Pregled bibliografske jedinice broj: 1245898
Obrazovni menadžment
Obrazovni menadžment. Zagreb: Školska knjiga, 2022 (monografija)
CROSBI ID: 1245898 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovni menadžment
(Educational management)
Autori
Sučić, Goran
Ostali urednici
Levak, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Školska knjiga
Grad
Zagreb
Godina
2022
Stranica
360
ISBN
978-953-0-30731-5
Ključne riječi
obrazovanje, upravljanje, promjene, razvoj, potencijali
(education, management, changes, development, potentials)
Sažetak
Pisati o nečemu čega još nema u dovoljnoj mjeri ili nije precizno definirano kao što je to sustav obrazovanja u našoj stručnoj i akademskoj stvarnosti je hrabro, ali istodobno korisno. Svjedoci smo činjenice da su suvremeni menadžment i unutar njega obrazovni menadžment nedovoljno ili skromno zastupljeni u hrvatskom obra- zovnom sustavu i u poslovnom svijetu te ovom knjigom želimo učiniti male pomake za promjene u tome važnom području. Postojao je pokušaj da se provede analiza strane literature s domaćom, gdje bilježimo nedostatak relevantne domaće literature iz tog područja te s druge strane nepri- lagođenost strane literature ozračju našega političkoga, društvenoga, kulturnoga, tehnološkog i obrazovnog sustava i drugih popratnih pojava koje menadžment sadržava ; od načina osnivanja ustanova, osnivački i vlasnički odnosi, kultura uprav- ljanja, upravljanje ljudskim resursima, kultura, pedagoški kontekst ustanove, odnosi s javnošću, komunikacijama koji su često zapostavljeni i marginalizirani u domaćoj stručnoj i akademskoj praksi, iako čine okosnicu razvoja obrazovnoga, kulturnog i gospodarskog sustava. Ponuđeni tekst možemo upotrijebiti kao sveučilišni udžbenik ili priručnik za studente svih nastavničkih studija koji još nemaju kolegij Obrazovni menadžment pa nakon završetka studija nisu stekli određene kompetencije iz tog područja koje podra- zumijeva količinu potrebnih znanja od procesa upravljanja, vođenja i kreativnog sudjelovanja u ostvarivanju vizije i misije u kontekstu odgojno-obrazovnog procesa, razvoja menadžerskih koncepcija u zadanom kontekstu, poslovne komunikacije, kulture ustanove, ekonomike obrazovanja, upoznavanja s načelima ugrađenima u različite oblike upravljanja i njihovu integriranju u specifično područje pedagoškog menadžmenta, analiziranje fenomena menadžmenta u obrazovanju s različitih polazišta teorija i modela upravljanja, motivacija kao čimbenik uspjeha, ovladavanje kompetencijama kvalitetnog upravljanja odgojno-obrazovnim procesima na osnovi znanstvenih spoznaja o menadžmentu radi problematiziranja, kritičkog promatranja i povezivanja mnogih proturječja i prilagodbe europskome obrazovnom standardu potičući procese upravljanja promjenama. Navedena znanja iz tog područja, nažalost, nedostaju onima koji danas upravljaju tim važnim područjem pa je korisno ponuditi, tijekom procesa cjeloživotnog obrazovanja, dodatnu edukaciju ravnateljima odgojno-obrazovnih ustanova, stručno-razvojnim službama, učiteljima, nastavnicima, profesorima, suradnicima u nastavi, članovima upravnih vijeća, školskih odbora od predškolskih, osnovnoškolskih, srednjoškolskih ustanova i visokih učilišta. Iz naslova ove knjige jasne su teme koje se obrađuju, tako su uz obrazovni menadžment istaknute teme povijesnog razvoja menadžmenta te osnovna načela i principi zato što takav sadržaj podrazumijeva osnovne pojmove o menadžmentu kako bismo lakše i kvalitetnije razumjeli glavni dio udžbenika koji obrađuje specifičnosti me- nadžmenta u obrazovanju. Ne poznajemo ni jedan dio u koji nije uvršten proces organizacije i upravljanja. Zato ističemo važnost i nezaobilaznost znanstvene discipline obrazovnog menadžmenta koji je ponajprije proces u funkciji obogaćivanja ljudske spoznaje, koji obuhvaća usvajanje znanja, stvaranje praktičnih umijeća i navika, što čini pretpostavku i temelj razvoja sposobnosti, oblikovanja znanstvenog pogleda na svijet, za povezivanje znanja s praktičnom, profesionalnom i bilo kojom drugom djelatnošću.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti