Pregled bibliografske jedinice broj: 1246189
Skala za procjenu profesionalnih kompetencija medicinskih sestara u Hrvatskoj
Skala za procjenu profesionalnih kompetencija medicinskih sestara u Hrvatskoj // 5. kongres HNSS "Specijalističko obrazovanje - budućnost sestrinstva i zdravstvene zaštite“
Vodice, Hrvatska, 2022. str. 23-23 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1246189 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Skala za procjenu profesionalnih kompetencija
medicinskih sestara u Hrvatskoj
(Scale for assessing the professional competencies of
nurses in Croatia)
Autori
Ivanišević, Kata ; Bošković, Sandra ; Bukvić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
5. kongres HNSS "Specijalističko obrazovanje - budućnost sestrinstva i zdravstvene zaštite“
/ - , 2022, 23-23
Skup
5. kongres HNSS "Specijalističko obrazovanje - budućnost sestrinstva i zdravstvene zaštite"
Mjesto i datum
Vodice, Hrvatska, 17.11.2022. - 19.11.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kompetencije ; medicinske sestre ; obrazovanje ; validacija
(competencies ; nurses ; education ; validation)
Sažetak
Rezultati mnogobrojnih istraživanja u zdravstvenom sustavu pokazali su potrebu za strategijom razvoja kompetencija medicinskih sestara koje c e preuzeti vodeću ulogu upravljanja promjenama na području zdravstvene zaštite. Sukladno tome i SZO i Direktiva (2005/36/EČ ; 2013/55/EU) jasno su postavile standarde obrazovanja za medicinske sestre. Profesionalna sestrinska kompetencija jedan je od bitnih standarda kvalitete skrbi, a njezina procjena može dovesti do identifikacije područja sestrinstva koja zahtijevaju poboljšanja. Procjena profesionalne kompetentnosti najvažniji je prediktor profesionalnog razvoja. Osim toga, kvaliteta obrazovnih programa sestrinstva na nacionalnoj i međunarodnoj razini morali bi se redovito procjenjivati kako bi se osigurali preduvjeti ispunjavanja zahtjeva suvremene sestrinske skrbi i da su u skladu s razvojem i promjenama u društvu i zdravstvenim sustavima. Stoga, postoji potreba procjene profesionalnih kompetencija medicinskih sestara korištenjem valjanih i pouzdanih instrumenata čiji rezultati doprinose kreiranju i uvođenju dodatnih edukacija kroz formalna i informalna obrazovanja. Republika Hrvatska kao članica EU uskladila je visoko obrazovanje medicinskih sestara sa Direktivom kroz različite projekte usuglašavanja. Hrvatska je donijela zajednički kurikulum visokog obrazovanja usuglašen sa standardima zanimanja/kvalifikacija prema prijedlogu HKO. Pregledom dostupne znanstvene literature, a s obzirom da u Hrvatskoj ne postoji validirani mjerni instrument, istaknula se ljestvica profesionalnih kompetencija sestara (NPČ) koja je razvijena na nacionalnim kompetencijama kao i kompetencije medicinskih sestara u Hrvatskoj koje su utemeljene na nacionalnom kurikulumu. Cilj ove studije bio je validirati skalu za procjenu profesionalnih kompetencija medicinskih sestara u Hrvatskoj. U studiji je sudjelovalo ukupno 750 studenata sestrinstva koji su završili trogodišnji prvostupnički program sestrinstva na 4 sveučilišta u Hrvatskoj. Zaključeno je da NPC ljestvica može poslužiti kao koristan alat koji bi dao jasne smjernice za revidiranje sadržaja programa nacionalnog kurikuluma te definiranje potreba za kreiranjem novih edukacijskih programa sukladno potrebama zdravstvenog sustava u Hrvatskoj tj. specijalizacije u sestrinstvu.
Izvorni jezik
Hrvatski