Pregled bibliografske jedinice broj: 1244940
Negativni stavovi studenata Psihologije prema statističkim kolegijima
Negativni stavovi studenata Psihologije prema statističkim kolegijima // Mladi znanstvenici
Mostar, Bosna i Hercegovina, 2016. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1244940 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Negativni stavovi studenata Psihologije prema
statističkim kolegijima
Autori
Pandža, Maja ; Barišić, Marijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Mladi znanstvenici
Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 15.04.2016. - 15.06.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
statistics anxiety, kroskulturalne usporedbe, studenti
(statistička anksioznost, cross-cultural comparisons, students)
Sažetak
Nastavni plan i program gotovo svih studija iz društvenih znanosti sadrži kolegije sa statističkim sadržajima. Termin „statistička anksioznost” se koristi u istraživanjima akademskog okruženja pri opisivanju nespecifičnog doživljaja prijetnje pri interpretaciji podataka i statističkih analiza, pri traženju pomoći u njihovu razumijevanju, te strahu od profesora statistike (Cruise i sur., 1985). Prema nalazima Onuwegbuzie-a i Wilsona (2003) ovakav oblik anksioznosti je prisutan kod 80% studenata koji pohađaju statističke kolegije. Cilj ovog istraživanja bio je usporediti razinu „statističke anksioznosti” kod studenata Psihologije Sveučilišta u Mostaru s razinama prijavljenim kod studenata u istraživanjima u Kini (Liu i sur., 2011), Velikoj Britaniji (Walsh i sur, 2002) i SAD-u (Onuwegbuzie, 2004). U istraživanju je sudjelovalo 116 studenata Psihologije na preddiplomskoj i diplomskoj razini. Za utvrđivanje razine „statističke anksioznosti” primijenjena je Skala procjene statističke anksioznosti (STARS, Cruise i sur., 1985). Eksploratornom faktorskom analizom utvrđene su sljedeće dimenzije straha od statističkih kolegija: 1. Stav o (bez)vrijednosti statistike ; 2. Sumnja u vlastite matematičke sposobnosti ; 3. Ispitna anksioznost ; 4. Anksioznost pri interpretaciji rezultata ; 5. Anksioznost pri traženju pomoći ; 6. Strah od profesora. Primjenom t-testa za nezavisne uzorke testirane su razlike između dimenzija „statističke anksioznosti” kod studenata Sveučilišta u Mostaru i studenata u Kini, Velikoj Britaniji i SAD-u. Studenti Sveučilišta su prema razinama anksioznosti na različitim dimenzijama najsličniji studentima Velike Britanije. Na specifičnim dimenzijama, utvrđeni rezultati ukazuju da studenti Sveučilišta pokazuju izraženiju ispitnu anksioznost i anksioznost pri traženju pomoći, dok istovremeno imaju najmanje izražene sumnje u vlastite matematičke sposobnosti u odnosu na studente drugih zemalja. Utvrđeni rezultati mogu poslužiti kao odrednice za ublažavanje potencijalnih negativnih stavova kod studenata Sveučilišta prema statističkim kolegijima u svrhu boljeg usvajanja gradiva i poboljšane prolaznosti studenata.
Izvorni jezik
Hrvatski