Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1245998

Utjecaj obilježja učiteljskog pristupa poučavanju na stavove učenika prema nastavi tehničke kulture i informatike u osnovnoj školi


Purković, Damir; Kovačević, Stjepan; Pivac, Jozo
Utjecaj obilježja učiteljskog pristupa poučavanju na stavove učenika prema nastavi tehničke kulture i informatike u osnovnoj školi // “Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?” / How to foster well-being in educational settings during challenging times? / Odak, Iva (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2022. str. 104-104 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1245998 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj obilježja učiteljskog pristupa poučavanju na stavove učenika prema nastavi tehničke kulture i informatike u osnovnoj školi
(The Influence of Characteristics of the Teacher's Approach to Teaching on Students' Attitudes Towards the Teaching of Technical Culture and Informatics in primary school)

Autori
Purković, Damir ; Kovačević, Stjepan ; Pivac, Jozo

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
“Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?” / How to foster well-being in educational settings during challenging times? / Odak, Iva - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2022, 104-104

ISBN
978-953-6218-95-0

Skup
5. dani obrazovnih znanosti = 5th Days of Educational Sciences

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.10.2022. - 20.10.2022

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
informatika ; profil učitelja ; stavovi učenika ; tehnička kultura ; učiteljski pristup poučavanju
(Informatics ; teacher profile ; student attitudes ; Technical Culture ; teacher's approach to teaching)

Sažetak
Učiteljski pristup poučavanju može imati važnu, a ponekad i ključnu ulogu za razvoj stavova i interesa učenika prema određenom nastavnom predmetu ili području obrazovanja. U ovom radu se predstavlja istraživanje stavova učenika prema nastavi tehničke kulture, informatike te tehnologije općenito s obzirom na odabrana obilježja učiteljskog pristupa realizaciji nastave. U tu svrhu provedeno je anketno istraživanje na stratificiranom uzorku učenika od 5. do 8. razreda osnovne škole (N = 2155). U istraživanju su, kao prediktori stavova učenika prema nastavi tehničke kulture, informatike i tehnologije općenito korišteni reducirani opisi pristupa učitelja nastavi, a koje učenici mogu prepoznati. Za obradu prikupljenih podataka korištena je metoda višestruke regresije s forward algoritmom uključivanja prediktorskih varijabli u model. Rezultati pokazuju da su stavovi učenika prema nastavnim predmetima i budućem profesionalnom razvoju u tehnici i informatici manje poželjni u odnosu na stavove prema tehnologiji općenito. Po pitanju učiteljskog pristupa, pozitivni stavovi učenika povezivi su s učiteljima koji provode aktivnosti koje su korisne iz perspektive učenika, koji osiguravaju učenikovo razumijevanje svrhe učenja, koji paze na izgled onoga što učenici rade i koji učeniku omogućavaju da radi ono u čemu je uspješan. Iz takvih rezultata može se zaključiti da su osobine fleksibilnih i socijalno orijentiranih profila učitelja, ali i učitelja praktičara, pogodniji profili za razvoj pozitivnih stavova učenika prema tehničkoj kulturi i informatici u odnosu na tradicionalne učitelje koji se isključivo vode propisanim kurikulumima. Ovakav nalaz ukazuje na važnost širokog (kontekstnog) profiliranja učitelja tijekom selekcije za ovaj poziv, inicijalnog nastavničkog obrazovanja i daljnjeg profesionalnog usavršavanja. Pritom se ujedno ističe i važnost razvoja analitičkih kompetencija potrebnih za prosuđivanje sklonosti i interesa učenika, a koja se razvija tijekom pedagoško-psihološko-metodičkog obrazovanja učitelja

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Projekti:
Ostalo-uniri-drustv-18-207 - Preferencijski kurikulum - preferencije učenika kao okvir modularnog kurikuluma tehničkog odgoja i obrazovanja i održivog razvoja (PUTTOR) (Purković, Damir, Ostalo - Natječaj "UNIRI PROJEKTI") ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Rijeci

Profili:

Avatar Url Jozo Pivac (autor)

Avatar Url Damir Purković (autor)

Avatar Url Stjepan Kovačević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.idi.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Purković, Damir; Kovačević, Stjepan; Pivac, Jozo
Utjecaj obilježja učiteljskog pristupa poučavanju na stavove učenika prema nastavi tehničke kulture i informatike u osnovnoj školi // “Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?” / How to foster well-being in educational settings during challenging times? / Odak, Iva (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2022. str. 104-104 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Purković, D., Kovačević, S. & Pivac, J. (2022) Utjecaj obilježja učiteljskog pristupa poučavanju na stavove učenika prema nastavi tehničke kulture i informatike u osnovnoj školi. U: Odak, I. (ur.)“Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?” / How to foster well-being in educational settings during challenging times?.
@article{article, author = {Purkovi\'{c}, Damir and Kova\v{c}evi\'{c}, Stjepan and Pivac, Jozo}, editor = {Odak, I.}, year = {2022}, pages = {104-104}, keywords = {informatika, profil u\v{c}itelja, stavovi u\v{c}enika, tehni\v{c}ka kultura, u\v{c}iteljski pristup pou\v{c}avanju}, isbn = {978-953-6218-95-0}, title = {Utjecaj obilje\v{z}ja u\v{c}iteljskog pristupa pou\v{c}avanju na stavove u\v{c}enika prema nastavi tehni\v{c}ke kulture i informatike u osnovnoj \v{s}koli}, keyword = {informatika, profil u\v{c}itelja, stavovi u\v{c}enika, tehni\v{c}ka kultura, u\v{c}iteljski pristup pou\v{c}avanju}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Purkovi\'{c}, Damir and Kova\v{c}evi\'{c}, Stjepan and Pivac, Jozo}, editor = {Odak, I.}, year = {2022}, pages = {104-104}, keywords = {Informatics, teacher profile, student attitudes, Technical Culture, teacher's approach to teaching}, isbn = {978-953-6218-95-0}, title = {The Influence of Characteristics of the Teacher's Approach to Teaching on Students' Attitudes Towards the Teaching of Technical Culture and Informatics in primary school}, keyword = {Informatics, teacher profile, student attitudes, Technical Culture, teacher's approach to teaching}, publisher = {Institut za dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font