Pregled bibliografske jedinice broj: 1246472
Upravljanje ljudskim potencijalima u malom i srednjem poduzetništvu na primjeru tvrtke „Marikomerc d.o.o.“
Upravljanje ljudskim potencijalima u malom i srednjem poduzetništvu na primjeru tvrtke „Marikomerc d.o.o.“, 2020., diplomski rad, diplomski, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 1246472 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upravljanje ljudskim potencijalima u malom i
srednjem poduzetništvu na primjeru tvrtke
„Marikomerc d.o.o.“
(Human resources management in small and medium -
sized entrepreneurship on the example of the
company „Marikomerc d.o.o.“)
Autori
Mičić, Laura
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za turizam i komunikacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
15.10
Godina
2020
Stranica
113
Mentor
Klarin, Tomislav
Ključne riječi
upravljanje ljudskim potencijalima, konkurentnost, ljudski resursi, malo i srednje poduzetništvo
(human resources management, competitiveness, human resources, small and medium enterprises)
Sažetak
Sukladno analiziranoj literaturi i provedenom istraživanju potkrepljena je činjenica da glavni fokus današnjeg poslovnog svijeta čine ljudski resursi, a njihova znanja, vještine i sposobnosti glavni su čimbenici stvaranja nove vrijednosti poduzeća te kao takvi predstavljaju ključan segment uspješnosti čitave organizacije. Da bi poduzeće uspješno poslovalo potrebno je pravilno odabrati kvalitetnu, učinkovitu i predanu radnu snagu, adekvatno upravljati njome te je motivirati na postizanje rezultata unutar organizacije. U poslovanju malog i srednjeg poduzetništva utvrđena je iznimna važnost razvijanja posebnog odjela ljudskih resursa te odvajanje funkcije upravljanja ljudskih resursa od ostalih funkcija poslovanja unutar pojedinog poduzeća. S obzirom da je upravljanje ljudskim potencijalima ključan faktor uspješnosti poduzeća, bitno je rasteretiti vrhnovni menadžment i funkciju ljudskih resursa dodjeliti osobi koja posjeduje sva potrebna znanja, vještine i kompetencije adekvatne za obnašanje ove važne uloge. Time se uvelike pridonosi lakšem pristupu djelatnicima te stvaranju veće povezanosti, komunikacija postaje lakša, omogućen je lakši uvid u rad djelatnika, kao i praćenje njegove radne uspješnosti. Sumirajući rezultate istraživanja vrijedi istaknuti glavne karakteristike malih i srednjih poduzeća, a to su fleksibilnost, neformalnost, intimno okruženje, brza i jednostavna komunikacija, lakše delegiranje zadataka te sposobnost brzog odgovaranja na potrebe tržišta. Kako u svijetu ništa nije savršeno tako i mala i srednja poduzeća u svom poslovanju nailaze na brojna ograničenja koja koče njihov razvoj poput nedovoljnih i ograničenih financijskih sredstava, manjka radne snage kao i nedovoljno razvijena menadžerska znanja. Stoga je ključno raditi i ulagati u ljude i unaprjeđenje njihovih znanja i vještina, stvaranju prikladnog motivirajućeg radnog okruženja koje ohrabljuje i potiče djelatnike na postizanje veće efkikasnosti i efektivnosti u pogledu poslovanja poduzeća. Navedeno potvrđuju i ispitani djelatnici koji posebno ističu radno okruženje, radnu atmosferu, kao i sudjelovanje u raznovrsnim obrazovnim programima kao glavne motivacijske faktore koji ih potiču na postizanje boljih i uspješnijih rezultata. Kao glavni zaključak vrijedi istaknuti iznimnu potrebu poduzeća da ulaže u djelatnike, njihov rast, razvoj i pravilno usmjeravanje ka postizanju poslovnih rezultata i ostvarivanju organiazcijskih ciljeva, jer se upravo na razvoju djelatnika temelji i razvoj čitavog poduzeća. Potrebno je težiti usavršavanju postojećih znanja i vještina djeatnika i kretanju prema novim, kreativnim i inovativnim pothvatima koji će donijeti nove izazove i poslovne uspjehe. Ljudski potencijali čine glavni izvor konkurentske prednosti poduzeća te kao takvi zahtjevaju pravilno usmjeravanje i vođenje prema osobnom i profesionalnom rastu i razvoju, kao i ostvarivanju organizacijskih ciljeva i postignuća. Budućnost poduzeća krije se u kvalitetnom, predanom i zadovoljnom kadru koji sve svoje napore usmjerava što efikasnijem obavljaju poslovnih zadaća. Stoga, glavni je zadatak svakog poduzeća stvoriti osjećaj pripadnosti kod djelatnika te im omogućiti da se osjećaju zadovoljno i motivirajuće unutar tvrtke.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija