Pregled bibliografske jedinice broj: 1246344
Utjecaj svijesti o okolišu na oblikovanje strategije hrvatskih poduzeća
Utjecaj svijesti o okolišu na oblikovanje strategije hrvatskih poduzeća, 2002., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1246344 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj svijesti o okolišu na oblikovanje strategije
hrvatskih poduzeća
(Influence of environmental awareness on the framing
of strategy of Croatian companies)
Autori
Rašić, Sanda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.01
Godina
2002
Stranica
1-246
Mentor
Galetić, Lovorka
Ključne riječi
oblikovanje strategije, zaštita okoliša, konkurentska prednost zaštiom okoliša
(strategy formulation, environmental protection, environmental competitie advantage)
Sažetak
Zbog jačanja svijesti o problemima okoliša i nužnosti rješavanja tih problema društvo se sve više usmjerava prema održivom razvoju. U cilju postizanja održivog razvoja, potreban je prelazak poduzeća s tradicionalnog na suvremeni odgovorni pristup problemima okoliša. U tom je smislu potrebno ostvariti ekološku, ekonomsku, društvenu i tehnološku održivost poduzeća. Gotovo da i nema poduzeća koja nemaju barem neki negativan utjecaj na okoliš. Stoga se problem svodi na pitanje kako negativne utjecaje svesti na što manju mjeru i kako stvoriti pozitivan utjecaj na okoliš. U sve većem broju poduzeća briga za okoliš je integralni čimbenik procesa oblikovanja strategije. Što djelatnost kojoj poduzeće pripada ima veći negativan utjecaj na okoliš (onečišćenje, otpad, crpljenje prirodnih resursa, buka i sl.) briga za okoliš postaje važniji čimbenik u procesu oblikovanja strategije. U onim poduzećima koja imaju relativno malen negativan utjecaj na okoliš (dio uslužnih djelatnosti) briga za okoliš ne mora biti presudna za oblikovanje strategije, što ne znači da ta poduzeća trebaju zanemariti brigu za okoliš. Određenim pozitivnim oblicima utjecaja na okoliš i takva poduzeća mogu ostvariti određene koristi. Strateška analiza (vanjska i unutarnja analiza) mora se, među ostalim, provesti i s aspekta okoliša. Rezultati strateške analize ukazat će na pristup u oblikovanju strategije na operativnoj i korporativnoj razini. Kako bi se izgradila uspješna strategija, pa tako i onaj dio koji se odnosi na brigu za okoliš, poduzeće mora izgraditi i održati konkurentsku prednost. Kako je u suvremenim turbulentnim i složenim uvjetima poslovanja koji karakteriziraju sve veći broj industrija teško izgraditi i održati konkurentsku prednost, poduzeća traže nove oblike vrijednosti i izvore konkurentske prednosti. Sve važniji izvor konkurentske prednosti bit će briga za okoliš. U tom smislu posebnu pozornost zaslužuje konkurentska prednost diferencijacije “zaštitom okoliša”, konkurentska prednost prvog “zaštitom okoliša” te konkurentska prednost inovacije vrijednosti “zaštitom okoliša”. U radu su navedene najvažnije kategorijalne razlike te obrađena ishodišta i pozadina oblikovanja strategije poduzeća. Opisana je priroda globalnih problema okoliša i navedeni mogući načini njihovog rješavanja. Opisuje se postavljanje vizije, misije i ciljeva te provođenje strateške analize s obzirom na utjecaj poduzeća na okoliš. Objašnjavaju se strategije prema okolišu na operativnoj i poslovnoj razini te se navode najznačajniji oblici konkurentske prednosti zaštitom okoliša. Prezentirani su rezultati provedenog empirijskog istraživanja o utjecaju brige za okoliš na strategiju i konkurentnost te razmotrene mogućnosti buduće primjene oblikovanja odgovornih ekoloških strategija. U zaključnim razmatranjima navedeni su glavni zaključci, implikacije istraživanja i prijedlozi za povećanje brige za okoliš u hrvatskim poduzećima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti, Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb