Pregled bibliografske jedinice broj: 1246319
Doprinos vršnjačkog odnosa u objašnjenju samopouzdanja djece
Doprinos vršnjačkog odnosa u objašnjenju samopouzdanja djece, 2022., diplomski rad, diplomski, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, Zadar
CROSBI ID: 1246319 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Doprinos vršnjačkog odnosa u objašnjenju
samopouzdanja djece
(Contribution of Peer Relationships in Children's
Self-Confidence)
Autori
Bolonja, Dora
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja
Mjesto
Zadar
Datum
18.07
Godina
2022
Stranica
39
Mentor
Slavica Šimić Šašić
Ključne riječi
vršnjaci, vršnjački odnosi, popularnost, prijateljstvo, samopouzdanje
(peers, peer relationships, popularity, friendship, confidence)
Sažetak
Od najranije dobi, dijete u obitelji gradi međuljudske odnose. Kako vrijeme prolazi, jako važnu ulogu ima svijet vršnjaka. Uz obitelj, škola je mjesto gdje djeca stvaraju nove međuljudske odnose. Dijete se uči nositi s porazom ili pobjedom, uči poštovati pravila i ono najbitnije uči kako se ponašati u skupini vršnjaka. Zahvaljujući vršnjacima, dijete uči nove obrasce ponašanja kao što su tolerancija, briga za druge, poštivanje različitosti i altruizam. Nažalost, događa se da dok su jedna prihvaćena od strane grupe, druga djeca bivaju odbačena. Iako možda nesvjesno, vršnjački odnosi jako utječu na samopouzdanje a samim tim i na buduće ponašanje djeteta. Kada grupa vršnjaka odbaci dijete, za očekivati je kako će isto imati manje samopouzdanja nego da su ga prihvatili. S druge strane, kada grupa vršnjaka prihvati dijete, pretpostavljamo kako motivacija raste te dijete dobije želju za napredovanjem i iskazivanjem. U teorijskom dijelu ovog rada prikazan je vršnjački kontekst razvoja, prijateljstvo, objasniti u kakvom su odnosu popularnost i prijateljstvo, na koji način vršnjački odnosi doprinose razvoju samopouzdanja djece te što možemo učiniti kako bi pomogli učenicima koji imaju manjak samopouzdanja ili nisu prihvaćena od strane vršnjaka. U drugom dijelu diplomskog rada, prikazano je istraživanje provedeno među 277 učenika četvrtih, šestih i osmih razreda u Zadru i okolici. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati kvalitetu prijateljstva s najboljim prijateljem i odnose s vršnjacima u razredu te odrediti njihov doprinos u objašnjenju samopouzdanja učenika. Unutar prvog problema utvrđivale su se prosječne razine kvalitete prijateljstva s najboljim prijateljem, odnosa s vršnjacima i samopouzdanja učenika. Kao što je pretpostavljeno, učenici su postizali umjerene do relativno visoke rezultate na ovim mjerama. Drugim se problemom nastojala ispitati povezanost samopouzdanja i kvalitete odnosa s najboljim prijateljem te vršnjacima u razredu. Rezultati su pokazali da što je veća razina školskog samopouzdanja i traženja pomoći, to je kvalitetniji odnos s najboljim prijateljem i s ostalim vršnjacima u razredu. Treći je problem bio usmjeren na razlike u samopouzdanju i percepciji kvalitete odnosa s najboljim prijateljem i vršnjacima s obzirom na razred koji učenici pohađaju. Ispostavilo se da nema razlike u odnosima s najboljim prijateljem i vršnjacima između različitih razina razreda, ali prisutne su na svim mjerama samopouzdanja. Četvrtim se problemom nastojalo ispitati doprinos kvalitete odnosa i školskog uspjeha u objašnjenju varijance samopouzdanja učenika te je utvrđeno da su mjerene varijable prediktori samopouzdanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)