, učenik, ovulacija, biologija
(menstrual cycle, concept, student, ovulation, biology)

Sažetak
U radu je istražena usvojenost i razumijevanje koncepta menstruacijskog ciklusa, kao jednog od najsavršenijih i najkompleksnijih bioloških sustava. U istraživanju je sudjelovalo 186 učenika trećih razreda splitskih gimnazija (122 djevojčice i 50 dječaka te 14 neopredjeljenih). Istraživanje je provedeno putem 4 kombinacije testova, od toga tri testa s grafičkim prikazom različite dužine menstruacijskog ciklusa i jedan test bez grafa. Svaki test je imao 6 pitanja. Ukupna rješenost određivanja datuma ovulacije iznosila je 67, 39% i ako se usporedi rezultat prema spolu utvrđeno je da nema signifikantnih razlika u rezultatima dječaka i djevojčica. Istraživanjem dokaza kako je došlo do ovulacije rješenost je bila vrlo niska i iznosila je 14, 49%, što ukazuje na slučajnost odabira datuma ovulacije. Analizom faze s najvećom razinom ženskih spolnih hormona, ukupno je 34, 78% učenika točno odgovorilo i isčitalo iz grafa te vrijednosti. Analizom najniže razine ženskih spolnih hormona rješilo je ukupno 56, 16% učenika. Poveznicu između niske razine ženskih hormona i ponovne menstruacije prepoznalo je 68, 12% učenika. Iz svih istraživanja utvrđena je loša usvojenost i razumjevanje koncepta menstruacijski ciklus, iz čega je vidljivo da predavačku nastavu i pasivni pristup učenika treba zamjeniti modernijim kurikularnim pristupima u biologiji.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Biologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split

Profili:

Avatar Url Mirko Ruščić (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada urn.nsk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Taslak, Mijo
Istraživanje učeničkog razumijevanja osnovnog biološkog koncepta menstruacijskog ciklusa, 2015., diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno-matematički fakultet / Odjel za biologiju, Split
Taslak, M. (2015) 'Istraživanje učeničkog razumijevanja osnovnog biološkog koncepta menstruacijskog ciklusa', diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno-matematički fakultet / Odjel za biologiju, Split.
@phdthesis{phdthesis, author = {Taslak, Mijo}, year = {2015}, pages = {42}, keywords = {menstruacijski ciklus, koncept, u\v{c}enik, ovulacija, biologija}, title = {Istra\v{z}ivanje u\v{c}eni\v{c}kog razumijevanja osnovnog biolo\v{s}kog koncepta menstruacijskog ciklusa}, keyword = {menstruacijski ciklus, koncept, u\v{c}enik, ovulacija, biologija}, publisherplace = {Split} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Taslak, Mijo}, year = {2015}, pages = {42}, keywords = {menstrual cycle, concept, student, ovulation, biology}, title = {Research of student understenging of basic biological concept of the menstrual cycle}, keyword = {menstrual cycle, concept, student, ovulation, biology}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font