Pregled bibliografske jedinice broj: 1245395
Informacijska pismenost u obrazovanju: sekundarno obrazovanje
Informacijska pismenost u obrazovanju: sekundarno obrazovanje, 2022., diplomski rad, preddiplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 1245395 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Informacijska pismenost u obrazovanju: sekundarno
obrazovanje
(Information literacy in education: secondary
education)
Autori
Stjepić, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Odjel za informacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
13.10
Godina
2022
Stranica
19
Mentor
Juric, Mate ; Kolarić, Alica
Ključne riječi
informacijska pismenost ; sekundarno obrazovanje ; knjižnice ; obrazovni sustav
(information literacy ; secondary education ; libraries ; education system)
Sažetak
Uspoređujući značaj informacijske pismenosti od njenih početaka do današnjeg doba, uočava se da je postala jedna od osnovnih vještina koje pojedinac mora posjedovati kako bi bio kvalitetan član društva i imao utjecaj na svoju budućnost. To razumije i odgojno-obrazovni sustav, koji sve više ohrabruje učenika da sam razmišlja, istražuje i koriti informacije koje ga zanimaju ili koje mu trebaju, umjesto da samo prima, pamti i ponavlja informacije bez pravog razumijevanja. Ovaj rad će predstaviti tu temu kroz pregled literature o informacijskoj pismenosti u sekundarnom obrazovanju (srednjim školama), koje je svojevrsna sredina između primarnog (kada učenici imaju manje informacijske potrebe) i visokoškolskog obrazovanja (kada su učenici već punoljetni članovi društva koji aktivno sudjeluju u njemu). Prvi dio rada objašnjava samu informacijsku pismenost, njenu važnost u suvremenom društvu, te opisuje kratki povijesni pregled informacijske pismenosti i njen razvoj. Drugi dio rada predstavlja pregled literature koja donosi mišljenja o informacijskoj pismenosti u srednjim školama. Drugi dio također pojašnjava blisku vezu između informacijske pismenosti i informacijsko-komunikacijskih tehnologija, te takozvanog cjeloživotnog učenja, odnosno neformalnog oblika učenja koje je nastavlja i izvan granica školske ustanove. Rezultati sugeriraju na to da iako je informacijska pismenost zastupljena u sekundarnom obrazovanju, još uvijek nije na idealnoj razini. Uzrok tome je najčešće nedostatak komunikacije između nastavnog i osoblja knjižnice, koje ima ključnu ulogu u razvoju informacijske pismenosti kod učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti