Pregled bibliografske jedinice broj: 1245998
Utjecaj obilježja učiteljskog pristupa poučavanju na stavove učenika prema nastavi tehničke kulture i informatike u osnovnoj školi
Utjecaj obilježja učiteljskog pristupa poučavanju na stavove učenika prema nastavi tehničke kulture i informatike u osnovnoj školi // “Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?” / How to foster well-being in educational settings during challenging times? / Odak, Iva (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2022. str. 104-104 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1245998 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj obilježja učiteljskog pristupa poučavanju
na stavove učenika prema nastavi tehničke kulture
i informatike u osnovnoj školi
(The Influence of Characteristics of the Teacher's
Approach to Teaching on Students' Attitudes
Towards the Teaching of Technical Culture and
Informatics in primary school)
Autori
Purković, Damir ; Kovačević, Stjepan ; Pivac, Jozo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
“Kako poticati dobrobit u odgojno-obrazovnom okružju u izazovnim vremenima?” / How to foster well-being in educational settings during challenging times?
/ Odak, Iva - Zagreb : Institut za društvena istraživanja, 2022, 104-104
ISBN
978-953-6218-95-0
Skup
5. dani obrazovnih znanosti = 5th Days of Educational Sciences
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.10.2022. - 20.10.2022
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
informatika ; profil učitelja ; stavovi učenika ; tehnička kultura ; učiteljski pristup poučavanju
(Informatics ; teacher profile ; student attitudes ; Technical Culture ; teacher's approach to teaching)
Sažetak
Učiteljski pristup poučavanju može imati važnu, a ponekad i ključnu ulogu za razvoj stavova i interesa učenika prema određenom nastavnom predmetu ili području obrazovanja. U ovom radu se predstavlja istraživanje stavova učenika prema nastavi tehničke kulture, informatike te tehnologije općenito s obzirom na odabrana obilježja učiteljskog pristupa realizaciji nastave. U tu svrhu provedeno je anketno istraživanje na stratificiranom uzorku učenika od 5. do 8. razreda osnovne škole (N = 2155). U istraživanju su, kao prediktori stavova učenika prema nastavi tehničke kulture, informatike i tehnologije općenito korišteni reducirani opisi pristupa učitelja nastavi, a koje učenici mogu prepoznati. Za obradu prikupljenih podataka korištena je metoda višestruke regresije s forward algoritmom uključivanja prediktorskih varijabli u model. Rezultati pokazuju da su stavovi učenika prema nastavnim predmetima i budućem profesionalnom razvoju u tehnici i informatici manje poželjni u odnosu na stavove prema tehnologiji općenito. Po pitanju učiteljskog pristupa, pozitivni stavovi učenika povezivi su s učiteljima koji provode aktivnosti koje su korisne iz perspektive učenika, koji osiguravaju učenikovo razumijevanje svrhe učenja, koji paze na izgled onoga što učenici rade i koji učeniku omogućavaju da radi ono u čemu je uspješan. Iz takvih rezultata može se zaključiti da su osobine fleksibilnih i socijalno orijentiranih profila učitelja, ali i učitelja praktičara, pogodniji profili za razvoj pozitivnih stavova učenika prema tehničkoj kulturi i informatici u odnosu na tradicionalne učitelje koji se isključivo vode propisanim kurikulumima. Ovakav nalaz ukazuje na važnost širokog (kontekstnog) profiliranja učitelja tijekom selekcije za ovaj poziv, inicijalnog nastavničkog obrazovanja i daljnjeg profesionalnog usavršavanja. Pritom se ujedno ističe i važnost razvoja analitičkih kompetencija potrebnih za prosuđivanje sklonosti i interesa učenika, a koja se razvija tijekom pedagoško-psihološko-metodičkog obrazovanja učitelja
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
Ostalo-uniri-drustv-18-207 - Preferencijski kurikulum - preferencije učenika kao okvir modularnog kurikuluma tehničkog odgoja i obrazovanja i održivog razvoja (PUTTOR) (Purković, Damir, Ostalo - Natječaj "UNIRI PROJEKTI") ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Rijeci