Pregled bibliografske jedinice broj: 1245991
Analiza preferencija učenika osnovne škole prema budućem karijernom razvoju u tehnici i tehnologiji
Analiza preferencija učenika osnovne škole prema budućem karijernom razvoju u tehnici i tehnologiji // Politehnika, 6 (2022), 2; 7-16 doi:10.36978/cte.6.2.1 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1245991 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza preferencija učenika osnovne škole prema
budućem karijernom razvoju u tehnici i tehnologiji
(Analysis of primary school students' preferences
towards future career development in technology
and engineering)
Autori
Purković, Damir
Izvornik
Politehnika (2584-5373) 6
(2022), 2;
7-16
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
informatika ; karijerne težnje ; stavovi i interesi učenika ; tehnička kultura ; tehnika i tehnologija
(Informatics ; career aspirations ; attitudes and interests of students ; Technical Culture ; technology and engineering)
Sažetak
Potrebe i zahtjevi tržišta radna ukazuju na nedostatak mnogih zanimanja, među kojima su često i različiti profili u području tehnike i tehnologije. S obzirom da se djeca već u osnovnoj školi trebaju poticati i usmjeravati u takva zanimanja, izvjesno je da na njihove stavove i interese može utjecati i školovanje. Stoga su je u ovom radu provedeno istraživanje i analiza stavova i interesa učenika prema karijernom razvoju u području tehnike i tehnologije. Istraživanje je provedeno na stratificiranom uzorku (N = 2155) osnovnoškolskih učenika predmetne nastave. Analizom su obuhvaćene spolne i dobne razlike s obzirom na njihov izravni interes, stavove prema poslovima, iskustvene stavove, te karijerne težnje. Za obradu prikupljenih podataka korišten je t-test i jednosmjerna analiza varijance uz Scheffé post-hoc testove. Rezultati pokazuju da su vrlo zainteresirani za aktivnosti u tehnici i tehnologiji te da uvažavaju razloge za izbor poslova u ovom području. Ipak, po pitanju vlastitih težnji i percepcije u tim poslovima te iskustvenih stavova, uočavaju se bitne spolne i dobne razlike. Djevojčice su pritom znatno manje sklone poslovima, iskustvima i zanimanjima u tehnici i informatici u odnosu na dječake. Iako su učenici nižih razreda više zainteresirani za tehniku i tehnologiju, istodobno su manje skloni aktivnostima, poslovima i zanimanjima u ovom području u odnosu na učenike viših razreda. Ovakvi nalazi ukazuju na nužnost prilagodbe sadržaja i aktivnosti koje će podjednako afirmirati djevojčice i dječake, što uključuje promjenu pedagoških pristupa, stilova poučavanja te više istraživačkih i dizajnerskih aktivnosti u nastavi. Dobna prilagodba traži izvedbene promjene kurikuluma, osobito nastave informatike, više smislenih praktičnih, istraživačkih i integriranih aktivnosti, te više vremena za takve aktivnosti u osnovnoškolskom kurikulumu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
Ostalo-uniri-drustv-18-207 - Preferencijski kurikulum - preferencije učenika kao okvir modularnog kurikuluma tehničkog odgoja i obrazovanja i održivog razvoja (PUTTOR) (Purković, Damir, Ostalo - Natječaj "UNIRI PROJEKTI") ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Rijeci
Profili:
Damir Purković
(autor)
Poveznice na cjeloviti tekst rada:
Pristup cjelovitom tekstu rada doi politehnika.uniri.hr hrcak.srce.hrCitiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Central and East European Online Library - CEEOL