Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1246160

Okrugli stol: Razvoj mozga i izazovi digitalnog doba


Petanjek, Zdravko; Kotrla Topić, Marina; Nekić, Marina; Vučenović, Dario
Okrugli stol: Razvoj mozga i izazovi digitalnog doba // 22. dani psihologije u Zadru, međunarodni znanstveno-stručni skup: knjiga sažetaka / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2020. str. 234-234 (ostalo, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1246160 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Okrugli stol: Razvoj mozga i izazovi digitalnog doba
(Round table: Brain development and the challenges of the digital age)

Autori
Petanjek, Zdravko ; Kotrla Topić, Marina ; Nekić, Marina ; Vučenović, Dario

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
22. dani psihologije u Zadru, međunarodni znanstveno-stručni skup: knjiga sažetaka / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2020, 234-234

ISBN
978-953-331-305-4

Skup
22. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 01.10.2020. - 03.10.2020

Vrsta sudjelovanja
Ostalo

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
neokorteks ; digitalna revolucija ; nature-nurture ; socio-emocionalna inteligencija
(neocortex ; digital revolution ; nature-nurture ; socio-emotional intelligence)

Sažetak
Arhitektonika neuronske mreže kore velikoga mozga jedinstvena je za svaku osobu i predstavlja biološku osnovu naših kognitivnih i emotivnih kapaciteta. Iako genetska predispozicija određuje okvire, obrazovanje te emocionalno i socijalno okruženje te fizička okolina usmjeravaju razvoj arhitektonike neuralne mreže i determiniraju njenu konačnu strukturu. Djeca i mladi 21. stoljeća predstavljaju generaciju koja je od ranih dana izložena digitalnoj tehnologiji. Brojna istraživanja ukazuju na niz pozitivnih, ali i negativnih posljedica na tjelesni, kognitivni i socio-emocionalni razvoj. Primjerice, plavo svjetlo ekrana utječe na lučenje melatonina i smanjuje kvalitetu spavanja, ali isto tako zajedničko korištenje tehnologije roditelja i djeteta može biti prilika za gradnju skela i pomoć djetetu da bolje razumije online sadržaj i učinke njegovog korištenja. Digitalna tehnologija zasigurno djeluje poticajno na razvoj neuronske mreže koja je bitna za procesuiranje informatičkih, apstraktnih i simboličkih zadataka. No kakav je učinak na razvoj onog dijela neuralne mreže koji procesuira složene komunikacijske i socijalne vještine, kao što je afektivna modulacija emocionalnog izražavanja, konceptualizacija uma, kognitivna fleksibilnost i radna memorija. One su bitne za kvalitetu izravne komunikacije s drugim osobama te snalaženje u situacijama složenih socijalnih odnosa koje su obilježje razvijenog poslovnog i životnog okruženja, jednako kao što su bitne i emocionalne vještine, npr. emocionalna inteligencija. Ona je po svojim karakteristikama slična kristaliziranoj inteligenciji, a razvija se kroz iskustvo i učenje od najranije dobi. Tako su danas diljem svijeta dobro poznati programi za emocionalno opismenjavanje kojim se jačaju socio-emocionalne kompetencije sudionika, a primjena je relativno široka – od poučavanja djece vrtićkog uzrasta do treninga za rukovoditelje i menadžere. Znatan broj roditelja smatra kako je upotreba digitalne tehnologije u ranoj dobi poželjna jer je intuitivna i priprema djecu za kasnije učenje, dok se istovremeno brinu kako to dugoročno utječe na njihov mozak, a samim time na njihov emocionalni razvoj, pažnju i koncentraciju te im je teško pronaći odgovarajuću ravnotežu. Stoga su im nužne smjernice na temelju kojih bi mogli oblikovati obiteljski medijski plan na način koji bi rezultirao zaštitom djece od neželjenih učinaka digitalne tehnologije, jačajući istovremeno njihove prilike za učenje i razvoj, kao i vještine digitalne pismenosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Temeljne medicinske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Medicinski fakultet, Zagreb,
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb,
Sveučilište u Zadru

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.unizd.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Petanjek, Zdravko; Kotrla Topić, Marina; Nekić, Marina; Vučenović, Dario
Okrugli stol: Razvoj mozga i izazovi digitalnog doba // 22. dani psihologije u Zadru, međunarodni znanstveno-stručni skup: knjiga sažetaka / Burić, Irena ; Banai, Benjamin ; Macuka, Ivana ; Šimić, Nataša ; Tokić, Andrea ; Vidaković, Marina (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2020. str. 234-234 (ostalo, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Petanjek, Z., Kotrla Topić, M., Nekić, M. & Vučenović, D. (2020) Okrugli stol: Razvoj mozga i izazovi digitalnog doba. U: Burić, I., Banai, B., Macuka, I., Šimić, N., Tokić, A. & Vidaković, M. (ur.)22. dani psihologije u Zadru, međunarodni znanstveno-stručni skup: knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Petanjek, Zdravko and Kotrla Topi\'{c}, Marina and Neki\'{c}, Marina and Vu\v{c}enovi\'{c}, Dario}, year = {2020}, pages = {234-234}, keywords = {neokorteks, digitalna revolucija, nature-nurture, socio-emocionalna inteligencija}, isbn = {978-953-331-305-4}, title = {Okrugli stol: Razvoj mozga i izazovi digitalnog doba}, keyword = {neokorteks, digitalna revolucija, nature-nurture, socio-emocionalna inteligencija}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Petanjek, Zdravko and Kotrla Topi\'{c}, Marina and Neki\'{c}, Marina and Vu\v{c}enovi\'{c}, Dario}, year = {2020}, pages = {234-234}, keywords = {neocortex, digital revolution, nature-nurture, socio-emotional intelligence}, isbn = {978-953-331-305-4}, title = {Round table: Brain development and the challenges of the digital age}, keyword = {neocortex, digital revolution, nature-nurture, socio-emotional intelligence}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font