Pregled bibliografske jedinice broj: 1245377
ENGLESKE RIJEČI I IZRAZI U JEZIKU HRVATSKIH OSNOVNOŠKOLSKIH UČENIKA – RAZUMIJEVANJE I UPORABA
ENGLESKE RIJEČI I IZRAZI U JEZIKU HRVATSKIH OSNOVNOŠKOLSKIH UČENIKA – RAZUMIJEVANJE I UPORABA // Nova promišljanja o djetinjstvu: zbornik radova s međunarodne znanstveno-umjetničke konferencije održane u Zadru 4. i 5. lipnja 2021. / Rethinking Childhood / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina ; Šimić Šašić, Slavica (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2022. str. 179-206
CROSBI ID: 1245377 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ENGLESKE RIJEČI I IZRAZI U JEZIKU
HRVATSKIH OSNOVNOŠKOLSKIH UČENIKA –
RAZUMIJEVANJE I UPORABA
(ENGLISH WORDS AND EXPRESSIONS IN THE LANGUAGE OF
CROATIAN PRIMARY SCHOOL LEARNERS – COMPREHENSION
AND USAGE)
Autori
Balenović, Katica ; Mesić, Nikolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Nova promišljanja o djetinjstvu: zbornik radova s međunarodne znanstveno-umjetničke konferencije održane u Zadru 4. i 5. lipnja 2021. / Rethinking Childhood
Urednik/ci
Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina ; Šimić Šašić, Slavica
Izdavač
Sveučilište u Zadru
Grad
Zadar
Godina
2022
Raspon stranica
179-206
ISBN
978-953-331-321-4
Ključne riječi
: engleske riječi, svakodnevna komunikacija, učenici, jezik, društvene mreže
(English words, everyday communication, pupils, language, social networks)
Sažetak
Rastuća prisutnost engleskog jezika u svim medijima utječe na čestu uporabu engleskih riječi i izraza u pisanom i govornom diskursu pojedinca. Jezik medija, posebno jezik društvenih mreža, značajno oblikuje govor djece i mladih, koji se u međusobnoj komunikaciji služe jezikom digitalnih domorodaca (Prensky, 2001) kao „izvorni govornici“ digitalnog jezika videoigara i interneta, tj. kao govornici Netspeaka (Crystal, 2006). Rad istražuje uporabu i razumijevanje engleskih riječi i izraza u svakodnevnoj komunikaciji hrvatskih osnovnoškolskih učenika u dvije različite društvene sredine (manje mjesto, veliki grad). U neformalnom razgovoru s učenicima, prikupljene su engleske riječi i izrazi koje učenici koriste u međusobnoj komunikaciji. Istraživanje je provedeno na uzorku od 83 učenika četvrtih i sedmih razreda dviju hrvatskih osnovnih škola s ciljem utvrđivanja učestalosti korištenja i razumijevanja engleskih riječi te englesko- hrvatskih izraza u svakodnevnoj komunikaciji. Anketnim upitnikom, sastavljenim za potrebe ovog rada, izvršena je analiza učestalosti uporabe i razumijevanja engleskih riječi i izraza te rečenica nastalih slaganjem hrvatskog i engleskog jezika u svakodnevnoj komunikaciji učenika. Polazna pretpostavka je da učenici koriste engleske riječi i izraze kao i da postoji razlika između samoprocjene te stvarnog razumijevanja engleskih riječi i englesko-hrvatskih izraza. Istraživanje je pokazalo da učenici često koriste engleske riječi i izraze te da ih učenici sedmih razreda bolje razumiju. Istraživanje je, nadalje, pokazalo da postoji razlika u samoprocjeni i stvarnom razumijevanju hrvatsko-engleskih izraza što su pokazala i ranija istraživanja (npr. Balenović, Grahovac- Pražić, 2016). Rezultati istraživanja, također, ukazuju na to da nema razlike u učestalosti korištenja te razumijevanju engleskih riječi i izraza između učenika u manjem mjestu u odnosu na učenike u velikom gradu, što je i očekivano s obzirom na status engleskog kao globalnog i dominantnog jezika, jezika digitalnog svijeta, lingua franca današnjice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija